Winterse verbazing..Dat doen wij toch niet?
- Alexander Satter
-
- Nieuw lid
-
- LIFE FREE OR DIE
totaal mee eens jan.jsnijder schreef : Veel mensen weigeren categorisch om zich aan te passen aan de weersomstandigheden onder het motto ik heb winterbanden, abs, esp, etc. Maar ze vergeten dat de situatie van het wegdek 2 kilometer verderop soms dramatisch slechter kan zijn met dit soort schades tot gevolg. Jammer is alleen dat ze vaak anderen die wel voorzichtig zijn en anticiperen meesleuren in hun domme gedrag, ja zelfs deze mensen voor sukkels uitschelden.
In winsterse omstandigheden is haast de meest potentieel dodelijke eigenschap die je kunt hebben. Ongeacht of je meent dat je auto perfect is toegerust en je jezelf de beste topchauffeur waant die er is.
ik heb ze eronder voor de betere grip en minder gestuntel, maar niet om dus meteen er lekker mee te gaan scheuren.
en als ik met 15km moet remmen op winterbanden of met zomer banden doe mij maar winterbanden, gewoon meer veiligheid voor mezelf en voor de medemens.
dus anticiperen op de weersomstandigheden moet je ten alle tijden doen,
je bolide voorbereiden op te komen weersomstandigheden is zeker ook een eigenbelang, als er onverhoopt iets mis gaat ("altijd de schuld van een ander"), en je moet uitwijken reageer je beter met een goed voorbereide auto.
ik zie dit nu vaak gebeuren dat men de deur niet los krijgt of de rubbers kapot trekken.
de ruitensproeier het niet doet en bij mijn vader in de straat was er een vergeten dat er nog gewoon water in het koelsysteem zat, en ja dat is l^llig, auto afgescheven dan maar.
dus een goede voorbereiding betekend gewoon een hoop ellende besparen.
zo zorg ik altijd dat ik de
autorubbers insmeer.
tankje ruitensproeier meer dan halfvol
en reserve vulling in de achterbak.
even het koelwater wegen.
ijskrabbers in de auto
dekens
powerpack in het stopcontact (druppellading)
en winterbanden eronder
en een gratis wintercheck (ben toch een Nederlander) is altijd wel ergens in de buurt.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef :
Wat vaak gezegd wordt (en daarmee uiteraard nog niet bewezen is) is dat er relatief veel Oost-Europese chauffeurs bij betrokken zijn. Ik denk dat de tijd=geld mentaliteit bij hen nog sterker is, natuurlijk mede omdat ze het minder goed hebben dan wij. Geen vakbond, wellicht ook geen minimumloon.jsnijder schreef : Maar goed, ik denk dat het grootste deel van de beroepschauffeurs best wel professioneel is maar dat een kleine groep het ook hier weer voor de meerderheid verziekt.
Uit betrouwbare bron vernomen ,(TVM verzekeringen) dat er wel degelijk relatief meer buitelandse vrachtwagenchauffeurs (Oost-europese) bij ongelukken betrokken zijn.
Dat komt o.a door de verkeersintensiteit, en de vakbekwaamheid van de chauffeur die vaak te wensen over laat .(De ned.chauffeurs zijn een van de best opgeleide van europa)
- André Struis
- Nieuw lid
-
Moest bovenaan de helling vol in de remmen, nee dus, vol in de ABS.
Conclusie; een aangedreven band, "lost" z'n profiel schoon, waardoor deze grip heeft.
Een remmende band "lost" niet, dus ook geen grip!!
Je krijgt dus aanvankelijk het gevoel véél grip te hebben, maar het blijkt anders.......