Eigenaardige luchtstroom, tocht, vervolg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 21:53 #1257999 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic A-stijlen
Ik heb een tijd lang rond gereden zonder het plastic om de a-stijlen, en ik kan je vertellen daar komt heel wat koude lucht doorheen. Er komt dan uit de gaatjes waar normaal de clips zitten om de a-stijl vast te klikken veel verse/koude lucht. Dit is om de boel te ventileren(is mij verteld).
Misschien dat daar de mysterieuze luchtstroom vandaan komt?
Groetjes Harnt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 22:13 #1258006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het rare is dan wel weer dat
Het rare is dan wel weer dat het over is met de tocht zodra je de bocht uit bent.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 22:17 #1258007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vind ik niet.
Vind ik niet raar, als je door de bocht gaat, linksom of rechtsom, maak je een zijdelingse verplaatsing, waarbij de lucht dwars op de auto komt, krijgt die luchtstroom de kans onde de deur door te schieten.Als het hard waait, en de wind komt van rechts of links, ervaar ik hetzelfde, qua tocht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 22:18 #1258008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verplaatsing
Als de auto de bocht om gaat dan blijft de lucht in de auto 'stilstaan'. Dus de evt. koude lucht verplaatst zich dan van links/rechts.
Tenminste dat is mijn redenering.
Groetjes Harnt

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 23:05 #1258022 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Had ook al iets gestart

Baseman schreef : Vind ik niet raar, als je door de bocht gaat, linksom of rechtsom, maak je een zijdelingse verplaatsing, waarbij de lucht dwars op de auto komt, krijgt die luchtstroom de kans onde de deur door te schieten.Als het hard waait, en de wind komt van rechts of links, ervaar ik hetzelfde, qua tocht.

Hej Bas,
Ik wist dat ik ooit iets dergelijks had gepost en heb het inmiddels al <a href="/node/22654" target="_blank">weer gevonden </a>. Weet je zeker dat het bij de deur vandaan komt en niet van achteruit de auto ?

Willem V. - Lidnr 583 - In between Volvo's - Nu een lease Priepmus<strike>945 16V GLE 1991 - Petrol Green Metallic945 D24TIC 1995 - Silversand Metallic</strike><a href="http://willem_v.mijnalbums.nl/">Mijn foto's

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 12:35 #1258061 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic middenpuntvliegende kracht
Deze doet iets met de luchtmassa in het dwars geplaatste kachelhuis. De luchtstroom varieert daardoor in bochten. Ook bij warm weer alleen neem je het dan minder waar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 12:37 #1258062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hey ja
ik heb het ook; tocht rond het radiovak, tocht bij bochten. Vooral de koude stroom bij/onder het radiovak vind ik typisch, normaal is het bloedheet achter de middenconsole.
Ik heb een tijdje zonder A-stijl bekleding rondgereden ivm met de ontdekking van de hemel en toen viel het me inderdaad op dat er uit de gaten tbv de clips onwijs veel lucht stroomt, niet tegen op te stoken.
&#160;

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 18:40 #1258096 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic rubbers
Hoe zijn je rubbers Bas? Als je die vernieuwd zal het dan over zijn?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 21:06 #1258132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waat ik laatst ook achter
Waat ik laatst ook achter kwam was dat als mijn auto met de aanjager aan en de deuren dicht staat, er een luchtstroom hoorbaar is aan de buitenkant van de auto bij de achterruit. Zodra je een deur opent (en de lucht kan dus weg) is het geluid weg.
 Dit vondt ik erg vreemd. Aangezien mijn ski-luik en armsteun van de achterbank dicht zijn, denk ik niet dat daar lucht langs komt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 21:39 #1258143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De kokerbalken
De kokerbalken (dorpels) zijn geventileerd, er kan dus lucht doorheen stromen. Gezien het verhaal over flink meer toch bij verwijderde A-stijl bekleding kan dat wel eens voor de hele carrosserie gelden. Misschien hoor je lucht ontsnappen uit de bakken achter de achter wielkuipen ?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC