glibberen en glijen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 15:20 #1257779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blijft leuk.....
Ja ook bij ons kan het mooi, we hebben een heel groot stuk land om 't huis heen, ik heb al wel wat 'gespeeld' in een van onze 164's en in de 245......, Morgen komt er een 740/760 aan de beurt....
maar ook op de grote (lege) parkeerplaatsen wil het mooi..... En eigenlijk moet het nu zo hard gaan vriezen dat we de Zweden na kunnen doen : glijden op ijsmeren.... maar ja zo ver komt het hier denk ik niet
Vrgr Björn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 15:42 #1257781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net
Daarnet toch even de wagen gestart, een rondje warm gereden en wat lege plekjes opgezocht. Helemaal verse sneeuw is redelijk onbegaanbaar, maar voor de rest wel even wat lol gehad. Hihihiih

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 16:19 #1257785 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic driften
Nu is driften wel leuk omdat je banden niet slijten. Ik heb al wel moeten scheppen omdat ik anders mijn pleintje achter het huis en de dijk niet meer opkom. Nog zo'n nachtje en we zijn hier ingesneeuwd .

Gr. Bouke

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 17:56 #1257798 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic schuldig
Hoi allemaal.
Ja schuldig. Geinig he dat driften op de plaats en die ratelende abs.
Mazzel.

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 19:04 #1257814 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic Extra
Met dit weer rijd ik standaard een stukje om op zoek naar een rustig weggetje of leeg parkeerterrein om even te glijden. Heerlijk, achterwielaandrijving!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 20:07 #1257828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik doe er ook gezellig aan
Ik doe er ook gezellig aan mee :D
 Heb mn Volvo nog niet zo lang dus was wel blij met het weer...uitproberen!!
 Eerst op parkeerterrein van de Gamma en later nog bij het NAC stadion, maar daar werd het me op een gegeven moment wel erg druk, allerlei auto's gleden er om je oren. Echt een grote mensen speelplein hihi

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 20:38 #1257835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lachen om nieuwe volvos
Wat vooral lachen is, zijn al die kennissen met nieuwe voorwielaangedreven Volvo's. Ze klagen allemaal over gebrek aan grip en staan bij elk sneeuwhoopje stil met een spinnend voorwiel. En die ouwe bunker van mij hobbelt - dankzij de Vredestijn Quatrac 3 - overal overheen. Geweldige banden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 22:14 #1257857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oud gebakje for the win!
Heeeerlijk, wat heb ik genoten! Weliswaar niet met mijn eigen 944, die staat bij Nordicar, maar met de leen/huur Amazon, van dat zelfde Nordicar. Ik moest van Oosterhout naar Breda, om met wat vrienden daar te klussen bij een maat met nieuw appartement. "Weet je zeker dat je wil rijden Niels?" Nou, dat wist Niels wel ja! Fan-tas-tisch! Glibber, glibber, glij, mooi van dwars de rontondes uitrijden en dwars de bochten om zetten. Hoeveel lol kan je hebben met 30 km/u?! Veul! Vanzelfsprekend netjes rekening houdend met mede weggebruikers en de leeftijd van het gebakje. Voordeel is dat er niets slijt, ook banden niet. Ander s zou ik het nooit doen.
Op de terug weg was het even lastig wegkomen (compleet onder gesneeuwd!) maar met vereende krachten (krabben, graven, gas geven) kwamen we weg. De carport weer terug oprijden was teveel gevraagd, daar had de 40 jaar oude semi-rally Zweed even een duwtje voor nodig. Maar toch. Wat een feest! Na al die jaren is de Amazon weer terug in haar natuurlijke habitat.
Notabende onder de carport van mijn ouders is hij gisterenavond met de plaatstelijke sneeuwstrom helemaal onder gesneeuwd! Zie; <a href=" nielsvanroij.nl/about016.html "> nielsvanroij.nl/about016.html

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 22:14 #1257858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Quilty as charged.
Helaas moet ik bekennen, dat ik ook niet echt voorzichtig gas geef, als ik de rotonde rond moet, dat ik geen zin heb om een rondje te rijden over het parkeerterrein en hem dus met een beetje meer gas, 180 graden omgooi om weer naar huis te kunnen.
Overigens, ondanks de slechte testresultaten van de bandentest ben ik toch dik tevreden ben met mijn Federals, die 4 jaar geleden nog bovengemiddeld scoorden, gelukkig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 09:57 #1257889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achterwiel
Tja, achterwiel aangedreven auto's een uitstervende soort...
Mijn autocarriere ben ik begonnen met voorwielaandrijvers, vervolgens een Capri gekocht en voor mij het liefst nooit meer wat anders dan achterwiel aandrijving maar:
Nadelen:
Lompe constructie, gewicht
Hoger verbruik cq vermogensverlies
Moeilijker te 'handelen' (voor de minder ervaren)
Minder handig in de sneeuw en regen (tractie is minder)
&#160;
Voordelen:
Kan weinig aan kapot, al helemaal de 'starre' versie
Fun, fun, fun and more fun
Voor de 'betere' chauffeur een veiligere wegligging, je kunt ook met je achteras sturen
Gewichtsverdeling
Draaicirkel
&#160;
Maar op zo'n dag als vandaag, als je door 'bergen' sneeuw  moet 'klieven' dan stoot de achterwielaandrijver al snel aan zijn limieten en sta je te waggelen tussen 1 en Reverse om nog enige tractie te creëren.
Maar goed, mijn 760 was vandaag wel één van de weinige uit de straat die wel van zijn plaats geweest is en niet alleen een stukje ...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC