glibberen en glijen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 11:31 #1078077 door V700 register
glibberen en glijen is gemaakt door V700 register
Hebben jullie dat nou ook? Dat je met dit weer reikhalzend uitkijkt naar het moment dat je even lekker kan glibberen en glijen in je achterwielaangedreven bolide. Ik merk dat ik expres de wegen op zoek waar de strooiwagen niet komt, en er ontzettend veel plezier aan beleef om de achterkant dwars te gooien in bochten, de ABS eens goed uitprobeer, en uitprobeer in welke versnelling ik de achterwielen nog kan laten doorspinnen. Verlaten weggetjes zijn helemaal favoriet, of parkeerplaatsen. Ik merk dat ik me bij optrekken vanuit stilstand mar moeilijk kan inhouden, en het liefst al spinnend optrek. Uiteraard haal ik geen fratsen uit op wegen waar het echt niet kan, of waar ik ander verkeer zou kunnen hinderen, maar m.i. draagt een beetje 'spelen' ook in positieve mate bij aan het leren kennen van je eigen auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 11:39 #1257706 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Niet altijd leuk.
Het glibberen en glijden is niet altijd even leuk.
De Gouden (witte) Koets staat nu beneden aan de dijk voor het huis.... en ik wilde gisteren achteruit omhoog rijden om naar Bouke in Nijmegen te gaan.
Ik kon ongeveer een meter vooruit en een meter achteruit, maar de dijk op zat er echt niet in vanwegen ijs en sneeuw op de klucht. Glibberen en glijden, maar niet rijden.
En aangezien die klucht een meter of 30 lang is had ik ook geen zin in ijs vrij maken.... dus nu maar wachten op de dooi! En tijdelijk Skepp maar even delen met de vrouw.
T'is toch wat, heb je vier auto's moet je er eentje delen......
Ik vind het mooi die sneeuw, maar van mij mag het wel weer klaar zijn!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 11:39 #1257707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je bent niet
Je bent zeker niet de enige...Ik kan niet wachten tot de motor goed warm is om lekker te gaan spelen . Een 360 op een parkeerterrein oid is echt fun.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 11:41 #1257709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruimte
Toen ik nog in Uithoorn woonde, en op een steenworp afstand een leeg industrieterrein had, ging ik wel even spelen. Nu ik in een wijk met smalle straatjes in Amsterdam woon, doe ik dat niet meer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 12:48 #1257721 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic parkeerplaats
Heb gisteren ook een parkeerplaats opgezocht,
Nu heb ik mijn rijbewijs nog niet zo heel lang net 4 maanden, maar het is een hele ervaring om op een lege parkeerplaats wat te oefenen, oom agent kwam ook nog kijken met de vraag wat zijn we aan het doen!!!! na mijn uitleg zij de agent speel nog maar even verder dan!,
 En dat is ook precies het geen wat ik gedaan heb, alleen duurde niet lang of er kwamen er meer bij, heb hem toen op een veilige plaats neer gezet en even gekeken hoe een man van ongeveer een jaartje of 40 goed zijn best deed in een subaru wrx, ook leuk speelgoed, ben daarna naar huis gegleden en geglibberd, en de auto weer veilig bij de schoonouders op de oprit gezet, maar vanmiddag weer even een leuk plekje opzoeken om weer wat te spelen,

Moet toch zeggen met een witte 740 sedan trek je wel bekijks op zo'n parkeerplaats, vooral tegen over de wat oudere golfjes enzo met voorwiel aangedreven, rijdt ik toch liever met de achterwielen in de slip haha.   

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:24 #1257742 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uithoorn

Michael Oud schreef : Toen ik nog in Uithoorn woonde, en op een steenworp afstand een leeg industrieterrein had, ging ik wel even spelen. Nu ik in een wijk met smalle straatjes in Amsterdam woon, doe ik dat niet meer.

...ik wel....in Uithoorn dus...
Achterwielaandrijving heeft een groot aantal voordelen
Helaas moet ik blijven sneeuwschuiven, omdat m'n oprit schuin oploopt 

groet,

Jacow 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:27 #1257744 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gisteren ook een grote
Gisteren ook een grote parkeerplaats opgezocht, erg leerzaam om zonder abs toch te proberen zo snel mogelijk stil te staan. En verder een beetje schuiven en handrem testen.
Kwam ook nog een golf 2 bij, keken vreemd op van een oude 760..
Gr,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:36 #1257749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic prachtig
Bij deze winterse omstandigheden vind ik het prachtig om mijn 945 LPT in de slip te gooien en de ABS uit te proberen waar het maar kan (uiteraard zonder het overige verkeer te hinderen), mijn vrouw vind het maar niets en de kinderen 23 en 26 vinden het maar kinds. Papa gaat helemaal los met dit weer, alleen ijzel houdt me van de weg.
groeten aart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:39 #1257751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm

jacow Winter schreef :

...ik wel....in Uithoorn dus...
Achterwielaandrijving heeft een groot aantal voordelen
Helaas moet ik blijven sneeuwschuiven, omdat m'n oprit schuin oploopt 

Verschil moet er zijn Jacow ;) Ik hoef niet te schuiven. 
Nu nog even bedenken hoe ik morgen naar mn werk ga. De rest van de week kan ik wel thuis werken, maar morgen moet ik even op kantoor zijn...  Glibberen en glijden op de fiets, of met de Volvo...

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 13:45 #1257754 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Yup... al sik alleen in de wagen zit
Tja, dan wil ik wel (een beetje) spelen. Ik moet even voorzichtig doen, nieuwe baas, oude moet nog openstaande rekeningen betalen (waar ie al laat mee is ) en de nieuwe werkgever heeft me liever in een lease golf... Ik geef ze liever geen reden om me die door de strot te duwen.
Met de vrouw in de wagen vind ik het toch minder, dat geglibber. (zeker toen ie gisteren bij Bouke bijna tegen een boom aan stond omdat ik niet weg kwam) Dijkjes e.d. pak ik nu toch ene stuk rustiger dan een jaar of 2 geleden.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC