Wie rijdt er nog in een Volvo 760 bj na 1 jan. 1987
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rijd op 44 liter gas net geen 300 kilometer, dus zoveel zuiniger is een 'modernere' auto niet hoor. Da's 1 liter op de 6,8 kilometer, oftewel een dikke 14 liters per 100kms.Ghia schreef : De mijne is van 1988 en de benzine kosten en wegenbelasting geeft toch te denken, daar kun je ook bijna een 940 G3 voor rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals hier al gezegd: als de wegenbelasting wordt vervangen is het waarschijnlijk niet duur om met een oudere auto te rijden. Mits je dat niet in de spits doet.
Ik denk dat de leuke auto's van na 1986 echt wel over zullen blijven omdat de liefhebber ze kan houden zonder grote kosten aan wegenbelasting.
Hoe het precies gaat worden is nog steeds niet helemaal duidelijk, dus...gewoon afwachten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb in mijn garage ook nog een '85 740 op LPG staan.
Aan deze 760 is behoorlijk wat gedaan en hij heeft de laatste jaren goed zijn onderhoud gehad.
Voorlopig tuffen we er nog wel zo'n twee jaar in rond, jaartje schorsen, is het al weer 2012 ...
Volgens mij zijn er geen betere auto's te krijgen zonder plofzak, dus zal het voorlopig nog wel een 700 serie blijven.
Gr.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Echter - plannen... wat wordt het straks, krijgen we écht rekeningrijden. En in welke vorm. En echt vanaf die datum? Er is nog weinig, zeer weinig, echte besluitvorming.
Het blijft dus voorlopig nog koffiedikkijken of in je glazen bol turen hoe het er uit zal zien als het moment daar is. Het zal toch wel weer anders uitpakken als we nu denken. Een auto aanschaffen of juist wegdoen gebaseerd op de huidige stand van zaken vind ik erg voorbarig. Doe ik dus niet aan mee.
Al was het maar omdat hij veel te lekker rijdt