Wie rijdt er nog in een Volvo 760 bj na 1 jan. 1987

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 15:25 #1075651 door V700 register
Hallo,  Graag zou ik willen weten wat mensen nog beweegt om in een Volvo 760 bj na 1 jan.1987 te rijden (tot geloof ik 1990).  1986 wordt nog wegenbelastingvrij, dus een tankje per maand is dan bijna voor de helft …  De mijne is van 1988 en de benzine kosten en wegenbelasting geeft toch te denken, daar kun je ook bijna een 940 G3 voor rijden.  Ik had mijn 760 gekocht voordat het wegenbelasting verhaal bekend werd en deze zal voorlopig nog ‘duur’ blijven. Het verbruik ligt tussen de 1:7 en 1:8,5, maar modernere auto’s doen ‘slechts’ 2-3 km meer op een litertje.  Al vaker heb ik het idee gehad om hem weg te doen, maar dan rij je er weer even in en dan, tja ….Zo te zien is de waarde van deze auto’s is flink aan het dalen en ik heb zo’n vermoeden dat er nu ook veel op de crossbaan in puinpoeier gereden worden. Einde van het 'tussen model' Volvo 760 V6 ??  Gr.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 15:58 #1243448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
Denk dat de waarde over een jaar of 2 a 3 toch weer gaat stijgen. De slechte zijn dan verdwenen (sloop of helaas de cross) en de goede blijven over. De liefhebbers blijven nog geinteresseerd maar dan niet voor dagelijks gebruik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 16:08 #1243449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt wel mee.

Ghia schreef : De mijne is van 1988 en de benzine kosten en wegenbelasting geeft toch te denken, daar kun je ook bijna een 940 G3 voor rijden.

Ik rijd op 44 liter gas net geen 300 kilometer, dus zoveel zuiniger is een 'modernere'  auto niet hoor. Da's 1 liter op de 6,8 kilometer, oftewel een dikke 14 liters per 100kms.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 16:11 #1243450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wegenbelasting
Als het goed is hebben we straks met de kilometerheffing geen wegenbelasting meer , dus wordt het rijden in de tanks van de 700 serie iets minder belastend voor de knip volgens mij

Fred

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 16:13 #1243451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan beter :)
Kan overigens beter hoor: 1: 8.9 op LPG :) Maar de lol van LPG is dat je 2.5 liter LPG hebt voor de prijs van 1 liter benzine. En dan reken ik nog euro 95.Als je nog zo in een V6 wilt rijden moet je LPG inbouwen. Maar daar moet je genoeg voor rijden anders kan het niet uit. En ja, veel rijden is misschien toch zonde. Dan is een 940 met G3 toch een stuk goedkoper (in de wegenbelasting al, je gaat geen G3 op je V6 krijgen. En geen G3 is toch 400 euro per jaar meer) en wellicht ook nog wat in het verbruik. Cijfers voor een V6 op LPG lopen uiteen van 1:6.5 tot tegen de 1:8 dacht ik ? Hoewel Bas daar al dicht bij komt :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 16:39 #1243452 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat kan zeker beter. Ik haal
Dat kan zeker beter.
Ik haal de 1:9 / 1:9.1 zelfs met mijn gechipte LPT. Ook een Vialle LPi installatie, net als de jouwe.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 18:03 #1243457 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik
Da's allemaal leuk, het verbruik enzo, maar ik zou rustig afwachten met je 760, late 240 etc.
Zoals hier al gezegd: als de wegenbelasting wordt vervangen is het waarschijnlijk niet duur om met een oudere auto te rijden. Mits je dat niet in de spits doet.
Ik denk dat de leuke auto's van na 1986 echt wel over zullen blijven omdat de liefhebber ze kan houden zonder grote kosten aan wegenbelasting.
Hoe het precies gaat worden is nog steeds niet helemaal duidelijk, dus...gewoon afwachten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 19:29 #1243461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schorsen
Je kunt m altijd nog schorsen en afwachten wat er gebeurt. Nu krijg je er zeker niet veel meer voor omdat hij nooit belastingvrij wordt. Met de eerder genoemde kmheffing wordt houden goedkoper, rijden duurder. Dat maakt dergelijke wagens weer aantrekkelijk voor erbij. Kan volgens mij alleen maar beter worden. Heb je nu ene mooie dan zeker niet wegdoen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2009 22:12 #1243481 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk 't ook!!
Dat gaat 'em wel worden denk ik.
Ik heb in mijn garage ook nog een '85 740 op LPG staan.
Aan deze 760 is behoorlijk wat gedaan en hij heeft de laatste jaren goed zijn onderhoud gehad.
Voorlopig tuffen we er nog wel zo'n twee jaar in rond, jaartje schorsen, is het al weer 2012 ...
Volgens mij zijn er geen betere auto's te krijgen zonder plofzak, dus zal het voorlopig nog wel een 700 serie blijven.
Gr.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2009 08:56 #1243522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zijn (weer eens) allerlei
Er zijn (weer eens) allerlei plannen van de overheid. Het hele stuk van afschaffen belastingvrij is gebaseerd op het dan invoeren van rekeningrijden. Alles wat dan jonger is dan 1-1-'87 is strask ook gewoon 'belastingvrij' omdat dan de HSB afgeschaft gaat worden en vervangen door rekeningrijden. En ook een Volvo van voor die tijd gaat gewoon mee doen aan dat rekeningrijden. Dus verschil is er uiteindelijk niet. Wat dat betreft is er dus geen geldige reden om een '86-er meer waarde te geven dan zijn 1 jaar jongere broertje.
Echter - plannen... wat wordt het straks, krijgen we écht rekeningrijden. En in welke vorm. En echt vanaf die datum? Er is nog weinig, zeer weinig, echte besluitvorming.
Het blijft dus voorlopig nog koffiedikkijken of in je glazen bol turen hoe het er uit zal zien als het moment daar is. Het zal toch wel weer anders uitpakken als we nu denken. Een auto aanschaffen of juist wegdoen gebaseerd op de huidige stand van zaken vind ik erg voorbarig. Doe ik dus niet aan mee.
Al was het maar omdat hij veel te lekker rijdt

Moderators: Jerry Stam