Vermogentestbankmeeting, 3 okt. in Geldermalsen. Komt iedereen nog?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2009 21:25 #1241532 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je mag me m'n naam vetgedrukt maken
Michael, je kunt op mij rekenen.
 Ik heb een volvo 780 2,3 l uit 1991, waar ik een half jaar geleden een B230FK in heb laten zetten, katalysator eronderuit gehaald.
Dus met standaard turbo + pakket zou hij rond de 195-200 pk moeten maken, oh ja geheel staat LPI

vrgr

Anno

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2009 21:28 #1241533 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pakket

anno schreef : Dus met standaard turbo + pakket zou hij rond de 195-200 pk moeten maken, oh ja geheel staat LPI
vrgr
Anno

Je bedoeld 165 pk. (LPT plus pakket)?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2009 09:45 #1241563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vermogenstestbank
Ik vind het ook leuk om eens te kijken wat mijn 940 nou effectief levert aan vermogen. 200 pk aan de krukas wordt lang niet geheel overgebracht naar de wielen. Ik zou ook graag worden opgenomen in het deelnemerslijstje.
 Groet,  Ad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2009 11:43 #1241572 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meetsysteem

Ad van Houdt schreef : Ik vind het ook leuk om eens te kijken wat mijn 940 nou effectief levert aan vermogen. 200 pk aan de krukas wordt lang niet geheel overgebracht naar de wielen.

maar daarom zijn er ook DIN en SAE pk's toch?
en.wikipedia.org/wiki/Horsepower
nl.wikipedia.org/wiki/Paardenkracht
www.autowoordenboek.nl/php/page31.php3?word=SAE-pk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2009 14:43 #1241591 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat vast
Jongens, 3 oktober staat vast!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2009 20:32 #1241616 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Paardekrachten
Hallo Jeroen, Volvisti

Jeroen schreef :

Ad van Houdt schreef : Ik vind het ook leuk om eens te kijken wat mijn 940 nou effectief levert aan vermogen. 200 pk aan de krukas wordt lang niet geheel overgebracht naar de wielen.

maar daarom zijn er ook DIN en SAE pk's toch?

Nee. DIN en SAE pk's zijn zoals meters en yards gewoon andere normen om hetzelfde te meten. In Angelsaksische landen spreekt men van bhp of brake horsepower en rear wheel of (als ik me niet vergis) dyno horsepower. "rear wheel" natuurlijk alleen als alleen de achterwielen aangedreven worden. Bij het eerste wordt een waterrem direkt met de motor verbonden. En waterrem is in de verste verte vergelijkbaar met een koppelomvormer. Tussen twee schalen die aan de binnenkant van schoepen voorzien zijn, bevindt zich water (misschien is dat inmiddels een andere vloeistof met dezelfde viscositeit). Een van de schalen draait met het toerental van de motor, de andere zit aan de testbank vast. Tussen de beide schalen kan een soort afscheiding geplaatst worden, die voor meer of minder weerstand zorgt. Voordeel van de waterrem is dat je het vermogen kunt meten dat de motor aan de krukas levert, nadeel ervan is dat je de motor moet uitbouwen. Daarom wordt vaak een testbank gebruikt, waar je de aangedreven wielen van een auto plaatst. Voordeel daarvan is dat je het vermogen met dat bij de achterwielen aankomt en da je de motor niet hoeft in en uit te bouwen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2009 00:31 #1241642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boem is ho
Hallo allemaal,
Ben net terug uit Brabant en heb mijn 940 daar achter moeten laten omdat iemand besloot vol in de achterkant te knallen. Ik vermoed een total loss. Ik zie morgen wel verder. Het dak is geplooid en de wielkasten achter zitten in elkaar. Hoe jammer. Na veel onderdelen het afgelopen jaar te hebben vernieuwd waren we klaar om op vakantie te gaan. De auto was echt heloemaal in orde en we hadden er zin in om een paar duizend kilometer plezier te hebben met elkaar. De dader, iemnand met teenslippers die net had getankt (en dus diesel aan zijn zolen had) zei van zijn pedalen te zijn gegleden tijdens het remmen, maar volgens mij reed ie veel te hard, zei de nodige spijt te hebben.
De volvo gaat naar Haarlem. het zou een fantastische donorauto zijn. (zwart leder, full options, bordeaux metallic, 280.000 km, lpi G2 injectoren vastgezet, klepstelen ingekort, klepspeling 3,85 - 4,05), maar ik weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Ik heb geen tijd en plaats om hem te stallen en clubleden in de gelegenheid te stellen om er dingen vanaf te halen. Misschien heeft iemand ideeen/mogelijkheden? Anders vrees ik dat ie naar de sloper gaat.
Met treurige groet, ik mis 'm nu al,
 Ad van Houdt
 Ps. Count me out voor de rollenbank 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2009 09:11 #1241647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sneu
Wat een sneu verhaal Ad! Iets wat wel haar eigen topic waard is dunkt mij. Ik heb weinig goede hoop voor de auto. Sterkte er mee!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2009 20:27 #1241703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik doe niet mee maar kom wel
Ik doe niet mee maar kom wel kijken. Lijkt mij interessant. (zelf interesseert het mij niet zoveel hoeveel power de HPT heeft, hij is vlot zat voor mijn rijstijl)
Groet,
Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2009 23:04 #1241717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gezellig
Leuk dat je een kijkje komt nemen Paul, gezellig!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC