Documentatie gezocht voor technische keuring bij RDW over de B204GT/FT

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2009 18:47 #1239388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Philip,
Wat belangrijk voor de RDW is, is dat het gewicht van de voortrein NIET het originele toegelaten gewicht van je Volvo uit 1982 mag overschreiden!! Ik denk dat het wel mee zal vallen, een 4 cilnder weegt misschien iets meer dan een 6 cilinder Alu blok. Zoek dit even uit, en pleeg desnoods even een telefoontje bij de RDW omtrent deze eis. Ik heb dat eens nagevraagd bij de RDW toen ik een V8 wilde inbouwen. Heb dat niet gedaan ivm de absurde wegenbelasing in Belgie voor een V8....
Robert 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2009 19:27 #1239397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aha

robertm schreef : Wat belangrijk voor de RDW is, is dat het gewicht van de voortrein NIET het originele toegelaten gewicht van je Volvo uit 1982 mag overschreiden!! Ik denk dat het wel mee zal vallen, een 4 cilnder weegt misschien iets meer dan een 6 cilinder Alu blok. Zoek dit even uit, en pleeg desnoods even een telefoontje bij de RDW omtrent deze eis. Ik heb dat eens nagevraagd bij de RDW toen ik een V8 wilde inbouwen. Heb dat niet gedaan ivm de absurde wegenbelasing in Belgie voor een V8....

Oh, dat ga ik dan maar eens uitzoeken (heb inmiddels weer een vragenlijst opgesteld). Vorige keer dat ik bij de RDW was zeiden ze daar niets over..
''als jij dat netjes inbouwt en hij een originele uitlaat heeft is het mogelijk'' zei de keurmeester. Maar ze wegen hem inderdaad wel, klopt. Ik denk dat de V6 een fractie zwaarder was, maar dat weet ik niet zeker.
Heb wel de vooras van de donorwagen gemonteerd natuurlijk. Maar we gaan er achteraan, bedankt voor de tip!
Groet,
Philip

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2009 23:10 #1239438 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Om de stad heen
Hallo Michael

Michael Oud schreef : Zonder kat zou het vermogen zomaar een procent of 10 hoger kunnen zijn...

Daar heb je wat aan, als je er niet (of alleen op het platteland) mee kunt rijden of je blauw met betalen, omdat er geen katalysator onder zit.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2009 09:47 #1239452 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doel

Mathy schreef : Hallo Michael

Michael Oud schreef : Zonder kat zou het vermogen zomaar een procent of 10 hoger kunnen zijn...

Daar heb je wat aan, als je er niet (of alleen op het platteland) mee kunt rijden of je blauw met betalen, omdat er geen katalysator onder zit.
groetjes
Mathy

Als ik een snelle auto zou bouwen, voor de fun, zou ik er niet per se de stad mee in willen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2009 12:03 #1239462 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even on-topic bijven heren
Even on-topic bijven heren ;-)
Maar voor de duidelijkheid, het lijkt me inderdaad handig om de auto zo op kenteken te zetten dat het mogelijk is Duitse steden in te kunnen etc. 
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2009 12:25 #1239464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Excuus

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2009 21:49 #1239502 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Gewichten...

robertm schreef : Wat belangrijk voor de RDW is, is dat het gewicht van de voortrein NIET het originele toegelaten gewicht van je Volvo uit 1982 mag overschreiden!! Ik denk dat het wel mee zal vallen, een 4 cilnder weegt misschien iets meer dan een 6 cilinder Alu blok. Zoek dit even uit, en pleeg desnoods even een telefoontje bij de RDW omtrent deze eis. Ik heb dat eens nagevraagd bij de RDW toen ik een V8 wilde inbouwen. Heb dat niet gedaan ivm de absurde wegenbelasing in Belgie voor een V8....
Robert 

Volvo geeft op als gewicht:voor de B204 met turbo circa 165 kg,voor de B28/280 circa 150 kg.
Groeten,Hedwig
BTW Philip is je e-mailadres uit de ledenlijst correct?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2009 22:33 #1239509 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

hlambrechts schreef : Volvo geeft op als gewicht:voor de B204 met turbo circa 165 kg,voor de B28/280 circa 150 kg.

Ok, alweer mooi om te weten! 

hlambrechts schreef : BTW Philip is je e-mailadres uit de ledenlijst correct?

Jazeker, heb je net een mailtje gestuurd! Perfect informatie! 
Mag ik vragen waar je dit soort informatie vandaan hebt? Je vind bijna niets over de B204GT/FT normaal gesproken..
Groet,
Philip

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC