Documentatie gezocht voor technische keuring bij RDW over de B204GT/FT
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Oh, dat ga ik dan maar eens uitzoeken (heb inmiddels weer een vragenlijst opgesteld). Vorige keer dat ik bij de RDW was zeiden ze daar niets over..robertm schreef : Wat belangrijk voor de RDW is, is dat het gewicht van de voortrein NIET het originele toegelaten gewicht van je Volvo uit 1982 mag overschreiden!! Ik denk dat het wel mee zal vallen, een 4 cilnder weegt misschien iets meer dan een 6 cilinder Alu blok. Zoek dit even uit, en pleeg desnoods even een telefoontje bij de RDW omtrent deze eis. Ik heb dat eens nagevraagd bij de RDW toen ik een V8 wilde inbouwen. Heb dat niet gedaan ivm de absurde wegenbelasing in Belgie voor een V8....
''als jij dat netjes inbouwt en hij een originele uitlaat heeft is het mogelijk'' zei de keurmeester. Maar ze wegen hem inderdaad wel, klopt. Ik denk dat de V6 een fractie zwaarder was, maar dat weet ik niet zeker.
Heb wel de vooras van de donorwagen gemonteerd natuurlijk. Maar we gaan er achteraan, bedankt voor de tip!
Groet,
Philip
- Mathy van Nisselroy
 - Nieuw lid
 - 

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Als ik een snelle auto zou bouwen, voor de fun, zou ik er niet per se de stad mee in willen.Mathy schreef : Hallo Michael
Daar heb je wat aan, als je er niet (of alleen op het platteland) mee kunt rijden of je blauw met betalen, omdat er geen katalysator onder zit.Michael Oud schreef : Zonder kat zou het vermogen zomaar een procent of 10 hoger kunnen zijn...
groetjes
Mathy

- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Maar voor de duidelijkheid, het lijkt me inderdaad handig om de auto zo op kenteken te zetten dat het mogelijk is Duitse steden in te kunnen etc.
Groet,
Philip
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

- Hedwig Lambrechts
 - Nieuw lid
 - 

Volvo geeft op als gewicht:voor de B204 met turbo circa 165 kg,voor de B28/280 circa 150 kg.robertm schreef : Wat belangrijk voor de RDW is, is dat het gewicht van de voortrein NIET het originele toegelaten gewicht van je Volvo uit 1982 mag overschreiden!! Ik denk dat het wel mee zal vallen, een 4 cilnder weegt misschien iets meer dan een 6 cilinder Alu blok. Zoek dit even uit, en pleeg desnoods even een telefoontje bij de RDW omtrent deze eis. Ik heb dat eens nagevraagd bij de RDW toen ik een V8 wilde inbouwen. Heb dat niet gedaan ivm de absurde wegenbelasing in Belgie voor een V8....
Robert
Groeten,Hedwig
BTW Philip is je e-mailadres uit de ledenlijst correct?
- V700 register
 - Nieuw lid
 - 

Ok, alweer mooi om te weten!hlambrechts schreef : Volvo geeft op als gewicht:voor de B204 met turbo circa 165 kg,voor de B28/280 circa 150 kg.
Jazeker, heb je net een mailtje gestuurd! Perfect informatie!hlambrechts schreef : BTW Philip is je e-mailadres uit de ledenlijst correct?
Mag ik vragen waar je dit soort informatie vandaan hebt? Je vind bijna niets over de B204GT/FT normaal gesproken..
Groet,
Philip