780... in trieste staat (edit + foto's)
- V700 register
- Nieuw lid
-
zilvergrijs
V6 op LPG
mooi van ver
staat paar jaar stil
zwart-grijs interieur
geen 780 velgen maar 960 serie I (edit, toch originele, ik verwar met een andere die ik zag)
nog rotter dan de rotste politieker...
rond voor- en achterruit blazen, roest
idem in de dakgoot
idem voorspatborden en motorkap
deurpanelen gezwollen (en niet een beetje)
dak rot
enige goede waren zo op eerste zicht de velgen, de achterlichten en één koplamp
originele radio zat er ook in maar of die werkte?
stuur was van hout
startte niet
de brave man wou er nog redelijk wat geld voor
op zo'n ding kan je zelfs geen bod doen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben geen kenner van de 780, maar zie wel eens een bericht en wat foto's voorbij komen en een restauratiegeschiedenis. Wat is dat met die 780's, (waarom) zijn ze zó anders van plaatwerkkwaliteit dan hun stalgenoten ?k² schreef : juist terug van naar een 780 te gaan kijken...nog rotter dan de rotste politieker...op zo'n ding kan je zelfs geen bod doen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
ITALIE
dat zegt het helemaal eigenlijk
in mekaar gemikt door zuiders 'talent'
lakwerk laat dikwijls te wensen over, aflopen open dak dikwijls slecht bevestigd met een compleet rot dak inclusief bodem tot gevolg

meesters qua design
katastrofe in de montagehal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Wart (blijde rijder van een roestvrije 780)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ach, een Alfa Romeo 164 3.0 V6 Quadrifoglio kostte ook een ton in guldens en die roestten nog erger, als ze al startten (volgens mij bestaan ze niet eens meer). Om nog maar te zwijgen over de Lancia Thema 8.32 die in 1987 omgerekend ook bijna 150.00 kostte en model 1989 zelfs bijna 160.000 gulden.wart schreef : Natuurlijk kan ik niet ontkennen dat de Italianen er menig keer een (roestig) rommeltje van maken. Maarre...er staat wel VOLVO op de 780 en de auto kostte in zijn laatste bouwjaar meer dan anderhalve ton in Nederlandse guldens. Om het nu alleen de Italianen in de schoenen te schuiven...
Groet,
Wart (blijde rijder van een roestvrije 780)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maarre, zoals ik al schreef, een blijde rijder in een roestvrije 780...met 204 GT motor. Ik klaag zeker niet. Feit blijft dat Volvo gewoon steken heeft laten vallen in -vooral- de eerste produktie jaren en het met de kwaliteitscontrole kennelijk niet zo nauw nam.
Hetgeen overigens wel vaker is gebeurd en ook nu recentelijk weer is opgedoken. (zie een van de recente aflleveringen van Radar). De ''blinde'' Volvisten onder ons zullen daar dan wel weer een Ford sausje overheen willen gooien.
Groet,
Wart

- V700 register
- Nieuw lid
-
zelf getest; die "slome" diesel rijdt de V6 zo ongeveer in de vernieling
optrekken, hernemingen...
zalig ding om op koppel mee te rijden
de ultieme blijft natuurlijk de 204GT
ik heb hier dus een 780TDIC staan die behalve de roest (grazie mille) nergens een steek laat vallen, met dank aan VW om die steengoede schier onverslijtbare 6 in lijn uit de hoed te toveren
madam rijdt met een S6024d, blok van volvo, gaat heel goed, denk niet dat ford daar iets mee t emaken heeft
zelfde blok in pa zijn XC7, geeft geen slag verkeerd
maar het aangenaamste blok zit in moeder's S80, de 25TDI van audi
zuinig,krachtig genoeg en aangenaam te rijden
dus is het momenteel danku VW en Audi voor de blokken want de 24td is een schaamteloze, zij het steengoede kopie van het audiblok
en danku italië voor het schitterende design van de 780, dat ding had gewoon niet daar gebouwd mogen worden

- V700 register
- Nieuw lid
-
HELEMAAL!!!!
Groet,
Wart