surseance van betaling

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2009 20:29 #1234247 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Functie?
Paul, wat is jouw functie precies in de autobranche? (niet aanvallend, puur uit nieuwsgierigheid)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2009 20:45 #1234249 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Kan ik over meepraten

solexpaul schreef : en veel erger nog het ondeskundige verkooppersoneel. Ik geef nog wel eens een training en het is bedroevend gesteld met de gemiddelde autoverkoper, de goede daargelaten.
Men verkoopt alleen maar op de prijs terwijl dat in 8 van de 10 gevallen niet het belangrijkste koopargument is, de klant moet je de order gunnen en dat creeer je door je in te leven in de klant en als het ware een partnership op te bouwen.

Een autoverkoper die denkt dat de AutoRai pas begint op 11  april .... Nog niet bekend is met de nieuwe modellen, je een sleutel in de hand drukt en wijst waar de auto staat en ga zo maar door .......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2009 21:24 #1234252 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Michael, Ik werk bij de
@Michael,
Ik werk bij de importeur van een Duits premiummerk waar ik de verantwoording heb voor de groothandel gebruikte bestelwagens en alle activiteiten daaromheen -:)) Daarbij ondersteun ik dealers in hun gebruiktewagenbeleid (indien daar vraag naar is) en help ik de occasionmanagers op weg. 
 Groet,
Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2009 21:26 #1234253 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @willem, Met zo'n verkoper
@willem,
Met zo'n verkoper bouw je nooit een partnership op, inderdaad erg onprofessioneel om niet op de hoogte te zijn. Je hoeft het produkt niet van A tot Z te kennen als je de behoeften van de klant maar kan vertalen in argumenten voor de klant en helemaal de voordelen hiervan.
Groet,
Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2009 21:26 #1234254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok
Ok, klinkt als een leuke baan.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2009 23:33 #1234286 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onafhankelijk van het product dat je aanbiedt
Hallo Paul, Volvisti

solexpaul schreef : Met zo'n verkoper bouw je nooit een partnership op, inderdaad erg onprofessioneel om niet op de hoogte te zijn. Je hoeft het produkt niet van A tot Z te kennen als je de behoeften van de klant maar kan vertalen in argumenten voor de klant en helemaal de voordelen hiervan.

Het gaat vooral ook om de manier waarop je met de klant omgaat. Ik lees best veel, maar bijna nooit een leesboek. Toch heb ik een jaar of drie op de kinderafdeling van de bieb in Heerlen gewerkt. Naar volle tevredenheid van leners en collega's. Terwijl ik met het produkt dat ik aanbood niet zo veel heb. Je moet de klant vooral een goed gevoel meegeven, dan komt de rest vanzelf.
groetjes
Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 01:49 #1234295 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Sterker nog
ik weet van een geval, de auto's van monteurs (werknemers) werden gewoon opgeladen, stonden geparkeerd tussen de okazies.
Ze haden de auto papieren niet bij zich........
Toen hun vrouw, op de fiets, de papieren van de auto kwam brengen, stond de auto al bovenop (vooraan) de trailer.
Ze waren toen niet zonder meer bereid de auto te lossen............ het is toch een beetje appart volk die dit soort acties uitvoerd.
Een klant van met heeft maar een setje nieuwe velgen voor z'n Lexus gekocht, lagen in de opslag (zomerbanden) in beslag genomen en kwijt, kon niet bewijzen dat het zijn velgen waren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 09:53 #1234302 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog sterker
Nieuwe auto gekocht, oude al vast ingeruild en van de dealer een leenauto tot de nieuwe afgeleverd werd.
En dan een faillissement.
Aanbetaling nieuwe auto weg, inruiler weg en de leenauto werd teruggevorderd ....
In duitsland is er toen een rel (is al wat jaartjes terug) geweest bij een BMW dealer die twee zaken hadden, teveel aan personeel en schulden werden naar een bedrijf overgeheveld en failliet verklaard.
Sommige konden fluiten naar hun nieuwe (groot gedeelte reeds betaalde) auto.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 13:10 #1234316 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raar wereldje

solexpaul schreef : Helaas is het zo dat door het grote aantal dealers in Nederland en de aantallendruk de dealers gemiddeld een rendement van max 1,5% per jaar maakten in de GOEDE TIJDEN. Nu zijn de tijden anders en draaien ze allemaal verlies.
/KNIP 
Men verkoopt alleen maar op de prijs terwijl dat in 8 van de 10 gevallen niet het belangrijkste koopargument is, de klant moet je de order gunnen en dat creeer je door je in te leven in de klant en als het ware een partnership op te bouwen.
Vandaar de te dure inruilers die niet weg raken en wel ruimte en vooral rente eten. En vergeet niet de afschrijving na x stadagen........
De failliesementsgolf geeft op dit moment een natuurlijke zuivering en vooral de sterke bedrijven die goed voor de klant zijn overleven........
 Dat de importeur zijn handen er vanaf trekt is logisch, dealers zijn zelfstandig ondernemers en zijn verantwoordelijk voor hun eigen toko. Niemand verplicht je dealer te worden.

Het is wel vreemd, de importeur verleent de dealerschappen, dus zijn zij wel verantwoordelijk voor "te veel" dealers van het merk maar dwingt dan de dealer tot de verkoop van een X-hoeveelheid wagens. Dus ondanks een zelfstandig ondernemerschap moet de dealer wel uitvoeren/verkopen wat de importeur wil. En als het dan fout gaat laat je één van de uithangborden van jouw merk in de kou staan. In deze tijd zijn er ook niet veel gegadigden om de lege plek op te vullen. En ik denk dat zeker de helft van de mensen niet echt merkentrouw te noemen is, als het merk niet meer voorhanden is "om de hoek"dan gaan ze wel ergens anders kijken.

Je kan als dealer wel een band opbouwen met je klant, maar de prijs is best wel belangrijk, je praat niet over een pakje boter, een prijsverschil van >1000 euro is voor een particulier en een kleine zelfstandig ondernemer best wel veel geld. En dat bedoel ik dan bij twee bedrijven met een vergelijkbare service. De prijsvechter die geen aftersales biedt valt hier niet onder, maar de dealer in jouw woonplaats en de dealer 25 kilometer verderop (voor de merkenvaste types). Of de dealer van een ander merk wat ook een goede prijs biedt (voor de niet zo merkenvaste types).

En ja, een inruiler kost altijd geld, of hij nu "te duur" of goedkoop is ingeruild, het is geld wat vastzit in je handelswaar en als je dat niet snel kwijtraakt kost het je rente. Maar dat is wel ondernemersrisico.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 18:55 #1234335 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eigenlijk is het koren op
Eigenlijk is het koren op mijn molen, deze huidige situatie. Ik moet voor de afronding van mijn opleiding een ondernemingsplan voor het motorvoertuigenbedrijf maken. En ik ben de afgelopen 4 jaar platgegooid met positieve cijfers uit goede tijden, en moet het nu eens stellen met wat andere cijfers. Een goede leerschool.
Zo kom je erachter dat een middelgrote dealer dit jaar heel tevreden mag zijn met 0,47% nettowinst.  

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC