surseance van betaling
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag gebeld of het uitkwam dat ik tegen 6 uur nog langs zou komen, krijg ik te horen: kan niet, het bedrijf heeft surseance van betaling aangevraagd. Al het personeel was naar huis gestuurd. Niets en niemand erin of eruit... Dan komt de automobielcrisis ineens wel erg dichtbij! Stel je voor je auto staat er nog op de brug met de cylinderkop eraf...Ik vind het vooral sneu voor de mensen die er werken, je zal maar op woensdag nietsvermoedend naar huis gaan en op donderdag niet terug hoeven te komen.... Het gebeurt iedere dag natuurlijk, maar toch schrik ik er wel van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik werk op een autotransferium waar fordjes en volvos staan... deze begint ook beetje bij beetje steeds leger te geraken....
MAAR als mijn volvotje daar binnen zou staan, zou ik er wel voor zorgen dat deze weer heel snel buitenlucht door zijn luchtfiltertje
naar binnen zou mogen zuigen ... (en vervuilende dampen naar buiten mocht blazen) Zucht op rtl 7 vandaag werd er verteld dat de slooppremie er nu echt gaat komen en terwijl ze dat aan het vertellen waren kwam er net iemand in pak trots in een beige 740 station aanrijden!!!Met een blik in zijn ogen van; weet je wat jullie kunnen met die slooppremie....

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het gaat wel even duren, maar over een paar jaar halen we de schade min of meer in.
(Nou ja, "we" ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht en ben ook niet van plan daarmee te beginnen!)
Tot die tijd hebben de bedrijven die al wankel stonden het gehad.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Het is wel bizar, een paar weken geleden zag ik nog half gestripte schade auto's (van klanten!!!) op een auto trailer voorbij komen.
In beslag genomen.
T'' zal je auto maar wezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als mijn importeur me zo in de steek had gelaten zou ik ook nooit meer iets met zijn merk te maken willen hebben (in dit gevalt Renault voor degenen die niet bekend zijn in West Brabant)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vraag me af of dat wel kan, je kan tenslotte aantonen dat het jouw auto is en dat je deze al geruime tijd op je naam staat. OK, de reparatie is niet afgemaakt of gedaan maar gezien de registratie op het kentekenbewijs kun je wel degelijk aantonen dat het jouw auto is.struis schreef : Het is wel bizar, een paar weken geleden zag ik nog half gestripte schade auto's (van klanten!!!) op een auto trailer voorbij komen.
In beslag genomen.
T'' zal je auto maar wezen.
Wellicht is het handig om vervangend vervoer te vragen als je je auto wegbrengt voor een beurt en te zorgen dat het vervangend vervoer meer waard is dan je iegen auto......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat weet ik. Ik ben er gisteren nog eens langs geweest. Hopen dat het goed van de grond wil komen in Stb.mderijke schreef : Eén van de eigenaren (de Cuelenaere) is in Steenbergen al weer doorgestart als onafhankelijk garagebedrijf. Maar dat is geen dealerschap dus je hebt het dan wel wat moeilijker.
Als mijn importeur me zo in de steek had gelaten zou ik ook nooit meer iets met zijn merk te maken willen hebben (in dit gevalt Renault voor degenen die niet bekend zijn in West Brabant)
En over de importeur kun je inderdaad niet helemaal tevreden zijn. Ze hebben hun handen er gewoon vanaf getrokken en lopen nu te janken om hun cente bij de curator.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een oorzaak is de te hoge investeringen, dure glazen paleizen op A1 locaties en veel erger nog het ondeskundige verkooppersoneel. Ik geef nog wel eens een training en het is bedroevend gesteld met de gemiddelde autoverkoper, de goede daargelaten.
Men verkoopt alleen maar op de prijs terwijl dat in 8 van de 10 gevallen niet het belangrijkste koopargument is, de klant moet je de order gunnen en dat creeer je door je in te leven in de klant en als het ware een partnership op te bouwen.
Vandaar de te dure inruilers die niet weg raken en wel ruimte en vooral rente eten. En vergeet niet de afschrijving na x stadagen........
De failliesementsgolf geeft op dit moment een natuurlijke zuivering en vooral de sterke bedrijven die goed voor de klant zijn overleven........
Dat de importeur zijn handen er vanaf trekt is logisch, dealers zijn zelfstandig ondernemers en zijn verantwoordelijk voor hun eigen toko. Niemand verplicht je dealer te worden.
Jammer is het wel, vooral voor de werkgelegenheid.
Groet,
Paul