Dure hobby?

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2009 11:49 #1229440 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Nah, niet duur... handig.
Ik heb m'n kosten netjes in het lijstje staan online. Als ik de 740 doorreken kom ik op 8 ct/km, waarvan 8 ct/km diesel, 1 ct/km verzekering, 3 ct/km wegenbelasting, 4 ct/km afschrijving en onderhoud wagen en de vergoedingen van de baas komen op 8 ct/km uit. DIt is verrekend met alle verreden kilometers (zakelijk + prive 150.000 km in 4 jaar)
Het gehele park komt op 26 ct/km excl. vergoedingen, restwarades 0, 19 ct/km incl vergoedingen, restwaardes 0 en 15 ct/km als rekening gehouden wordt met restwaardes. Dat gaat om 22 voertuigen en 362.000 km. Ik vind het wel meevallen.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2009 12:05 #1229443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervolg.....

Miquelangelo1969 schreef : Er wordt wat afgesleuteld aan onze bolides!!
Ik kon het niet laten ook even een lijstje neer te zetten..... wat heb ik tot nu toe gedaan.......?-   achterste krukaskering vervangen-   overdrive opnieuw bekabelt en nieuwe relais-   kruiskoppeling vervangen-   alle binnen verlichting vervangen, van de teller tot de leeslampjes achter-   alle ontbrekende afdekkapjes gezocht en gemonteerd-   witte knippers voor en aan de zijkant-   rood, wit, wit, rood achterlichten-   nieuwe remmen rondom- electrische antenne vervangen door een nieuwe-   bijrijders stoel bekleding overgezet op een in hoogte verstelbare stoel-   bestuurdersstoel electrisch bedienbaar gemaakt en bekleding overgezet-   electrische raambediening met verlichting gemaakt (gekocht)-   nieuwe kachelkraan gemonteerd-   airco vervangen (droger, condensor, drukslang, trinaryschakelaar, regelbare thermostaat)-   hondenrek gemonteerd-   hoofdsteunen voor én achter vervangen door leren hoofdsteunen-   zo ook de middenarmsteun achter-   gasklephuis schoongemaakt-   LMM vervangen-   nieuwe bougies-   snowcap gemonteerd-   nieuwe wisserbladen voor en achter-   alle electriche verbindingen onder de motorkap schoongemaakt-   Nokia BT Carkit ingebouwd-   Sony Xplode autoradio, en speakers rondom vervangen -   nieuwe 78 Amp/h accu-   verdelerkap vervangen-   rotor vervangen-   bougiekabels vervangen-   chrome sierlijsten rondom (deuren en bumpers)-   (bijna) alle binnenverlichting vervangen door LED verlichting-   teller verlichting vervangen door blauwe LED's-   chrome handgrepen -   cardanaslager vervangen - helaas nog niet maar Timen gaat me helpen-   rubber onder versnellingsbak vervangen-   distributieriem vervangen heb ik uiteindelijk met de hulp van Bart gedaan in Gemert-   spanrol vervangen – idem-   alle V-snaren vervangen-   beschermkap onder motor vervange-   waterpomp vervangen -   cruise control installeren (ik wacht even totdat het weer er weer naar is)-   Roma stuur monteren - zit er inmiddels in!-   nieuwe 3" LMM-   960 luchtfilterhuis-   960 gasklephuis-   370cc injectoren (heb ik al liggen)-   207 EZK-   ECU met E-fan aansturing-   shuif/kanteldak / gaat er van de zomer in!-   niveaumats achter / zitten er inmiddels ook onder-   nieuwe remleidingen, staal omwonden.-   nieuwe Pirelli banden - zijn Vredestein Quatrac3 geworden-   instapverlichting-   uitstap verlichting-   Chrome wielkast randen gemonteerd-   4 Rigel velgen-   nieuwe set wintermatten ingekomen.-   Nieuwe stuurstangen gemonteerd-   Nieuw champignon rubbers -   Chrome roofrails gemonteerd-   complete set wintermatten-   rubbermat kofferbak-   in hoogte verstelbare koplampen-   nieuwe wissermotortjes en wissers koplampen-   Philips nightguide verlichting-   zwarte zonnekleppen met verlichting-   zwarte plafonière met vertraging-   nieuwe grill-   Ferritta RVS sportuitlaat-   achterramen elctrisch bedienbaar gemaakt......Pfff.... ik schrik er zelf bijna van! Maar we gaan lekker verder........Gulle Groet,

misschien vermelden wat je niet hebt vervangen, korter lijstje is altijd positiever....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2009 15:05 #1229460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmm
Ik vind het toch een hoop geld hoor. Ik herken een dergelijke hoeveelheid aan uitgaven ook niet echt bij de Volvo's die ik in mijn bezit heb gehad. Als ik op jaarbasis 1000 euro in mijn Volvo heb gestoken (aan onderhoud/vervanging) is dat veel. Vandaar dat op dat bedrag de miskoop die ik onlangs heb gedaan (kromme velgen a 250 euro) er flink inhakt. Niet dat ik geen onderhoud doe, integendeel. Ik doe veel zelf, doe ook aan preventief onderhoud, maar ik bespaar op nieuwe onderdelen. Ik zal nooit voor een splinternieuwe lmm gaan bijvoorbeeld. Die koop ik tweedehands. Alleen bepaalde onderdelen koop ik nieuw, zoals remblokken (joh!), uitlaatonderdelen, bougies, bougiekabels, pakkingen en een distributieriem. Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid goede tweedehands banden die voor een kwart van de nieuwprijs en voorzien van nog 80% profiel een economisch gezien prima keus zijn. Ik vind het leuk om op marktplaats en op het forum te speuren naar een tweedehands onderdeel, als ik dat nodig heb. 
Een bedrag van 3000 tot 5500 euro op jaarbasis vind ik echt wel heel veel geld hoor!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2009 12:09 #1229534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 440 vs 760
2,5 jaar terug een 440 gekocht....
Eerste jaar 1200 Euro aan onderhoud
Tweede jaar 100 Euro
Om de 440 weer een jaar goed door te laten komen moest er toch weer zo'n dikke 600 aan verspijkerd worden, dus half  jr terug verkocht (het was de 440 of de 760).
1 jaar terug een 760 gekocht
Eerste jaar 100 euro aan onderhoud
Dit jaar waarschijnlijk weer 100 Euro
Hogere kosten benzine en wegenbelasting tov 440 is 500 Euro p/j
Tja, is ie in het eerste jaar tov totaal onderhoud 600 Euro goedkoper.
In het tweede (dit)  jaar zal dit 400 euro duurder worden.
Dan is twee jaar met een 760 qua onderhoud goedkoper rijden dan een 440, de aanschafprijs was dan wel 1150 hoger ....
Dus na twee jaar komt de 760 op - 950 Euro , na 3 jaar op waarschijnlijk - 850 Euro.
Het 4de jaar zal dan waarschijnlijk een duur jaartje worden voor de 760, de 440 was dan echter bijna total loss geweest.
Voor een 2000 Euro extra rij ik dan wel 4 jaar een 760 tov 440.
Daarvoor zou ik na 4 jaar nog een goede 760 hebben tegenover een bijna versleten 440 .........

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC