Veiligheid volvo 700-900 Crashtests

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 23:00 #1230241 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch netjes...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 23:56 #1230251 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic in boekvorm.
Ik heb de complete tests waarvan dit filmpje de crash van de 740 laat zien in boekvorm. Wellicht leuk om een keertje in de Factor te zetten. Hoe de veiligheid was van onze grote auto's rond 1990.
Groeten, Jan.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 00:05 #1230253 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Doen!
Dan zal je waarschijnlijk ook zien dat dat hele EuroNcap geneuzel ook maar een verkoop praatje is.
Heel interessant!

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 00:07 #1230254 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic LIVIL 226
Reed jij achteruit dan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2009 20:59 #1240915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het motorblok...
Het motorblok...
<a href=" i146.photobucket.com/albums/r254/MaGNeT7.../Volvo940_engine.jpg "> i146.photobucket.com/albums/r254/MaGNeT7.../Volvo940_engine.jpg
Het zat er blijkbaar toch. Ik heb er net toch maar eens een screenshot van gemaakt...
Niet dat ik er aan twijfelde maar de geruchten gingen wel rond dat het blok verwijderd was vóór de crash om de Volvo slechter uit de test te laten komen.Het blok is wel erg verschoven, dat komt ongetwijfeld doordat de Modus het blok vrijwel niet geraakt heeft maar er langsgeschoven is.Dat krijg je met zo'n kleine overlap.Er was maar 1 balk die de Modus kon opvangen...Ik hou het maar op goed opletten en Modussen ontwijken... Oh ja, en ook alle nieuwe Volvo's...Of toch precies in het midden raken?Dilemma's...

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2009 11:35 #1240936 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Ncap
Hoi allemaal.
Tegenwoordig worden Ncap auto's gemaakt. De testen zijn gestandariseerd en fabrikanten weten dat. Nou moet gezegd worden dat dat over het algemeen uitstekende resultaten geeft en dat auto's sindsdien echt een heel stuk veiliger geworden zijn. Wijkt de test echter een beetje af van de standaard dan vallen vele auto's direkt door de mand. Ik kan me iets met afbrekende stoelen herinneren waar volvo en renauld vrijwel als enige overeind bleven.
Vergelijk je de Ncap testen met de eigen testen van volvo, dan blijken de eerste kinderspel.
Overigens, ik dank mijn hagje aan mijn vorige 940, en de andere(schuldige) partij was een moderne avensis. Ik een brandwondje van de airbag, de andere partij met kapotte gezichten en verzweepte nekken in het ziekenhuis.
Mazzel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2009 18:11 #1240957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van achteren...
Waar ik wel benieuwd naar ben is wát er gebeurt als we een filesituatie gaan nabootsen.
In Nederland hebben we verhoudingsgewijs meer snelweg dan in Zweden en Frankrijk. EN meer files.
Ik weet niet of ik mijn kids op de achterbank van een Modus wil hebben als ik achteraan een file door een achteropkomende auto wordt geraakt. Dáár spreekt de NCAP nooit over.
(Zullen we het een zélf als club voorstellen bij Autovisie/Autoweek of zo?)
Groet, Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2009 23:06 #1240965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed punt.

LHOsinga schreef : Ik weet niet of ik mijn kids op de achterbank van een Modus wil hebben als ik achteraan een file door een achteropkomende auto wordt geraakt. Dáár spreekt de NCAP nooit over.

De vraag is dus, wanneer de eerste auto verschijnt met een bezet-detectie op de achterbank en een airbag in de rugleuning van de voorstoelen.
Kom op, zo moeilijk is het toch niet?Scheelt een hoop.Ohja, wel zó, dat ie uit kan, voor onze maxi-cosi vervoerende medemensen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC