Extra verwarming

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 00:00 #1220118 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Af fabriek
De kachel is af fabriek ingebouwd, voor dat geld.
Stuurmodule? voor verwarmen vind ik persoonlijk een beetje onzin. Mede door m'n onregelmatige werktijden.
Als ik de motor start, start de Webasto.
Ik start de motor, begin met ruiten-krabben, de voorruit als laatste, dan is de onderste 20 CM van de ruit al ontdooid!!!!!!!!!!!!!
Van eer ik op de snelweg ben, is m'n motor/interieur op temperatuur.
Maar ja, het heeft nog niet echt gevroren.
Ik heb er ook nog een 2000/3500Watt 12/230Volt omvormer in zitten, een extra kacheltje kan ik dus altijd nog "inprikken"
Een kacheltje en een Senseo zal wel te veel van het goede zijn voor de omvormer.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 00:16 #1220120 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nog een idee
Volkswagen heeft ooit een extra gehad; een soort termos fles in je koel systeem.
Moet simpel na te maken zijn; als de motor op temperatuur is trek je een klep open, het warme water stroomt in de termos fles.
Het vrijkomende koude water mengt zich met het warme.
Bij stilstand doe je de klep dicht.
S'morgens hierna start je de motor en opend de klep van de termos fles, de anders verloren gegane energie gebruik je nu om de boel weer sneller op te laten warmen.
Als termos fles kan je een oude close-in/up boiler gebruiken, 15 Ltr moet toch wel genoeg zijn om effect te hebben
Zo'n boiler blijft wel een week warm!!
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD