Aanvullingen op klushandleiding / info-pagina gevraagd.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 14:42 #1213295 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic De wielhoek

Baseman schreef :

wp001 schreef : Ik denk dat je niet veel roest bent tegengekomen. Vaak is het zo dat je de conussen uit moet uitbikken. Er komt dan aan beide zijden wel een mm roest af. Deze 2 mm of hoeveel het is moet weer gecompenseerd worden door de paddenstoelrubbers te modificeren. Ook moet je compenseren omdat anders de wielhoek zich wijzigt. Het compenseren is normaal al wenselijk. De paddenstoelen zitten lang niet genoeg opgesloten.

Klopt, ik had geluk.De rubbers kwamen er in zijn geheel uit, dus daarvan is al niet achtergebleven.Roest, zichtbaar, heb ik er met een ouwe schroevendraaier afgebikt en de hoeveelheid roest viel reuze mee, voor bijna 4,5 ton.
Een van de dingen die ik altijd doe, is de voorkant opnieuw laten uitlijnen, dan ben je van het verschil in wielhoek ook af.Zinvolle toevoeging, ik zal hem vanavond verwerken.

De wielhoek kun je normaal niets aan doen . (Tenzij je de paddenstoelrubbers modificeert, met ringen gaat werken e.d.) Een uitlijnbedrijf doet dat normaal niet. Je kunt dus de wielhoek alleen alleen laten opmeten!! Bij onze auto`s kun je alleen het toespoor maar stellen. En dat stellen kun je zelf doen met een eenvoudig stelgereedschap.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 15:36 #1213301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic quote Is daar een goede

Is daar een goede reden voor? Ik heb meer dan voldoende verstrouwen in mijn gereedschap.L:ossen met een steeksleutel zou ik nooit doen,

- bij veel kracht zetten kun je de ratel kapotmaken. En niet elke hobby-sleutelaar heeft Snap-On wat daar wel tegen kan
- een steeksleutel is idd niet ideaal. het beste kun je een rondsleutel gebruiken. Dan zit je loodrecht op de moer te werken, bij een ratel of T-stuk druk je altijd ook schuin
Maar goed, iedereen heeft wel zijn iegen manier van met gereedschap werken. Al dan niet door schade en schande geleerd. Zelf heb ik wel eens moeite om geduldig te blijven, hoewel ik donders goed weet dat dat loont.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC