Aanvullingen op klushandleiding / info-pagina gevraagd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2008 14:57 #1213194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goeie suggestie.

Miquelangelo1969 schreef : Is het echter misschien een idee om het helemaal compleet te maken om de bestelnummers van de nodige onderdelen erbij te zetten?Het is maar een suggestie hoor...

Ik zal ze er vanavond even bijzoeken.Er is nog een PDF op de site, met alles erbij, die zal ik erbij plakken.
Ik heb de onderdelen besteld bij Wytze, die volgens mij andere nummers hanteert dan de dealer, maar ook die zal ik dan vermelden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2008 15:05 #1213195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic printen

Baseman schreef : De PDF aanpassen doe ik later, ik heb geen zin bij elke komma een nieuwe PDF te plakken, vandaar.

Eigenlijk zou de site de pagina kunnen pdf-en, dan heb je geen dubbel onderhoud en gratis alle verwijzingen. De pagina laat zich ook makkelijk printen met het printer icoontje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2008 15:23 #1213197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PDF?

Johan Vlagsma schreef : Eigenlijk zou de site de pagina kunnen pdf-en

Kan dat dan al? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 11:23 #1213273 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beschrijft mooi stap tot
Beschrijft mooi stap tot stap het klusje. Ongeveer zo heb ik het ook uitgevoerd. Een paar kleine opmerkingen;
- voor iemand die dit uit gaat voeren is het altijd handig als je er een inschatting bijzet hoelang het klusje gaat duren. (volgens mij een uur of 3)
- ik maak NOOIT bouten/moeren los met de ratel (eerste slag bedoel ik). Daar is dat ding niet voor bedoeld. Daarvoor zit er een T-stuk in de set.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 11:36 #1213275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je.

Janneman schreef : - voor iemand die dit uit gaat voeren is het altijd handig als je er een inschatting bijzet hoelang het klusje gaat duren. (volgens mij een uur of 3)

Dat staat helemaal onderaan het documentje, net als onderaan het PDF-document. 

Janneman schreef : - ik maak NOOIT bouten/moeren los met de ratel (eerste slag bedoel ik). Daar is dat ding niet voor bedoeld. Daarvoor zit er een T-stuk in de set.

[/quote]
Is daar een goede reden voor? Ik heb meer dan voldoende verstrouwen in mijn gereedschap.L:ossen met een steeksleutel zou ik nooit doen, de meeste bouten/moeren los ik met de momentsleutel, maar meer omdat ikgeeb zin heb om aan een 250mm ratel te gaan hangen.Ik zal het aanpassen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 11:52 #1213276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic loshalen moet eigenlijk met
loshalen moet eigenlijk met dat T-stuk van de dopsleutelset, de ratel zou kunnen beschadigen van te hoge aanhaalmomenten. echt zwaar spul doe ik met dat T-stuk, gewoon spul met de ratel. Ratel is bij mij nooit stuk gegaan (nadat ik een goede heb aangeschaft) maar wel eens een dop gebroken.
Met de momentsleutel zou niets losmaken, das in ieder geval wat de gebruiksaanwijzing van de mijne zegt. Dan liever het T-stuk met een buis er op (tot ongeveer 1 meter kan er goed aan, heb nog niets gesloopt op die manier). Die (volvo) garages houden er van om dingen goed vast te zetten!

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 12:36 #1213281 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic belangrijk

Hallo Bas,  Je schreef dit:
Het oog in de wielarm, waar de rubbers ook ingeklemd zijn, moet ook schoongemaakt worden. Maar hiervoor is een kleine staalborstel of schuurpapier meestal voldoende. (tekst iets aangepast!)
Ik denk dat je niet veel roest bent tegengekomen. Vaak is het zo dat je de conussen uit moet uitbikken. Er komt dan aan beide zijden wel een mm roest af. Deze 2 mm of hoeveel het is moet weer gecompenseerd worden door de paddenstoelrubbers te modificeren. Ook moet je compenseren omdat anders de wielhoek zich wijzigt. Het compenseren is normaal al wenselijk. De paddenstoelen zitten lang niet genoeg opgesloten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 12:40 #1213283 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe doe je dat ?
Hoe kun je de rubbers modificeren ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 13:07 #1213287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op...
de draaibank

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 13:17 #1213289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had geluk.

wp001 schreef : Ik denk dat je niet veel roest bent tegengekomen. Vaak is het zo dat je de conussen uit moet uitbikken. Er komt dan aan beide zijden wel een mm roest af. Deze 2 mm of hoeveel het is moet weer gecompenseerd worden door de paddenstoelrubbers te modificeren. Ook moet je compenseren omdat anders de wielhoek zich wijzigt. Het compenseren is normaal al wenselijk. De paddenstoelen zitten lang niet genoeg opgesloten.

Klopt, ik had geluk.De rubbers kwamen er in zijn geheel uit, dus daarvan is al niet achtergebleven.Roest, zichtbaar, heb ik er met een ouwe schroevendraaier afgebikt en de hoeveelheid roest viel reuze mee, voor bijna 4,5 ton.
Een van de dingen die ik altijd doe, is de voorkant opnieuw laten uitlijnen, dan ben je van het verschil in wielhoek ook af.Zinvolle toevoeging, ik zal hem vanavond verwerken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC