Estate Specialist Utrecht

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2008 20:09 #1209749 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Middenweg
Hallo Bas en Henk
In Italië, maar ook in Duitsland, Frankrijk en België zullen best installaties ingebouwd worden door firma's die in die landen bekend zijn, maar niet hier. Niet iedere firma die in NL groot is, is dat in de rest van Europa ook. Andersom is dat natuurlijk net zo goed mogelijk. Een bedrijf kan best 40.000 installaties per jaar op de markt zetten en buiten het eigen land totaal onbekend zijn.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 10:36 #1209965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben ik weer!

Jeroen schreef : Nou als je er een weet te vinden..  want waar ga je die vandaan halen?

Ik zie er een paar te koop staan in Belgie. Vooral de 740, maar helaas weinig/geen estates.

Jeroen schreef : Wel zou het zomaar kunnen zijn dat ze wel naar de installatie kijken bij de RDW of die ook is goedgekeurd oid.

Ik rijd eigenlijk de laatste tijd alléén maar import: auto's én motoren. Ik laat NOOIT de APK door ze doen. Eigenlijk dus alleen maar de papierwinkel en voertuigregistratie. Bij motoren wordt er wél uitvoerig gekeken naar de technische staat. Ik dacht dat de APK-boer pas de LPG-install zou keuren. Vandaar mijn vraag.

Jeroen schreef : Overigens zijn er meer dan voldoende 940 voor weinig met LPG. Of ook zonder. En dan 2500 uitgeven voor de LPG is iig veel goedkoper dan een Landcruiser.

Ja, dat klopt. Maar dan heb ik wel een "frisse" motor die nog nooit op LPG heeft gereden. Mijn broer reed jaren geleden een Ford Scorpio 2.8i Ghia op LPG en een collega van mij een Rover 216 G3. Beide met veel trammelant helaas. Ikzelf reed mijn 1e auto op LPG op 18 jarige leeftijd: BMW 316i 1992. Ook deze was niet jofel.  Alle motorische gebreken zijn mij dan wel die 2500 E waard. Ik heb geen zin om elke keer langs de kant van de weg te staan en op de ANWB te wachten...
En voor mij is het zowieso spannend: my First Volvo.
p.s: Ik zag deze met kenteken JT-JL-73, géén APK en bij 1 van jullie misschien bekend?
<a href=" www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlis...=RL&o_id=5376835 "> www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlis...=RL&o_id=5376835

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 10:46 #1209968 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic He hoi
Ha die Ovlov,
&#160;
Die auto staat hier niet in het autoregister, maar misschien kent iemand anders hem?
Maar euh, hij is wel GROEN én handgeschakeld!?
En klopt het dat je eventueel ook wel een sedan uitvoering zou willen hebben?
Leuk trouwens om je hier tegen te komen, ik hoop voor je dat je een mooie en betrouwbare 'baksteen' vindt, en dat we je binnenkort als nieuw lid mogen verwelkomen!
&#160;
Gulle Groet,
&#160;
PS: alles gisteren aangesloten, en helemaal top die thuisbioscoop die ik nu op de slaapkamer heb!!!!!
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 20:10 #1210013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Miquel,   helaas heb
Hallo Miquel,

helaas heb ik geen goede ervaringen met deze LPG-specialist, maar dat kan toeval of pech zijn zoals sommige mensen zeggen.
Een half jaar geleden kocht ik mijn eerste LPG-auto daar en deze gaf vanaf het begin rare geluiden uit de blower.
Op het Volvo-forum heb ik al gemeld hoe dat geëindigd is...in een enorme knal....Blower finaal kapot.
Hij zei dat hij dat geluid nooit gehoord had, tja.
De auto heb ik bij hem in kunnen ruilen voor een andere(duurdere) 940 met heel veel nieuwe onderdelen....
Inmiddels rijdt de auto niet meer op gas, brandt de Lambdasensorlamp continu, trekt de auto behoorlijk naar rechts, trilt het stuur bij vollast remmen,
lekt het vanonder het dashboard bij de bijrijder, was de spiegel verpest door een vastgeplakt stukje spiegelfolie waardoor een nieuwe noodzakelijk was
en was de accu uitgerekend in Italië zo dood(en oud) als een pier.
Kortom je neemt ook de gebreken die je niet ziet, maar nu komt het, de verdamper was niet nieuw, deze was gereviseerd(door Berlé geconstateerd)
en door hem(Jan) verkocht als nieuw.
Zijn melding vantevoren: dit is een goede, je zult hier voorlopig geen probleem mee krijgen was dus helaas een loze opmerking.
De auto zou volgens zijn advertentie wel een grote beurt hebben gekregen vantevoren, tja.
Er zijn wel meer kantekeningen die ik hier zou kunnen plaatsen, maar ik laat het hierbij.
Vooropgesteld dat ik een deskundige mee had moeten nemen bij aanschaf en dat hij elke keer dat ik bel zegt: overmacht, pech en ik repareer het zo voor je.
Echter, voor dit bedrag(ik durf het niet eens te noemen) verwacht je een goede nagekeken auto, of deze nu oud is of niet.
Kortom, een aardige jongen, die pretendeert de eerlijkste handelaar te zijn, maar helaas, heb ik tot nu toe geen goede volvo's bij hem gekocht.

groet,

Jacow

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 20:47 #1210018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jacow
Tiens.
Als ik het zo lees ligt het ook een heel klein  beetje aan jezelf.
Een accu is natuurlijk niet opeens in italië oud geworden.
En naar rechts trekken ontstaat ook niet 's-nachts als hij stilstaat.  En dat je schijven krom zijn, kan makkelijk in dat halve jaar zijn ontstaan.
En de rest is allemaal best te constateren. Maar wellicht, en dat kan natuurlijk, maakte liefde blind bij de aankoop.

Ik heb het niet zo op figuren zoals Jan de gasman. 
Voor hen is de waarheid vaak een leugen die je verzwijgt, en daarom moet je dubbel op je hoede zijn.  
Een tweedehands is altijd de ellende van een ander, en het ligt er aan hoe integer de verkoper is zodat je komt te weten hoe de auto er voor staat. Tenzij....
Tenzij je zelf expert bent of er een meeneemt.
Beschouw het maar als leergeld.
Wel goed dat je je ervaringen deelt met ons.  Dan tellen wij in ieder geval voor twee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 21:48 #1210026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Jeroen,   dat het
Hallo Jeroen,

dat het aan mijzelf ligt, heb ik al aangegeven en leergeld ga ik nu ruimschoots betalen.
Ik gebruik de auto voor mijn werk en kan hem dus ook niet missen. Om nu elke keer
dat er wat aan de auto mankeert naar Utrecht te rijden en vervolgens een paar dagen de auto te missen, dacht het niet.
(dit stelde "de Jan" dus voor) Alles bij elkaar opgeteld had ik al heel wat naar Utrecht moeten rijden.
Het merkwaardigste vond ik echter zijn laatdunkende opmerkingen over een toch bekwame garage Berlé in Amsterdam( waar ik nu het oplapwerk laat doen).
Vooral de aanschafprijs is hetgeen mij dwarszit, dan verwacht je in elk geval een topauto...

groet,

Jacow

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 22:35 #1210257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga hier toch op reageren....
Beste Jacow,
 ik ben bang dat Berlé niet een aanbieding had staan die in de buurt kwam van Jan's auto, al dan niet met de gebreken die je opnoemt.
Ik wil toch even voor Jan opkomen. Ik heb zelf twee jaar geleden een estate bij hem gekocht, daar kreeg ik meer info over dan waar ik om gevraagd heb: de teller was een ton teruggedraaid, de nieuwe apk was  twijfelachtig, de koppeling was kompleet versleten en werkelijk alles wat een bekende kwaal of zwak punt was, of in ieder geval er aan zat te komen. We waren het binnen 10 minuten eens, ik heb er een belachelijke meeneemprijs voor betaald, hij heeft mij vervolgens in Heerhugowaard opgehaald, ik heb er tegen zijn inkoopprijs een komplete drukgroep incl toplager bij gekregen (nog geen 100 euro) en vervolgens heeft hij mij naar Utrecht gereden. De auto heeft inmiddels zijn 2e APK fluitend gehaald, 160.000 km meer achter zijn kiezen (totaal 520.000km!!) we zijn net terug uit Zweden zonder problemen en ik rijd er met vol vertrouwen dit jaar weer 80.000km mee.
De wagen is een loeisterk werkpaard waar niet zachtzinnig mee omgegaan wordt, maar deze volvo's hebben hun onhebbelijkheden, je houdt ervan of helemaal niet en in het eerste geval pik je de dame met al haar nukken. Want laten we eerlijk zijn, dat zijn er heel veel. Als je haar bij de dealer laat onderhouden, kom je vanzelf nooit bij Jan terecht, maar dat wil niet zeggen dat zijn wagens niet voor zwaar woonwerkverkeer geschikt zijn.
Tot slot kan ik je een uitstekende en heel betrouwbare Volvogarage vlak bij het oude stadion aanbevelen: Bon Route van Rens Pool. Bestaat ook al jaren, ijzersterke reputatie, heel betaalbaar en toch midden in Amsterdam. En ook hij zal het nodige op Jan's auto aan te merken hebben, want daarvoor doen ze niet voor elkaar onder....
 Veel suc6 en meer plezier met je aanschaf toegewenst,
 Boy 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 22:53 #1210260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tot nu toe 3
Er zijn dus sowieso 3 volvo specialisten in amsterdam waar redelijk wat mensen positief over zijn. Berlé (rond westerpark?), Bonne Route (vlakbij Stadionplein) en Roest (Indische buurt). Nog meer in de buurt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2008 08:24 #1210276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Autoweek
Google de bedrijven eens en kijk bij de <a href=" www.autoweek.nl/myreviewdealer.php ">dealerreviews van autoweek. Heb geen ervaring met genoemde bedrijven maar de echt slechte pik je er zo uit, als je die werkwijzen leest kun je andere bedrijven met dezelfde werkwijzen er ook sneller uitpikken als onbetrouwbaar. Ik noem geen proefrit mogen maken, als je komt alleen modellen die ouder zijn en meer kms hebben, die ene uit de advertentie is net verkocht etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD