Estate Specialist Utrecht

  • Michiel Van S (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2008 08:38 #1209632 door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Snap ik even niet

alexvanbemmel schreef : Jan heeft inderdaad geen eigen opslag. Hij huurt verschillende parkeerplekken rondom zijn huis, parkeert auto's nabij industrieterreinen en hij heeft vaak wat auto's bij garages staan voor onderhoud etc. De auto's zijn wel handelsvoorraad (groene platen inclusief) want dat was te zien op zijn eigendomsbewijs bij de overschrijving van mijn huidige auto.
groeten Alex

Een belanrijke voorwaarde is dat de auto's die in de handelsvoorraad staan op een afgesloten terrein staan. Dus mijn inziens is wat Jan doet niet toegestaan. De parkeerplaatsen die hij "huurt" rondom zijn huis (foto laat woonerf zien en denk niet dat de gemeente daar plaatsen verhuurt) en de plaatsen nabij industrieterrein zijn openbare weg. De boete die je kan krijgen voor auto's die zijn opgenomen in handelsvoorraad en langs de openbare weg staan zijn niet mis. Daar gaat dus de winst.... Jan begeeft zich volgens mij op glad/dun ijs.Niet mijn probleem natuurlijk maar dit doet me een beetje denken aan de Straathandel die zo'n 15 jaar geleden nog was toegestaan (lees: mogelijk was) Geen houderschaps belasting en zelfs nog de rijbewijsverzekering.
Groet,
Michiel
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2008 13:48 #1209649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank u, dank u!   (voor
Dank u, dank u!   (voor het warme onthaal)
Het is inderdaad appels met peren vergelijken: Landcruiser of Volvo. Zowieso financieel en Toyota maakt natuurlijk de sterkste auto's ter wereld.... Ik ben er ook nog niet helemaal uit, maar ik heb een begroting gemaakt voor de Landcruiser. Ik kom op ongeveer 7500 E voor een gebruikte U$A Landcruiser `96-`97 ingevoerd en deur tot deur. Alleen komt de LPG er helaas nog bij. Ik vind het belastingvoordeel tussen LPG en G3 nihil (mijns inziens, ik rijd +/- 35.000km p/jaar). Vandaar dat ik G3 niet meer een pré vind.
 
Ik ben al flink aan het bijlezen geblazen en ik zie nog een andere optie: invoeren van een 740/940 met reeds ingebouwde LPG. Weet 1 van jullie of dit gelijk wordt gerigistreerd bij de RDW-keuring? Of moet ik alsnog ermee naar de gasboer voor de registratie?
 
mvg, Danny

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2008 14:34 #1209654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waar?

ovlov schreef : Ik ben al flink aan het bijlezen geblazen en ik zie nog een andere optie: invoeren van een 740/940 met reeds ingebouwde LPG.

Nou als je er een weet te vinden..
 want waar ga je die vandaan halen?
Maar de brandstof moet dan meteen vermeld worden.
Daarvoor is geen extra gang naar een inbouwstation voor nodig lijkt me.
Wel zou het zomaar kunnen zijn dat ze wel naar de installatie kijken bij de RDW of die ook is goedgekeurd oid.
 Overigens zijn er meer dan voldoende 940 voor weinig met LPG. Of ook zonder. En dan 2500 uitgeven voor de LPG is iig veel goedkoper dan een Landcruiser.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Michiel Van S (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2008 15:19 #1209657 door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic LPG op kenteken

Jeroen schreef :

ovlov schreef : Ik ben al flink aan het bijlezen geblazen en ik zie nog een andere optie: invoeren van een 740/940 met reeds ingebouwde LPG.

Wel zou het zomaar kunnen zijn dat ze wel naar de installatie kijken bij de RDW of die ook is goedgekeurd oid.

Bij import: Als er eenmaal als brandstof LPG op het voertuigdocument staat wordt dit ook op het NL kentekenbewijs opgenomen.
Bij het APK keuren wordt naar de veiligheid van desbetreffende instalatie gekeken.
Vr. Groet en succes met de speurtocht,
Michiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2008 16:31 #1209664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg

Jeroen schreef :

ovlov schreef : Ik ben al flink aan het bijlezen geblazen en ik zie nog een andere optie: invoeren van een 740/940 met reeds ingebouwde LPG.

Nou als je er een weet te vinden..
want waar ga je die vandaan halen?
Maar de brandstof moet dan meteen vermeld worden.
Daarvoor is geen extra gang naar een inbouwstation voor nodig lijkt me.
Wel zou het zomaar kunnen zijn dat ze wel naar de installatie kijken bij de RDW of die ook is goedgekeurd oid.
Overigens zijn er meer dan voldoende 940 voor weinig met LPG. Of ook zonder. En dan 2500 uitgeven voor de LPG is iig veel goedkoper dan een Landcruiser.

Hallo Jeroen,
Op mobile.de staan wel eens 940's met lpg maar of dit prijstechnisch zo interessant is om deze auto's in te voeren is een tweede.
mvg
Marcel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2008 17:26 #1209668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic staat in nederland
gezien op mobile.de, maar het betreft een nl auto.
<a href=" suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.h...=de&pageNumber=1 " target="_blank">Volvo 940 2.3 turbo stationcar lpg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2008 08:13 #1209696 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Heeh...
Die ken ik! Heb ik mee proefgereden, en ondanks dat er op de auto niet veel concreets aan te merken was, heb ik 'm laten staan.
De auto is niet erg netjes, heeft een aantal kleine krassen en parkeerschades, maar niets serieus. Ook het interieur is niet erg fraai, maar een goede poetsbeurt kon 'm weleens aardig helpen. Conditie "licht uitgewoond" zeg maar.
Waarom ik 'm heb laten staan, is het feit dat alle bediening erg los aanvoelde,alsof er erg ruw met de auto is omgesprongen. Dat KAN resulteren in een heleboel slijtage, maar HOEFT niet.
Het deed me denken aan de V90 uit Doorn, waar ik met Jachtgroen ben wezen kijken, en die later bij mjvhs een kostbaar opknapproject is gebleken.
Positief: de handelaar is een prettig iemand: bij onze proefrit een lekke band opgelopen, en daar deed hij absoluut niet moeilijk over...zei dat het hem evengoed kon overkomen, doordat hij op een industrieterrein in aanbouw zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2008 12:38 #1209717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 op lpg
Een 740/940 (de eerste op G3 zal zo en zo niet makkelijk, zo niet onmogelijk, worden) importeren zou ik niet doen. Volgens mij is NL het enige land hier in de buurt met een G3 tarief voor LPG auto's. Als je dus een lpg auto importeert, moet je die G3 vermelding er dus bij zijn te regelen bij het RDW. Voor de installaties die in NL geleverd zijn (hebben hier dus een soort typegoedkeuring) is bekend of ze wel of niet aan de G3 eisen voldoen. Als je met een obscure Italisaanse installatie aan komt zetten, kan het misschien moeilijk blijken om voor G3 in aanmerking te komen. Voor service/onderhoud lijkt het me ook prettig een in NL algemeen bekende en vertegenwoordige fabrikant te nemen. Zou dat (wat vind het RDW van je installatie, en kun je hier service krijgen) van te voren goed uitzoeken als je een specifieke auto (met een specifieke installatie) op het oog hebt. G3 belastingvoordeel is &gt; 300 euri. Vind ik zelf makkelijk verdiend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2008 12:43 #1209718 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkeerde keus?

henk 940LPT schreef : Als je met een obscure Italisaanse installatie aan komt zetten, kan het misschien moeilijk blijken om voor G3 in aanmerking te komen.

Euh.....Henk? Jij hebt toch ook een Vialle installatie? De handleiding erbij, die is niet voor niets in het Nederlands en Italiaans, of is dat je nog niet eerder opgevallen?
Evenzo bij Landi installaties en ik dacht ook dat OMVL iets italiaansigs had.Om dat obscuur te noemen......De strekking van de tekst is overigens duidelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2008 12:48 #1209720 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Obscuur

Baseman schreef : Om dat obscuur te noemen......De strekking van de tekst is overigens duidelijk.

Dat was niet helemaal wat ik in gedachten had (of hap ik al weer ??:). Vialle en Landi (zijn de laatste niet overgenomen door Vialle ??), zijn in NL wel algemeen bekend en vertegenwoordigd. Die vallen bij mij niet onder "obscuur". Bij die term denk ik meer aan "installaties die alleen onder Napels te krijgen zijn", van een boertje die in het weekend ook zn eigen gasinstallaties inbouwt. Dat soort werk. Weet niet of er zulke lokale systemen zijn, maar zou het gewoon even uitzoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD