Bestelnummer leeslampjes tussen B en C stijl >> Deels gemonteerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 20:14 #1209016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorbereid

't Is toch gewoon een kwestie van meten?

Sterker nog, als je het paneel eraf haalt dan zie je aan de achterkant precies waar het lampje moet komen. Het 'gat' is namelijk al voorbereid.
Ik heb destijds in de hoekjes twee gaten geboord en met een ijzerzaagblad(baby-zaagje) het gat er uit gezaagd. even met een vijl afwerken en voila. Het kan niet fout gaan.
Groetjes Harnt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 20:19 #1209018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meten is het probleem niet.
Meten is het probleem niet. Bij mijn auto zit er over het plastic paneel beige vinyl gespannen/geplakt. Daar moet je dus ook doorheen. Het zal hoogstwaarschijnlijk een eitje zijn maar stel je voor dat er eentje gemold wordt. Ik denk niet dat deze panelen meer te krijgen zijn. En dan heb je nog de kans op kleurverschil. Tja, beige he...
Kortom, allemaal dingetjes die mij een beetje voorzichtig doen zijn.
Groet,
Tamas

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 02:44 #1209030 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Meten is weten
Hallo Harnt

Harnt schreef : Sterker nog, als je het paneel eraf haalt dan zie je aan de achterkant precies waar het lampje moet komen. Het 'gat' is namelijk al voorbereid.

Ik meen gezien te hebben, dat het "voorbereide" deel iets groter is dan nodig. Even het lampje met de "afdruk" vergelijken kan geen kwaad lijkt me.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 09:11 #1209033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stroom
Beste lezers,
Waar komt de stroom voor het leeslampje vandaan?
groeten Ad

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 09:35 #1209035 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Aardigheidje...
Hallo mede Rollers,

bij mij zaten de leeslampjes tussen de B en C stijl er al, ik heb ze alleen aangepast. Wanner iemand één van de achter portieren opent gaat het leeslampje aan de desbetreffende kant ook aan, en dooft uiteraard weer wanneer het portier gesloten wordt, simpelweg door ze op de rode waarschuwingslampjes die in de portieren zitten aan te sluiten. Een aardigheidje wat vooral 's avonds vaak goed van pas komt.
Nu ben ik alleen nog nieuwsgierig hoe ik deze (net zoals de plafonière) met een vertraging zou kunnen laten werken....

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 11:01 #1209045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Appeltje....

Miquelangelo1969 schreef : Nu ben ik alleen nog nieuwsgierig hoe ik deze (net zoals de plafonière) met een vertraging zou kunnen laten werken....

....eitje.
Door even aan te geven dat je naast de zes lampjes van de groupbuy ook twee uitschakelvertragingsrelais wilt ontvangen.Kosten: in ieder geval 5,75 per relais, vermeerderd met eventuele verzendkosten en toeslag vanwege bestelwaarde.Relais komt gewoon bij conrad vandaan, en ik ga er deze week toch nog wat LED's bestellen.Kan mooi bij de 6 lampjes in de enveloppe.
Overigens kun je die natuurlijk ook op de instapverlichting zetten, bij de voeten dan, want onder de deur heeft geen zin.
Ik lees het wel.
Ohja: Als je ze dus apart aan wil hebben, net als je nu hebt, heb je per lampje een relais nodig, plaatsing hoeft niet achter het plastic, kan ook twee meter verderop, waar je meer ruimte hebt. Ergens in de B-stijl ik wel het makkelijkste.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 12:10 #1209052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic binnenverlichting hemel
Begrijp ik het goed dat je een dergelijk relais gewoon ergens op de bedradingen zet? Dus dat zou ook kunnnen voor de gewone standaard binnenverlichting aan het plafont?
groeten Ad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 12:15 #1209056 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

Kompagne schreef : Begrijp ik het goed dat je een dergelijk relais gewoon ergens op de bedradingen zet?

Ja, dat is correct.De zwarte draad van de twee die uit het relais komen (gesealed kastje) hang je ergens aan massa, de tweede aan de draad naar de lamp. Dit moet dan wel de plusdraad zijn, natuurlijk, hoewel de schakelaar naar massa schakelt. Dat zal best te doen zijn, dus ja, dat moet mogelijk zijn, om aan je binnenlicht te hangen.
Zeg, maar zoek je nog een lichtje met vertraging dan? Beige?Met leeslampjes? 

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 12:27 #1209059 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Heel graag!

Baseman schreef :

Miquelangelo1969 schreef : Nu ben ik alleen nog nieuwsgierig hoe ik deze (net zoals de plafonière) met een vertraging zou kunnen laten werken....

....eitje.
Door even aan te geven dat je naast de zes lampjes van de groupbuy ook twee uitschakelvertragingsrelais wilt ontvangen.

Hoi Bas,
Bij deze dan! Het zou prettig zijn dit ook bij de instap verlichting, die via de groupbuy gaat, te monteren. Klopt het dat ik dan op 4 relais kom?
Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2008 12:31 #1209061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat klopt.

Miquelangelo1969 schreef : Klopt het dat ik dan op 4 relais kom?

Dat klopt. Zal ik er maar een apart draadje voor opzetten, nog een groupbuy dus?Of ben je de enige geintresseerde? Oh trouwens, dat is weer niet handig, dan komt het nog hier terecht.Ik zal straks effe een berichtje plaatsen.
Maar, ja, dat klopt, als je alle vier apart wil vertragen, heb je 4 relais nodig.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC