Bestelnummer leeslampjes tussen B en C stijl >> Deels gemonteerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sterker nog, als je het paneel eraf haalt dan zie je aan de achterkant precies waar het lampje moet komen. Het 'gat' is namelijk al voorbereid.'t Is toch gewoon een kwestie van meten?
Ik heb destijds in de hoekjes twee gaten geboord en met een ijzerzaagblad(baby-zaagje) het gat er uit gezaagd. even met een vijl afwerken en voila. Het kan niet fout gaan.
Groetjes Harnt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kortom, allemaal dingetjes die mij een beetje voorzichtig doen zijn.
Groet,
Tamas
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik meen gezien te hebben, dat het "voorbereide" deel iets groter is dan nodig. Even het lampje met de "afdruk" vergelijken kan geen kwaad lijkt me.Harnt schreef : Sterker nog, als je het paneel eraf haalt dan zie je aan de achterkant precies waar het lampje moet komen. Het 'gat' is namelijk al voorbereid.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar komt de stroom voor het leeslampje vandaan?
groeten Ad
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

bij mij zaten de leeslampjes tussen de B en C stijl er al, ik heb ze alleen aangepast. Wanner iemand één van de achter portieren opent gaat het leeslampje aan de desbetreffende kant ook aan, en dooft uiteraard weer wanneer het portier gesloten wordt, simpelweg door ze op de rode waarschuwingslampjes die in de portieren zitten aan te sluiten. Een aardigheidje wat vooral 's avonds vaak goed van pas komt.
Nu ben ik alleen nog nieuwsgierig hoe ik deze (net zoals de plafonière) met een vertraging zou kunnen laten werken....

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
....eitje.Miquelangelo1969 schreef : Nu ben ik alleen nog nieuwsgierig hoe ik deze (net zoals de plafonière) met een vertraging zou kunnen laten werken....
Door even aan te geven dat je naast de zes lampjes van de groupbuy ook twee uitschakelvertragingsrelais wilt ontvangen.Kosten: in ieder geval 5,75 per relais, vermeerderd met eventuele verzendkosten en toeslag vanwege bestelwaarde.Relais komt gewoon bij conrad vandaan, en ik ga er deze week toch nog wat LED's bestellen.Kan mooi bij de 6 lampjes in de enveloppe.
Overigens kun je die natuurlijk ook op de instapverlichting zetten, bij de voeten dan, want onder de deur heeft geen zin.
Ik lees het wel.
Ohja: Als je ze dus apart aan wil hebben, net als je nu hebt, heb je per lampje een relais nodig, plaatsing hoeft niet achter het plastic, kan ook twee meter verderop, waar je meer ruimte hebt. Ergens in de B-stijl ik wel het makkelijkste.
- V700 register
- Nieuw lid
-
groeten Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat is correct.De zwarte draad van de twee die uit het relais komen (gesealed kastje) hang je ergens aan massa, de tweede aan de draad naar de lamp. Dit moet dan wel de plusdraad zijn, natuurlijk, hoewel de schakelaar naar massa schakelt. Dat zal best te doen zijn, dus ja, dat moet mogelijk zijn, om aan je binnenlicht te hangen.Kompagne schreef : Begrijp ik het goed dat je een dergelijk relais gewoon ergens op de bedradingen zet?
Zeg, maar zoek je nog een lichtje met vertraging dan? Beige?Met leeslampjes?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Hoi Bas,Baseman schreef :
....eitje.Miquelangelo1969 schreef : Nu ben ik alleen nog nieuwsgierig hoe ik deze (net zoals de plafonière) met een vertraging zou kunnen laten werken....
Door even aan te geven dat je naast de zes lampjes van de groupbuy ook twee uitschakelvertragingsrelais wilt ontvangen.
Bij deze dan! Het zou prettig zijn dit ook bij de instap verlichting, die via de groupbuy gaat, te monteren. Klopt het dat ik dan op 4 relais kom?
Gulle Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat klopt. Zal ik er maar een apart draadje voor opzetten, nog een groupbuy dus?Of ben je de enige geintresseerde? Oh trouwens, dat is weer niet handig, dan komt het nog hier terecht.Ik zal straks effe een berichtje plaatsen.Miquelangelo1969 schreef : Klopt het dat ik dan op 4 relais kom?
Maar, ja, dat klopt, als je alle vier apart wil vertragen, heb je 4 relais nodig.