De 945 is nu ook verlaagd!

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 22:48 #1207286 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Handgreep achterklep
Hoy, Michael

De handgreep van een 965 past niet meteen op een 945 achterklep de greep van de 965 is breder, de bevestigings bouten zitten verder van elkaar af dan de 745 achterklep.

Groeten Henk Huisman

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2008 23:25 #1207290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt maar het is roger wel
klopt maar het is roger wel gelukt ;)

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2008 00:27 #1207296 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Aanvulling achterklepgreep 964/745
Dat is mooi ,  er moesten zeker ook nog twee gaten bij worden geboord, ik meen mij te herrinneren dat de 965 greep met vier bouten vast zit en de 945 met twee bouten vast zat.
En een spijlen gril zal hem nog meer op een 960 doen lijken, trouwens ik was laatst Zweden en daar zag ik een 940 met de voor schremen en de de verlichting en richtingaanwijzers en gril van de 2e serie 960 model  ben er een paar keer om heen gelopen maar het was van binnen nog een 940 voor zien van een 2.0 16v blok  maar van buiten een 960.
         Groeten Henk Huisman

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2008 00:39 #1207298 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zweedse fora
Hallo Henk
Die zie je ook wel vaker op www.svenskavolvo7900klubben.se/phpBB3/index.php en op www.garaget.org/show.php?model=Volvo
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2008 00:53 #1207299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vadis
Steven heeft ook een brede greep op zijn 960, staat echt veel beter! Ik vindt die smalle met chroom gewoon niet mooi...
In vadis staat hoe je de achterklep moet aanpassen om een brede greep erop te zetten...
Succes

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2008 11:50 #1207313 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Plakken
Hallo David

koiter schreef : In vadis staat hoe je de achterklep moet aanpassen om een brede greep erop te zetten...

Kun je die bladzijde uit Vadis er hier in plakken?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2008 14:52 #1207330 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maken we wel pas.

H Huisman schreef : Hoy, Michael

De handgreep van een 965 past niet meteen op een 945 achterklep de greep van de 965 is breder, de bevestigings bouten zitten verder van elkaar af dan de 745 achterklep.

Groeten Henk Huisman

Hey Henk, de dorpels en bumpers pasten ook niet meteen ;)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2008 21:04 #1207350 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Artikel
Hallo Michael

Michael Oud schreef : Hey Henk, de dorpels en bumpers pasten ook niet meteen ;)

Vertel, vertel. Dat mag op het forum, maar je kunt natuurlijk ook een mooi artikel, liefst met foto's, sturen naar Maarten de Rijke (mderijke hier op het forum). Voor in de Factor 700.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2008 16:08 #1207416 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Simpel...

Mathy schreef : Hallo Michael

Michael Oud schreef : Hey Henk, de dorpels en bumpers pasten ook niet meteen ;)

Vertel, vertel. Dat mag op het forum, maar je kunt natuurlijk ook een mooi artikel, liefst met foto's, sturen naar Maarten de Rijke (mderijke hier op het forum). Voor in de Factor 700.
Groetjes
Mathy

Het is eigenlijk best simpel (als je handig en secuur bent) en niet de moeite om een artikel over te schrijven. Ik heb helaas zelf geen camera, en dus ook geen foto's.
Om de dorpels te monteren moesten... uit mn hoofd... per kant 18 gaten in de originele dorpel geboord worden. Ik heb de dorpels beplakt met schilderstape, daar de posities van de gaten op afgetekend, en door een iets handiger kennis de gaten laten boren. De gaten zijn met een vijl, grondverf en bitumenspray afgewerkt. De bovenste rand gaten is voorzien van clips, de onderste moet ik nog vastklemmen. Moet nog even naar de dealer rijden om t te bestellen (het zit nu al wel goed vast, het kan alleen altijd beter). Als de clips gemonteerd zitten is het een kwestie van de dorpels er op klikken (mits je ze op de juiste plek hebt gemonteerd dus). Om de dorpels aan de voorkant af te sluiten heb je van die kleine spatlapjes nodig van een 960. Van het binnenscherm in de voorste wielkast moest een klein randje gehaald worden, anders pasten deze niet om het scherm en de dorpels.  
Om deze bumper op een 940 te monteren heb je bumperschokbrekers nodig van een 740 tussenmodel. Voor de rest is montage een stukje cake. Je moet alleen wel het geduld hebben om de boel weer recht in elkaar te zetten.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2008 18:34 #1207424 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vadis
Ik heb het artikel uit vadis even geprint in een PDF, die heb ik naar Mathy gestuurd. Geen idee hoe ik dit hier weer zou kunnen geven...
David

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC