Actie vrachtverkeer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2008 19:06 #1204017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Over de schreef....
Beste Volvovrienden,
Er gaat iets fout met citeren in het bericht van Miquel; er staat "achnaton schreef", maar wat er dan volgt schreef achnaton helemaal niet! Dat schreef M de Rijke als reactie op wat achnaton schreef. Achnaton schreef juist dat ie oliemaatschappijen zakkenvullers vond, al mag dat dan achteraf weer niet om wat Jeroen schreef.......
Dat juist M de Rijke dat schreef snap ik denk ik wel, als ik goed geïnformeerd ben is hij in dienst van het oliekapitaal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2008 19:38 #1204020 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foutje. Bedankt!
Hallo Valentijn
Dat was mijn fout.  Er was iets foutgegaan bij het quoten, waardoor er vreemde effecten optraden.  Bij het verbeteren van die fout, heb ik helaas de verkeerde naam gekozen.  Excuses hiervoor.  Als het goed is, klopt het nu weer.
Groetjes
Mathy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2008 01:05 #1204053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou nou
Vind het nogal wat hoor, wat Jeroen 'post'.
Al bespeur ik eerder frustratie dan dat ik eigenlijk persoonlijk in de wiek geschoten zou moeten zijn. Gelukkig zijn de transporteurs redelijk doorspekt met een groot gevoel voor humor, maar van die reaktie wordt ik toch niet echt vrolijk. Maar goed, Caravans en Vrachtwagens zijn altijd een bron van ergernis geloof ik hier een daar.
Maar om kort te gaan, Cowboys bestaan alleen in films en ik vertegenwoordig een bedrijf van in de basis meer dan 300 jaar oud (hoezo V.O.C. mentaliteit) en werk met meer dan 10 bedrijven samen om de logistiek te maken voor wat het is... Een dynamische bedrijfstak en eigenlijk een beroep wat het op 1 na oudste ter wereld is. Iets om trots op te zijn!
Maar affijn voor diegenen die vinden dat de transportsector er één van cowboyws is, dan nog 1 x speciaal: Giddyupgo met je Volvo! Yeehaa.
Slotje erop! Het wordt een hete zomer!
Groeten,
Maurits

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2008 02:33 #1204055 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Mening
Als ik m'n echte mening geef gaat dit dit draadje zeker op slot!
ik krijg wel de factuur van brandstof wel elke 14 dagen
Die ik gelukkig gewoon door kan berekenen + reisuren.
Als de benzine/diesel nou es 5 euro/ltr zou worden, zijn we dan verlost van den mooiweerrijder? (met caravan zonder cruise control)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2008 09:49 #1204063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pluk een roos
hej Macs,
Niet boos worden hè? het woord cowboys was overdrachtelijk bedoeld, en gericht op de bedrijfsvoering. over het weggedrag hebben we het nog wel een keer, maar daar maak ik me niet zo druk om bij de meesten en daar ging het ook niet om.
ik beweer ook niet dat de brandstofprjis laag is, of dat de nood niet hoog is, maar wat ik vooral in de sector mis is de echte innovatie. Wellicht is het in jouw bedrijf wel goed geregeld. Dat hoop ik want dan zouden er meer bedrijven moeten zijn die het wel voor elkaar hebben.
maar wat ik zie en hoor (zag en hoorde) was niet heel best.
  • Overuren van chuaffeurs die gewoon van de salarisstrook geschrapt werden 
  • 80 uur per week werken voor 40 uur salaris, en da voor mensen met een kantoorbaantje.
  • slechte marges
  • slecht financieel beheer
  • slechte administratie
  • en die prijzenoorlog
Dat vond ik nog wel het vreemdst. Er was een schaarste aan chauffeurs en toch daalden de prijzen. Dan zit er iets structureel niet goed in de sector
Tiens.. en als men hier gaat roepen dat ze in Den Haag zakken vullen.. 
Ik had m ook kort af kunnen doen en kunnen zeggen "keik nâh je eige". Maarik ben geen lid van zo'n soort partij en geef een plausible en nette verklaring.
Dat die hard aankomt, tiens. Thruth hurts.
(En hogere prijzen ook. )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 16:39 #1206504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ze verdienen het.
Het kabinet komt met een aantal maatregelen om de transportsector te compenseren voor de hoge brandstofprijzen. In de resterende regeerperiode zal in totaal ruim 200 miljoen euro aan steun worden verleend.
De transportsector is „verheugd” over het akkoord. „Dit was het maximaal haalbare resultaat”, zei Alexander Sakkers van Transport en Logistiek Nederland:  www.nrc.nl/economie/article1163155.ece/K...orteurs_tegemoetGoed gelobbyt zeg ik! 
Ze verdienen het.
Toch niet alleen maar zakkenvullers daar in dat dorp aan de zee dus,
nou ja, behalve die meneer Sinke (nomen est omen) dan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 22:58 #1206528 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Echt besparen?
Afgelopen weekend ben ik met een Daf CF bakwagen van Harderwijk naar Hennef/Sieg, Duitsland gereden.  De Brandstofverbruikssindicatie gaf over de tot dan toe gereden afstand (440.000 km) een verbruik van 23,1 L/100km.
Een beetje Nieuw Rijden leverde over de hele dag een verbruik van 19,1 Liter/100km op. Met een ton of zes belading, wisselend weer en geen files. Op jaarbasis (150.000 km) dus een besparing van 6000 liter.
Als alle chauffeurs een beetje meer gingen nadenken over het verbruik ligt een spectaculaire rendementsverhoging in het verschiet.  
Nog een mooi voorbeeld: vanochtend een ritje met een Audi Allroad Quattro 3.0 TDI Automaat met als gemiddelde 11,8 L/100 km. Mijn rit:  8.0 liter/100 km. Bijna 50% zuiniger!  En ook nog vergeten de Airco uit te zetten bedacht ik me achteraf.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2008 23:02 #1206529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic drijvend materieel
tot  u toe zie ik alleen maar reacties m.b.t het wegvervoer. Ook de (binnen)vaart en visserij hebben te lijden van de exorbitante dieselprijzen. Goed voor de visstand, wel erg slecht voor de sector!
Peter, Lobbes 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2008 09:23 #1206554 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2012

Lobbes schreef : tot  u toe zie ik alleen maar reacties m.b.t het wegvervoer. Ook de (binnen)vaart en visserij hebben te lijden van de exorbitante dieselprijzen. Goed voor de visstand, wel erg slecht voor de sector!
Peter, Lobbes 

Das goed, als die schippers dan ook iets aan het milieu gaan doen? in 2012 dus.
zware stookolie is echt heel smerige zooi. Daar is een vrachtwagen een ecomobiel bij.
www.verkeerenwaterstaat.nl/actueel/nieuw...koliezeeschepen.aspx

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2008 10:19 #1206561 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Rode diesel

Lobbes schreef : tot  u toe zie ik alleen maar reacties m.b.t het wegvervoer. Ook de (binnen)vaart en visserij hebben te lijden van de exorbitante dieselprijzen. Goed voor de visstand, wel erg slecht voor de sector!
Peter, Lobbes 

De meeste, zo niet alle, beroeps schepen tanken de belastingvrije 'rode' diesel, en hoewel die uiteraard ook aan prijsstijging onderhevig is, liggen de kosten nog steeds een heel stuk lager dan de vrachtwagens die lang de snelweg hun tanks moeten volgooien.
Daarnaast begreep ik gisteren dat de vervoerssector tegemoed wordt gekomen, en dat wij dat met z'n allen bij elkaar gaan rijden! Misschien een leuk idee om als personenauto's ook een met 50 km p/u over de snelweg te gaan rijden?!
Gulle Groet,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC