Dieselprijs !?!?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2008 10:44 #1202702
door V700 register
Op zich een eerlijker systeem, want je gebruikt de weg in Frankrijk immers ook en ik met zeggen dat de kwaliteit van de gemiddelde weg in Frankrijk beter is dan het wegennet in Nederland. Wordt dus (als ik dat juist interpreteer) goed besteed.Alleen al de belijning op de wegen, die je gewoon kunt blijven zien als het een beetje regent........in Nederland is het vaak maar een beetje gokken, vooral op de A2.
Beantwoord door V700 register in topic Dat klopt.,
Maar dat was al veel langer zo hoor, dat de belasting in de benzineprijs zat.Fat Rat schreef : kortom wij mogen dus dubbel bloeden als we op vakantie zijn, wegenbelasting hier en brandstofverbruikstax daar.
Op zich een eerlijker systeem, want je gebruikt de weg in Frankrijk immers ook en ik met zeggen dat de kwaliteit van de gemiddelde weg in Frankrijk beter is dan het wegennet in Nederland. Wordt dus (als ik dat juist interpreteer) goed besteed.Alleen al de belijning op de wegen, die je gewoon kunt blijven zien als het een beetje regent........in Nederland is het vaak maar een beetje gokken, vooral op de A2.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2008 11:33 #1202708
door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic tsja...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2008 20:19 #1202740
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Betalen voor gebruik
Hallo Boris, Bas, Volvisti
Je betaald dus straks een (faire??) prijs voor het gebruik van de weg, waar je ook bent. En dat geldt voor ons Nederlanders natuurlijk net zo, als voor de Duitser, Fransozen en Oostenrijkers die in Nederland onderweg zijn.
Groetjes
Mathy
Voor vrachtwagens geldt al in verschillende staten binnen Europa dat ze een soort tol moeten betalen, die binnenlandse truckers vaak terug krijgen. Dat krijg je straks voor personenwagens ook. Sterker nog, de eisen voor het Duitse LKW-Maut (vrachtwagen-tol) systeem waren o.a. dat een voertuig met een snelheid tot 200 km/h en bij gelijktijdige verandering van rijstrook nog door het systeem herkent moest worden. En zelfs truck waarmee truckraces gehouden worden, worden begrenst op 160 km/h. Dus...Fat Rat schreef : kortom wij mogen dus dubbel bloeden als we op vakantie zijn, wegenbelasting hier en brandstofverbruikstax daar.
Je betaald dus straks een (faire??) prijs voor het gebruik van de weg, waar je ook bent. En dat geldt voor ons Nederlanders natuurlijk net zo, als voor de Duitser, Fransozen en Oostenrijkers die in Nederland onderweg zijn.
Dat komt waarschijnlijk, omdat de wegenbelasting in Nederland in de pot "algemene middelen" landt en niet in de pot "infrastructuur". Met een beetje geluk, veranderd dat zodra we gaan rekening rijden. Het liefst had ik, dat het gewoon "tol" wordt genoemd. "Tol" moet namelijk geheel ten goede komen aan het verkeer.Baseman schreef : ... en ik met zeggen dat de kwaliteit van de gemiddelde weg in Frankrijk beter is dan het wegennet in Nederland.
Groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam