Dieselprijs !?!?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar discussie is prima.
hier staat in het kort e.e.a uitgelegd waarom dat zo is.
Dat is een genuanceerder beeld van de werkelijkheid dan deze categorie mailtjes.
<a href=" www.autoblog.nl/archive/2008/05/01/diese...ichting-benzineprijs " target="_blank">dieselprijs-in-rap-tempo-richting-benzineprijs
maar ook dit..
<a href=" www.nu.nl/news/1580232/32/Olieprijs_daalt_weer.html " target="_blank">lekker en laag?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is zeker niet mijn bedoeling om langs deze weg een kettingbrief te plaatsen, het gaat mij meer om de inhoud.
Vandaar dat ik ook een gedeelte uit het artikel verwijderd heb om niet die indruk te wekken, maar een discusie op gang te brengen over de idioot hoge diesel prijs.
Groetjes Hans.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ROTTERDAM - Oliemaatschappij Shell heeft de prijs van brandstof woensdag opnieuw fors verhoogd. Euro ongelood en super plus zijn 4 cent per liter duurder geworden, diesel 3 cent per liter. Het is de zevende verhoging in een maand tijd. Voor een liter super plus moet nu ƒ2,83 worden betaald en euro ongelood kost ƒ2,71. Een liter diesel kost ƒ1,84. Als marktleider Shell de prijzen verhoogt, volgen de andere maatschappijen doorgaans.
Bovenstaand artikel komt uit de Telegraaf van 18 april 2001
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen aandeelhouder, maar vergeleken met andere producten, die allemaal flink duurder zijn geworden met de komst van de Euro, is de benzineprijs nog niet eens zo gek veel gestegen. (1 euro = f 2,20)
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Voor zover ik weet is de verkeersbelasting in Frankrijk lager dan in andere landen.De vaste kosten zijn verlaagd en de variabele (brandstofprijzen) zijn verhoogd.Fat Rat schreef : als we het over dieselprijzen gaan hebben, in Frankrijk waar ik afgelopen week was zat de benzine bij de gemiddeldepomp in stad of dorp rond de 1.50 euro. De diesel zat rond de 1.45 en soms zelfs hoger. Voor benzine heb ik uitschietersgezien rond de 1.60 en voor diesel tegen de 1.55!!! Gas varieerde tussen de 82 cent aan de peage en de 69 cent bij een goedkope supermarktpomp.
Groeten.Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar dat geheel terzijde