Dieselprijs !?!?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2008 12:40 #1065352 door V700 register
Dieselprijs !?!? is gemaakt door V700 register
Vanochtend kreeg ik per mail het volgende: In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... , kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar. dus 1 vat koste 72 Euro. aan de pomp betaalde we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel. In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden Maart, nu dus...., krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar. Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...) aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel....... En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag : Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000, waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!! Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn, dat kan niet anders! Dus mijn beste 'melkkoeien' blijf braaf verder werken en hou jullie ogen gesloten, maar de dag komt dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn ..... We zijn misschien 'melkkoeien' maar we zijn niet stom !!!! Het is inmiddels al iets wat achterhaalt aangezien een vat olie al over de 130 dollar is gegaan, en ik begin van de week bij een gunstig geprijsde Shell voor een liter diesel €1.36 betaalde. Dus eigenlijk is de vergelijking nog ernstiger.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2008 12:52 #1201467 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Klopt, zakken vullen
<a href=" www.nrc.nl/economie/article1070507.ece/R..._door_hoge_olieprijs " target="_blank" title="recordwinst Shell">Recordwinst Shell En ze komen er nog voor uit ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2008 13:05 #1201469 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen kettingbrieven AUB
Dit verhaal is allemaal best vermakelijk, en ook niet onwaar, maar het lijkt me niet dat dit forum bedoeld is om kettingbrieven te verspreiden.
maar discussie is prima.
hier staat in het kort e.e.a uitgelegd waarom dat zo is.
Dat is een genuanceerder beeld van de werkelijkheid dan deze categorie mailtjes.
<a href=" www.autoblog.nl/archive/2008/05/01/diese...ichting-benzineprijs " target="_blank">dieselprijs-in-rap-tempo-richting-benzineprijs
maar ook dit..
<a href=" www.nu.nl/news/1580232/32/Olieprijs_daalt_weer.html " target="_blank">lekker en  laag? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2008 16:06 #1201480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bericht is aangepast
@ Jeroen,
Het is zeker niet mijn bedoeling om langs deze weg een kettingbrief te plaatsen, het gaat mij meer om de inhoud.
Vandaar dat ik ook een gedeelte uit het artikel verwijderd heb om niet die indruk te wekken, maar een discusie op gang te brengen over de idioot hoge diesel prijs.
Groetjes Hans.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2008 01:11 #1202312 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pleister op de wond?
<h2>Brandstofprijs opnieuw omhoog </h2> datum: 18-4-2001
ROTTERDAM - Oliemaatschappij Shell heeft de prijs van brandstof woensdag opnieuw fors verhoogd. Euro ongelood en super plus zijn 4 cent per liter duurder geworden, diesel 3 cent per liter. Het is de zevende verhoging in een maand tijd. Voor een liter super plus moet nu ƒ2,83 worden betaald en euro ongelood kost ƒ2,71. Een liter diesel kost ƒ1,84. Als marktleider Shell de prijzen verhoogt, volgen de andere maatschappijen doorgaans.

Bovenstaand artikel komt uit de Telegraaf van 18 april 2001
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen aandeelhouder, maar vergeleken met andere producten, die allemaal flink duurder zijn geworden met de komst van de Euro, is de benzineprijs nog niet eens zo gek veel gestegen. (1 euro = f 2,20)
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 10:20 #1202562 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dieselprijs
als we het over dieselprijzen gaan hebben, in Frankrijk waar ik afgelopen week was zat de benzine bij de gemiddeldepomp in stad of dorp rond de 1.50 euro. De diesel zat rond de 1.45 en soms zelfs hoger. Voor benzine heb ik uitschietersgezien rond de 1.60 en voor diesel tegen de 1.55!!! Gas varieerde tussen de 82 cent aan de peage en de 69 cent bij een goedkope supermarktpomp.

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 11:42 #1202565 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Verkeersbelasting?

Fat Rat schreef : als we het over dieselprijzen gaan hebben, in Frankrijk waar ik afgelopen week was zat de benzine bij de gemiddeldepomp in stad of dorp rond de 1.50 euro. De diesel zat rond de 1.45 en soms zelfs hoger. Voor benzine heb ik uitschietersgezien rond de 1.60 en voor diesel tegen de 1.55!!! Gas varieerde tussen de 82 cent aan de peage en de 69 cent bij een goedkope supermarktpomp.

Voor zover ik weet is de verkeersbelasting in Frankrijk  lager dan in andere landen.De vaste kosten zijn verlaagd en de variabele (brandstofprijzen) zijn verhoogd.
Groeten.Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 01:43 #1202685 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kortom
kortom wij mogen dus dubbel bloeden als we op vakantie zijn, wegenbelasting hier en brandstofverbruikstax daar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 07:25 #1202686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Variabele kosten?
Noemen we hier "het Kwartje van Kok".

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2008 09:39 #1202696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat van van Amelsfoort was
... die overigens door CDA staatssecretaris van Amelsfoort is uitgevonden en in gevoerd.
Maar dat geheel terzijde  

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC