740 turbo intercooler automaat estate te koop; doen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 10:23 #1065239
door V700 register
740 turbo intercooler automaat estate te koop; doen? is gemaakt door V700 register
hallo beste volvisten,
ik rijdt nu een halfjaar heerlijk rond in mijn 740 estate gl maar nu viel mijn oog op een 740 precies zoals ik ze mooi vind. de auto staat bij smeekens ( www.smeekens.nl ) in Ulvenhout te koop voor 2250 en heeft 231907 gelopen. Hij heeft oa ABS, cruise control, sperdiff, schuifdak, mistlampen, CV, beige half-leer/stof, draco-velgen etc.
Ik heb zeker interesse in deze auto maar: is dit een normale prijs (lijkt mij niet duur voor dit type) en waar moet je bij bezichtiging/proefrit goed op letten?
Ik hoop dat jullie me wat adviezen kunnen geven zodat ik straks misschien wel mijn "droom" 740 kan bezitten.
groetjes Alex
740 gl estate 1990
ik rijdt nu een halfjaar heerlijk rond in mijn 740 estate gl maar nu viel mijn oog op een 740 precies zoals ik ze mooi vind. de auto staat bij smeekens ( www.smeekens.nl ) in Ulvenhout te koop voor 2250 en heeft 231907 gelopen. Hij heeft oa ABS, cruise control, sperdiff, schuifdak, mistlampen, CV, beige half-leer/stof, draco-velgen etc.
Ik heb zeker interesse in deze auto maar: is dit een normale prijs (lijkt mij niet duur voor dit type) en waar moet je bij bezichtiging/proefrit goed op letten?
Ik hoop dat jullie me wat adviezen kunnen geven zodat ik straks misschien wel mijn "droom" 740 kan bezitten.
groetjes Alex
740 gl estate 1990
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 11:10 #1200687
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja!
Hallo Alex,
Toen wij ongeveer een half jaar geleden aan het zoeken waren naar een 740 turbo deze ook wel gezien, maar afgehaakt omdat het een automaat is. Maar de kleurcombinatie lijkt mij echt super mooi.
Ik vroeg mij toen al af waarom die auto nog niet verkocht was. Hij heeft tenslotte alles mee, mooi interieur, mooie wielen, goede motor, ect.
Als hij er in het echt net zo goed uit ziet als op de foto's lijkt mij dat hij die EUR 2250,00 waard is. Zeker als ik zie wat er voor puin voor iets minder aangeboden wordt. Overigens staat hij er al een tijdje dus wellicht ruimte voor onderhandelen over de prijs.
David
Toen wij ongeveer een half jaar geleden aan het zoeken waren naar een 740 turbo deze ook wel gezien, maar afgehaakt omdat het een automaat is. Maar de kleurcombinatie lijkt mij echt super mooi.
Ik vroeg mij toen al af waarom die auto nog niet verkocht was. Hij heeft tenslotte alles mee, mooi interieur, mooie wielen, goede motor, ect.
Als hij er in het echt net zo goed uit ziet als op de foto's lijkt mij dat hij die EUR 2250,00 waard is. Zeker als ik zie wat er voor puin voor iets minder aangeboden wordt. Overigens staat hij er al een tijdje dus wellicht ruimte voor onderhandelen over de prijs.
David
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 11:53 #1200693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad
wel vreemd dat deze 740TIC al zo lang te koop staat.
Prijs valt mee. (of komt er nog BPM bij enzo)
Ik zou zeker gaan kijken.
Succes
Prijs valt mee. (of komt er nog BPM bij enzo)
Ik zou zeker gaan kijken.
Succes
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 11:57 #1200694
door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Kleur
Het zou kunnen dat dit een kleur is die niet populair is. Je moet er van houden. En dit dan in combinatie met de prijs.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 12:38 #1200697
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco, abs
Wat ik onlangs al schreef, hij heeft geen airco en abs. Voor minder of het zelfde geld kun je een 940 met airco en soms abs kopen. Dan is het alleen geen automaat. Maar wel een nieuwe model. En vergeet niet, Nederland is echt een handbakken land.
Ik heb 'm ook menigmaal online bekeken, maar ben niet gaan kijken omdat ie geen airco heeft. Uiteindelijk voor 750 euro minder een 940 estate uit 1993 mét airco gekocht.
Edit: Oja, hij heeft wel abs. Grapje.
Ik heb 'm ook menigmaal online bekeken, maar ben niet gaan kijken omdat ie geen airco heeft. Uiteindelijk voor 750 euro minder een 940 estate uit 1993 mét airco gekocht.
Edit: Oja, hij heeft wel abs. Grapje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 12:46 #1200698
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ohja?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 13:03 #1200700
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleur
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 13:07 #1200701
door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Grijs volkje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 13:12 #1200703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 80% - 20%
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2008 13:43 #1200707
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Stevig
De prijs is best stevig: voor dat geld mag je een heel erg mooi en goed exemplaar evrwachten. Nu staat Smeekens daar ook wel een beetje om bekend...
Maar de gangbare prijzen op Marktplaats ed voor 740's (turbo of niet) liggen rond de 1000 euro, en sedans zijn al helemaal niet te slijten (te koop: 740 turbo sedan, 700 euro, info via PB).
Verder is dit een tweeliter turbo: je moet niet verwachten dat dat een echt snelle auto is: dat is het zeker niet! Een goede B230FB voelt in het dagelijks verkeer zeker niet langzamer. En dan de kleur: goud is een moeilijke kleur, niet erg geliefd, en met beige leer een beetje een saaie combinatie lijkt me. En 1989 is de laatste oude neus die belastingvrij zal worden, ALS dat nog gaat gebeuren voordat er een kilometerheffing is. <>Al met al: als je het geld ervoor over hebt, moet je gaan kijken: is het een goed exemplaar dan koop je voor weinig geld veel auto, is hij niet naar je zin of niet goed, lekker staan laten. Er wordt heel veel aangeboden, een beetje kieskeurig zijn kan zeker geen kwaad.
Maar de gangbare prijzen op Marktplaats ed voor 740's (turbo of niet) liggen rond de 1000 euro, en sedans zijn al helemaal niet te slijten (te koop: 740 turbo sedan, 700 euro, info via PB).
Verder is dit een tweeliter turbo: je moet niet verwachten dat dat een echt snelle auto is: dat is het zeker niet! Een goede B230FB voelt in het dagelijks verkeer zeker niet langzamer. En dan de kleur: goud is een moeilijke kleur, niet erg geliefd, en met beige leer een beetje een saaie combinatie lijkt me. En 1989 is de laatste oude neus die belastingvrij zal worden, ALS dat nog gaat gebeuren voordat er een kilometerheffing is. <>Al met al: als je het geld ervoor over hebt, moet je gaan kijken: is het een goed exemplaar dan koop je voor weinig geld veel auto, is hij niet naar je zin of niet goed, lekker staan laten. Er wordt heel veel aangeboden, een beetje kieskeurig zijn kan zeker geen kwaad.
Moderators: Jerry Stam