Zeilen op een klipper, is daar animo voor?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
De som wordt ongeveer dit: stel dagtocht kost 2100, en we krijgen 30 mensen op de been: 70 Euro per persoon. Max is 60 personen, dus goedkoper dan 35 Euro zal het niet worden. Tenzij we een mooie korting kunnen krijgen via Miquel, of een goedkopere boot gaan zoeken.
Data zijn nog niet bepaald.
- V700 register
- Nieuw lid
-
(Uiteraard afhankelijk van de planning)
Edit op verzoek van Eric: 2 personen
- V700 register
- Nieuw lid
-
en dat dan x 2 is best veel geld voor een dagje. 440 gulden voor een dagje uit...
Maar met 30a 50 pers, is het al best te doen.
count me in 2x ! (tenminste, als agendatechnisch past...)
- V700 register
- Nieuw lid
-
[edit 13.24h] Vooralsnog met 2 personen, afhankelijk van de datum [end edit]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb namelijk ooit met mijn werk een dagtochtje gemaakt, met Muiden Maritien, wat best goed verzorgd was.
<a href=" www.muidenmaritiem.nl/ " target="_blank">Volgens de site, zijn ze 700 euro goedkoper, als je een gezelschap van 35 man bijelkaar krijgt: 44 euro pp, dagtocht.Met 60 man kan ook, kost dan 32 pp per dagtocht van 7 uur.
't Is maar een suggestie, vertrekpunt Monnickendam.
Als je nog een wal-crew weet te mobiliseren voor een 123-barbeque (want een bbq arrangement is wel weer prijzig) kun je na afloop ergens in de buurt lekker BBQ-en, in de haven van Monickendam is vast wel een weilandje te vinden.
Goed initiatief Eric, of ik er zal zijn, weet ik nog niet.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Het ging mij om het zeilen met zo'n grote boot op IJselmeer of Waddenzee, en dat laatste lijkt mij het leukste.Baseman schreef : Gaat het om de Suydersee-klippers of om een klipper op zich en een tochtje over het ijsselmeer.
De Suydersee kwam toevallig in beeld omdat Miquel daar schipper op is. Misschien is het echter kostentechnisch niet de beste keuze.Als we echter niet gaan zeilen ben ik niet geinteresseerd. Maar ik ga er vanuit dat ze allemaal in meer of mindere mate zeilen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je bedoeld zelf zeilen, als in zeilen hijsen en dat soort spul?Dat is precies wat we toen gedaan hebben, heette volgens mij een Zeil-Clinic (en waarom dat gvd weer een engelse kreet moet zijn......)Is wel duurder dan een dagtochtje, dus daar zal het verschil wel in zitten.Trouwens, als Miquel toch schipper daar is, kan ie dan niet een beetje korting bedingen? Of was dat al verrekend?Eric Bakker schreef : Als we echter niet gaan zeilen ben ik niet geinteresseerd. Maar ik ga er vanuit dat ze allemaal in meer of mindere mate zeilen.
Muiden Maritiem heeft veel meer schepen, wellicht ook in een andere prijsklasse, zodat een 'clinic' weer meer binnen het nog te stellen budget valt. Ik heb trouwens helemaal geen aandelen bij MM, maar enkel een plezierige ervaring. Daarbij was de vertekhaven toen, Muiden, waar ik weer even lekker herinneringen kon ophalen, mijn tante was ooit slotvoogd van het Muiderslot, en dat vond ik toen ik 12 was toch machtig mooi...!! maar goed, ik dwaal af.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik bedoel dat de boot zeilt en dat wij als bemanning daarbij (kunnen) helpen. Ik hoef geen clinic om het te leren of zo.Baseman schreef : Je bedoeld zelf zeilen, als in zeilen hijsen en dat soort spul?
Ik heb nog geen contact gehad met Miquel hierover en wacht met spanning af wanneer hij weer op de site komt en in dit draadje springt. Het idee is gisteravond laat bij mij geboren . Het hoeft niet persé vandaag allemaal geregeld te zijn, hoor .Trouwens, als Miquel toch schipper daar is, kan ie dan niet een beetje korting bedingen? Of was dat al verrekend?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Duidelijk, maar dat kan volgens mij elke schipper wel waarderen.Eric Bakker schreef : Ik bedoel dat de boot zeilt en dat wij als bemanning daarbij (kunnen) helpen. Ik hoef geen clinic om het te leren of zo.