Ooit je auto verkocht? Pas maar op.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2008 14:23 #1199992
door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Lekker cooperatief
Dus als jij in alle onschuld een honkbalknuppel verkoopt aan iemand, en later komt de politie jou vragen of je nog weet aan wie dat was omdat iemand ermee is doodgeslagen, zeg jij 'rot op, dat gaat jullie niets aan zolang ik zelf geen verdachte ben'?Jeroen schreef : Zolang je geen verdachte bent gaat niemand dit wat aan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2008 16:13 #1199994
door V700 register
maar als ik ooit een fiets heb ingeruild in 2002 bij een fietsenmaker en die handelaar verkoopt de fiets aan een bankovervaller in Duitsland, heb ik daar toch helemaal niks mee te maken?
Beantwoord door V700 register in topic stapje extra
Niet rot op ...Eric Bakker schreef :
Dus als jij in alle onschuld een honkbalknuppel verkoopt aan iemand, en later komt de politie jou vragen of je nog weet aan wie dat was omdat iemand ermee is doodgeslagen, zeg jij 'rot op, dat gaat jullie niets aan zolang ik zelf geen verdachte ben'?Jeroen schreef : Zolang je geen verdachte bent gaat niemand dit wat aan
maar als ik ooit een fiets heb ingeruild in 2002 bij een fietsenmaker en die handelaar verkoopt de fiets aan een bankovervaller in Duitsland, heb ik daar toch helemaal niks mee te maken?
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2008 17:06 #1199995
door Eric Bakker (GAST)
Tot hoever gaat jou gevoel van 'burgerplicht' en bijdrage aan het algemeen belang of hulp aan medeburgers? Als jou een misdrijf wordt aangedaan doe je toch ook aangifte bij de politie en hoop je dat ze de opsporing doen en de daders oppakken, en dan ben jij toch ook gebaat bij medewerking van andere mensen in het onderzoek? Of is je privacygevoel je zo dierbaar dat je liever de daders laat lopen dan dat je de authoriteiten/politie helpt?
Nou ja, als we het niet eens worden kunnen we beter ophouden hier, en nog eens bij een barbequetje verder bomen .
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Laatste keer
Nee, niet mee te maken in de zin van dat je daarom verdacht bent of dat jou een verwijt treft. Het gaat er in zo'n geval om of je mee wilt werken aan een opsporingsonderzoek. Als ze in jouw voorbeeld die handelaar opsporen en via hem de daders is dat toch prima?Jeroen schreef : maar als ik ooit een fiets heb ingeruild in 2002 bij een fietsenmaker en die handelaar verkoopt de fiets aan een bankovervaller in Duitsland, heb ik daar toch helemaal niks mee te maken?
Tot hoever gaat jou gevoel van 'burgerplicht' en bijdrage aan het algemeen belang of hulp aan medeburgers? Als jou een misdrijf wordt aangedaan doe je toch ook aangifte bij de politie en hoop je dat ze de opsporing doen en de daders oppakken, en dan ben jij toch ook gebaat bij medewerking van andere mensen in het onderzoek? Of is je privacygevoel je zo dierbaar dat je liever de daders laat lopen dan dat je de authoriteiten/politie helpt?
Nou ja, als we het niet eens worden kunnen we beter ophouden hier, en nog eens bij een barbequetje verder bomen .
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2008 23:14 #1200020
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic (Hogere) wiskunde
Hallo Jeroen
Groetjes
Mathy
Nee, want dat is science fiction. Tenzij je het wiskundig wilt bekijken en de randvoorwaarden zo omschrijft, dat alles buiten de auto en alles binnen de auto als "dit" wilt omschrijven, maar de auto zelf niet mee telt.Jeroen schreef : dit...?
Groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam