Ooit je auto verkocht? Pas maar op.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 23:40 #1199886 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Eens.
Daar heb je wel een punt, André. Maar een discussie loopt helaas op een forum  snel uit de hand. Met je stelling ben ik het echter van harte eens. Ik ben opgegroeid in een volkswijk in Rotterdam- Zuid, de thans zeer beruchte Tarwe-wijk en daar hebben we kunnen zien waar het falende softe gedoogbeleid van onze bestuurders en overheid toe heeft geleid. Ik heb het geluk gehad om deze wijk te kunnen verlaten, maar mijn hart huilt als ik het huidige pestzooitje, wat de wijk nu is, bekijk. En als ervaringsdeskundige nodig ik al die zgn. tolerante mensen uit om er eens een jaartje tussen te wonen, dan is bij 99% een heel ander geluid te horen. En ik kan er tot op de dag van vandaag fel om worden om al die vergoeilijkende taal te horen van mensen die zich in de verste verte niet kunnen voorstellen wat het inhoudt om als normaal mens in zo'n wijk te moeten leven. Eigenlijk kun je het ze niet eens kwalijk nemen, maar ik vind dat mensen zich geen mening aan moeten vormen over zaken waar ze niet over kunnen oordelen.
De periode van de LPF in Rotterdam heeft gelukkig al veel zaken in die wijken ten goede gekeerd, alleen kun je niet in vier jaar goedmaken wat er in de voorgaande dertig jaar is fout gedaan. Maar helaas geeft ons politieke systeem weinig ruimte om op dit gebied een stabiel lange termijn beleid te voeren. Maar goed, dat is democratie en zoals Carmiggelt al jaren geleden zei: "democratie is verre van perfect maar toch veruit het beste systeem, daarom twee ( i.p.v. drie) hoeraatjes voor de democratie.
En laat ik het hierbij maar laten, anders krijgt deze discussie toch weer een te politiek karakter. Maar ik wilde je toch even een hart onder de riem steken.

Groeten, Jan. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2008 00:05 #1199894 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onfortuinlijk

jsnijder schreef : En laat ik het hierbij maar laten, anders krijgt deze discussie toch weer een te politiek karakter.

Dit is echt de enige zin uit je betoog waar ik me in kan vinden. Tijd om de sleutel dus maar weer uit de kast te halen. . .
Rob K.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2008 00:28 #1199897 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Dat is je goed recht.
Dat is je goed recht, Rob. Maar om nu weer gelijk met die sleutel te zwaaien................ we zitten hier toch niet op school, hoop ik.
Maar goed, laten we er maar over ophouden, eens zullen we het er toch nooit over worden.

Grtx, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2008 11:23 #1199906 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nuance
Agree to disagree zeggen we dan maar.
Overigens heb ik geen moeite met een soort van politieke mening die goed en genuanceerd onderbouwd wordt.
daaruit blijkt dat er vaak een redelijk en gewogen oordeel is.
Gemeenplaatsen als "Ik stem op Jan of op Piet omdat die anderen... bla bla bla"
of zinnen als "ze"moesten "ze" ,polariseren alleen maar en geven geen richting aan een inhoudsvolle discussie.
en dan moeten we hem gewoon even dichtzetten.
Dat soort zaken kun je volop kwijt bij standpunt.nl of het tegegraaf forum.
Het blijft een dun lijntje waarop we hier lopen.

Overigens ging het hier om die bomauto.
Die op basis van VIN en gegevens die de privacy zouden moeten dienen, terug te leiden waren naar een eerdere eigenaar.
Dat vind ik vreemd, we hebben het nergens meer over het priverecht van het individu om anoniem te blijven, zeker als je onschuldig bent. 
Iedereen moet maar gefilmd worden in het openbaar vragenlijstjes invullen over zijn activiteiten, familie en geaardheid en andere gegevens afgeven aan overheden en autoriteiten van andere landen, zonder dat er een gegonde reden is om die persoon extra in de gaten te houden.
In de ogen van een paar landen is iedereen een potentiele terrorist. Is dat niet een kelin beetje overdone vraag ik me af? 

(Waarom je een 440 gebruikt voor een bom is mij een raadsel overigens.)

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2008 13:03 #1199912 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Toeval.
Het zal wel toeval zijn dat er een 440 gebruikt is.
Ben het eens met Jeroen dat onder het mom van terrorisme(dreiging) de overheid alle middelen aangrijpt om politie en justitie verregaande bevoegheden te geven die de privacy van de normale burgers behoorlijk met voeten treedt. Een tijdsbeeld waar ik niet echt vrolijk van wordt. Vrijheid is het hoogste goed in mijn beleving en daar moeten we zuinig op zijn. Ook als het bepaalde risico's geeft, het zij zo. Echte terroristen zijn met geen enkel veiligheidssysteem te stoppen. Het bewijs van deze stelling zien we dagelijks in Afganistan, Irak, etc.

Groeten, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2008 13:32 #1199914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen toeval
Nee hoor, het is echt geen toeval dat er een 440 voor is gebruikt, als autobommer wil je natuurlijk dat je bom wel op de plek ontploft waar je hem geparkeerd hebt, nou daarom kiezen ze voor een 440, die wordt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nooooit gestolen, niemand wil hem hebben. Overigens hadden ze om die reden net zo goed een 740 kunnen nemen, die steelt ook niemand, alleen om een andere reden.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2008 20:28 #1199941 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Met de ramen dicht ...
Hallo Co

nvliet schreef : Overigens hadden ze om die reden net zo goed een 740 kunnen nemen, die steelt ook niemand, alleen om een andere reden.

Die wordt niet gebruikt, omdat je aan de buitenkant dan niks van de ontploffing merkt.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2008 09:20 #1199976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jebedoelt...
dit...?

<object width="425" height="355"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/9vZ-Xf9yCko&hl=en "> www.youtube.com/v/9vZ-Xf9yCko&hl=en " type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355">

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2008 12:31 #1199988 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Snap het probleem niet

Jeroen schreef : Die op basis van VIN en gegevens die de privacy zouden moeten dienen, terug te leiden waren naar een eerdere eigenaar.
Dat vind ik vreemd, we hebben het nergens meer over het priverecht van het individu om anoniem te blijven, zeker als je onschuldig bent.

Zo vreemd is het toch niet? Bij een politieonderzoek inzake een misdrijf is het toch heel normaal dat de politie getuigen zoekt of sporen natrekt. In dit geval een spoor dat wellicht naar de koper van het 'wapen' leidt door het aan de verkoper te vragen. Lijkt me standaard procedure.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2008 13:45 #1199990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dit gaat niemand wat aan.
Zolang je geen verdachte bent gaat niemand dit wat aan

die duitser schreef : Sachen gibts, die gibts gar nicht.
Jedenfalls haben die Amis die Fahrgestellnummer gefunden und festgestellt, das der Elch aus Deutschland kommt.Nu soll ich der Polizei sagen wem ich den Eimer vor fünf Jahren verkauft habe....

Ik vind het een beetje eng dat we dit normaal zijn gaan vinden als omgangsvorm van overheden met burgers die er totaal niets mee van doen hebben.
is het de thinkpol uit 1984?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC