Estate met caravan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 11:29 #1199741 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misverstand
Om een beetje miscommunicatie uit de weg te helpen.
Ik heb niet (de intentie gehad om) iemand uitgescholden, noch heb ik op de man gespeeld. (volgens mij)
Een foto van een C. is ook niet erg, maar het ontaard steeds weer in dezelfde discussie, noem het maar jouw foto, mijn foto en dan een beschrijving van wat de caravan allemaal kan.
Dat kan beter op een C.forum, vind ik.
Mijn reacties begonnen heel flauw, en dat was zo bedoeld.
Echter wat als bijzin was bedoeld in de laatste echte posting, is opgepakt als irritatie.
Graag heb ik dat nog een keer uitgelegd natuurlijk ,

Overigens ik ben wel benieuwd wat C.rijders weten over de passieve en actieve veiligheid die C.bouwers zouden toevoegen aan hun -an sich- soms modern uitziende product.
of  wordt dat een heel kort verhaal? nl. bijna niks?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 11:54 #1199743 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit forum is een
Dit forum is een verzamelplaats van mensen met 1 gezamenlijke liefhebberij, namelijk een Volvo uit de 700/900/x90 serie. Dat brengt ons hier samen, maar buiten die auto valt er nog genoeg om over te praten. Bij mijn weten kun je over al die andere dingen praten in de kletshoek. Daar kom ik verschillende soorten verhalen tegen, van een verhaal over de historie in de scheepvaart van onze voorzitter, tot verhalen over de landbouw, de film The Heist en Jesus Christ Super Star. Dat daar dan af en toe topics opduiken die over caravans gaan (die nota bene achter onze trotse bakstenen hangen!) is onvermijdbaar. En volgens mij moet je dat ook niet willen. Iedereen rijdt die auto om een andere reden. De een omdat hij in een 7-zits de kinderen van de sportvereniging kan rijden, de ander omdat hij er dan een dag lang boten mee kan vervoeren, de volgende omdat hij er een paardentrailer achter kan hangen en weer een ander om hem in de tuin te zetten zodat hij er naar kan kijken.
Als we over al die "randzaken" niet meer kunnen praten hier, dan is de toegevoegde waarde van deze vereniging en dit forum toch beperkter dan ik dacht. Het leukste vind ik juist dat ik door mijn auto binnen deze vereniging met allerhande mensen in aanraking kom, die naast hun auto ook andere liefhebberijen hebben en die leuke verhalen te vertellen hebben over iets anders dan hun auto. En ja, als je het over dat soort andere zaken hebt, dan is voor mij een verhaal over een caravan ook minder interessant, maar dan kan ik twee dingen doen;
1. Heel flauw allemaal opmerkingen maken in dat topic en daarmee de lol voor de topicstarter en de enthousiaste posters in dat topic wegnemen
2. Het topic laten voor wat het is en een ander z`n lolletje en trots gunnen en hem gewoon in z`n waarde laten. Er staan altijd voor iedereen genoeg interessante topics op dit forum lijkt mij zo.
Ja, doordat ik hier nu zo op reageer haal ik ook de lol uit het topic, daar ben ik mij van bewust. Maar vraag mij niet hoe het kan, ik kreeg gewoon medelijden met de caravan liefhebbers hier door hoe er in het topic gereageerd werd.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 12:17 #1199745 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic En helemaal een toppertje
Wellicht met de C-bezitters eens een weekendje organiseren ? Ook mensen zonder C kunnen dan mee kunnen we combineren als er blokhutten op het terrein bij staan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 13:29 #1199747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is weer zomer hoor
En in de zomer komen de caravans naar buiten, dus ook de foto's van de caravans.
Prima, laat maar komen.
We weten allemaal dat Jeroen een hekel heeft aan die dingen, waarschijnlijk kijkt hij dan ook altijd topgear en braniac omdat ze daar die dingen op de meest ludieke manieren uit ons lijden verlossen.
Maar goed, het is algemeen bekend dat als je een foto van een Caravan plaatst dat dit Jeroen uitlokt tot prikkelend gedrag.
Goed, caravans zijn ook niet mijn ding, ik huur ook liever iets ter plaatse, alhoewel ik me wel wat bij de vrijheid en de flexibiliteit van de caravanner kan voorstellen.

Laten we daarom inderdaad nu maar ophouden, Jeroen heeft al op zijn manier uitgelegd hoe hij het bedoelde, niet kwetsend naar de persoon. Inderdaad moeten we op dit forum zeer zeker in de kletshoek en zo over zaken kunnen babbelen die niet alleen des Volvo's zijn.
Kortom, laten we elkaar in elkaars waarde laten en respecteren dat de ander wel eens een andere opvatting kan hebben over zijn vakantie-uitvoering. (anders zitten we allemaal op hetzelfde plekkie en dat is ook weer niet leuk)
Wat mij betreft mag de fanatieke caravanner best een verhaaltje schrijven over zijn vakantie met caravan achter de Volvo en dat opsturen ter publicatie in de Factor.

Ik wens jullie allen in ieder geval een hele goede en fijne vakantie toe (met of zonder sleurheut, vouwwagen, dakkoffer of wat dan ook)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 13:52 #1199749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mee eens
Kan het met beide voorgaande sprekers helemaal eens zijn.
Bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 15:08 #1199752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Electric brakes
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="90%" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111"><tbody><tr><td width="100%"><p class="hdORANCE12B">Misschien voegt dit iets toe aan de discussie<p class="hdORANCE12B">So You Have a Caravan With Electric Brakes. What Now?
The caravan brakes will not work unless you have a control module in your car. Commonly called an Electric Brake Controller this device is attached under the dash of your vehicle. It is wired to the car’s battery, the stop light circuit and also to the seven-point socket into which the caravan plug connects. Its installation is virtually independent of the vehicle’s electrical circuit and has no conflict with car computers or ABS Braking Systems. Installation usually takes Hardings one and a half to two hours depending upon the vehicle.A wide range of Electric Brake Controllers is available but they all operate on similar principles. Power is fed from the vehicles stoplights into the controller then back to the caravan through the seven-point plug and socket. This allows the caravan brakes to come on automatically when you apply the vehicle brakes. The characteristics of the power flow will vary from unit to unit. Hardings recommend a pendulum based brake controller. Why? Because a pendulum sensor sends a variable amount of power to the caravan brakes in proportion to the stopping motion of the motor vehicle. This will deliver smoother and more responsive braking in all situations. Most controllers also have a manual device which allows the user to apply the caravan brakes independent of the car brakes. This is a helpful feature to minimise caravan sway or instability.Following is a brief description of the most popular Electric Brake Controllers and a comparison chart for thorough analysis. We invite you to call us with any questions that you may have or to make a booking for installation.<a href=" www.tekonsha.com/prodig.html ">Tekonsha ProdigyThe Prodigy is the most technologically advanced controller available. Even with its pendulum based output it requires no levelling and is equipped with a self-adjusting sensing device to compensate for varying terrain. Its digital display illustrates the voltage level delivered to the caravan brakes whilst driving and also reports any electrical fault conditions such as power loss, short circuits and more. It has a plug in wiring harness for easy removal and a unique pocket mounting for flexible options. This Unit has a variable power level that is further complimented by a “boost” feature for incremental power. In summary, The Prodigy has a number of features, some are not important, but others particularly the self-levelling and digital displays make it an outstanding electric brake controller.
<a href=" aftermarket.hayes-lemmerz.com/html/energize_iii.html ">Hayes Lemmerz Energize IIIThe Energize III unit is a simple to use pendulum-based controller. It has a manual pendulum level which is highly visible and easy to set. A roller gain wheel allows easy tuning of braking quantity and the manual-braking slide overrides gain settings for full emergency braking. An LED indicator light intensifies as braking power increases, which is a useful control feature. It is simple, reliable and provides smooth brakes.<a href=" www.tekonsha.com/tevoyagerintro.html ">Tekonsha VoyagerThe popular Voyager unit is a pendulum-based controller with an indicator light to confirm that the caravan is connected and the circuit is complete. The indicator light also changes colour as an indication of the amount of power going to the caravan brakes. It is an attractive looking controller with a manual-braking slide lever and variable gain control. The Voyager provides smooth brakes but can be a bit fiddly to adjust.<a href=" www.haymanreese.com.au/consumer/products...ontrollers/index.htm ">Hayman ReeseSimple operation, slim design and unlimited mounting options are the main features of the Hayman Reese Controller. It is not pendulum based rather its power level is varied by adjusting the Sync and Output controls on the unit. The Sync relates to the timing of the brakes, these can be advanced or delayed and the Output Level Control adjusts the power. Because there is no internal pendulum sensor the Hayman Reese Controller will deliver the same braking performance every time you apply the vehicle brakes. The unit also has a manual control that allows variable independent application of the caravan brakes. The unlimited mounting position is a great feature but in Hardings opinion the lack of proportional braking capacity (pendulum) limits its ability to deliver smooth and effective braking in all stopping scenarios.</td></tr></tbody></table>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 19:56 #1199766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Electric Brakes
En nu is het jammer dat Electric Brakes in Nederland niet mogen.Je mag van de rdw luchtremmen of een oplooprem hebben op je aanhangwagen.Er worden echter al wel hulprem systemen op de markt gebracht die het afdalen met een zware aanhangwagen of caravan gaan verbeteren.Somige systemen zijn best veelbelovend.Kijk de site van caravantrekker.nl er maar eens op na voor de geintreseerden.Daar staat veel info over het veilig laden en rijden met een caravan.Verder ben ik het met Jeroen helemaal eens dat er wel erg veel mensen zijn die een aanhanger of caravan niet met goed fatsoen achteruit kunnen krijgen.Dit is op een camping erg grappig maar op de weg als er iemand een verkeerde straat ingegaan is een ramp.En dat er net zo veel mensen zijn die voor enorme opstopingen en onveilige situatie's zorgen zodra ze met de caravan de weg opgaan is behoorlijk vervelend als je voor je werk op de weg zit.Verder mag Jeroen van mij comentaar geven wat hij wil op dit forum, vaak is het ook best leuk om te lezen.Donderdag ga ik de caravan weer uit de stalling halen en staan we lekker een lang weekend in Drenthe.Dus Jeroen als je me onderweg tegenkomt dan toeter je maar en je zult van mij geen last hebben .

&#160;
&#160;

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 20:29 #1199769 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Rotzooi!
Hallo Jerry, Eric, Volvisti

Jerry schreef : En nu is het jammer dat Electric Brakes in Nederland niet mogen.
Je mag van de rdw luchtremmen of een oplooprem hebben op je aanhangwagen.

En da's maar goed ook. In Amerika kennen ze die electric brakes al langer. Het is rotzooi. Zelfs bij de meest geavanceerde systemen (die met pendel) wordt gekeken naar hoe hard de auto afremt. Maar doordat de aanhanger/caravan al dan niet meeremt, wordt die meting beinvloed. Je moet meten hoe hard de bestuurder (of de distronics) op z'n rempedaal gaat staan. Dat bepaald namelijk voor een groot deel (samen met de massa van de aanhanger/caravan) hoe hard er geremt dient te worden. Wat aan de trekhaak hangt, dient qua remwerking aangestuurd te worden door de auto. En niet anders om, zoals bij die pendelsystemen. De systemen zonder pendel zijn alleen maar erger. Die passen zich helemaal niet aan.
Verder werken die Electric Brakes pas op het moment dat de auto vertraagt. M.a.w. de auto remt eerst en dan pas de aanhanger/caravan. Die nog even door wil. En de auto dus doorduwt. Meet je hoe hard de bestuurder (of distronics) op het rempedaal trapt, dan kun je de aanhanger/caravan beremmen vóór de auto begint te remmen. Datzelfde doen ze met vrachtwagens met aanhangers/opleggers ook. Eerst zorgen dat de combinatie niet kan scharen en dan de rest pas afremmen.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 21:43 #1199783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kamperen met C.

Willem V. schreef : Wellicht met de C-bezitters eens een weekendje organiseren ? Ook mensen zonder C kunnen dan mee

kunnen we combineren als er blokhutten op het terrein bij staan.

Hej Willem.
Leuk plan.
Camping BeekseBergen een Idee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 23:08 #1199796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic actieve veiligheid
Mij is regelmatig de vraag gesteld: moet je die boot niet vastsjorren met dikke banden?

NEE!!! als dat nodig is, maak ik grote fouten. Ik ben met die boot naar Normandie heen en weer geweest, zonder sjorbanden.
De enige veiligheid is: ontzettend anticiperen, als ik dat niet doe, kan ik rampen verwachten.
Caravan? netjes tussen de vrachtwagens, tenzij er zoveel ruimte is om mij wat "vrijer" te gedragen.
kritiek?
ja er zijn altijd klunzen, maar hoeveel?  Generaliseren is te goedkoop
Peter   Lobbes 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC