12V aansluiting en de koel/warmhoudbox van Volvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2008 22:36 #1200278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Compressorkoelbox
Uit de bootjeshoek weet ik dat er een breed scala aan compressorkoelkasten bestaan. Honderden euro's is normaal, meestal zijn ze ook nogal aan de grote kant.
Ook bij caravanaccessores is misschien iets te vinden. Daar kom ik dezelfde  merken tegen als bij de bootjeshoek

Peter
Lobbes 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 19:28 #1200373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic compressorkoelbox

Mathy schreef : Heb jij enig idee of er een enigszins betaalbare compressorkoeler te krijgen is? Of zoiets voor de autoelektronica geen te zware belasting is en of zoiets enigszins draagbaar is?

Veel vrachtwagens hebben een compressorkoelbox omdat deze een stuk stiller zijn , en de levensduur is een stuk beter.
Maar daar hangt ook een prijskaartje aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 11:11 #1200464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb idd een medium class
Ik heb idd een medium class koelbox voor de vrachtwagen, geen compressor daar die prijzig zijn en ik proefesioneel springkonijn ben en de box regelmatig moet verhuizen.
Het is een bakbeest van weaco, passen 1,5 liter flessen in en was geloof ik circa 150 euro. Volgens de handleiding verbruikt die 8 watt. Zelfs met de zomerse temperaturen van 30 graden buiten werkte die in de vrachtwagen nog als een tierelier. Moet wel zeggen dat deze vrij dikke wanden heeft, dit in tegenstelling tot de goedkopere.
Echter werkt die in de vrachtwagen op 24volt. Als ik op vakantie ben draait die in de auto op 12V en dat is geen succes. Hij kan dan iets kouds koelhouden, maar je moet hem niet opendoen. Nu hoeft dat ook niet, maar lekker is het wel om onderweg ook iets kouds te hebben. We gebruiken hem dan ook om zuivel, kaas, vleeswaar ed over te brengen van thuis naar vakantieadres.
Je hebt ook koelboxen van Dometic/ electrolux, die op 220 / gas / 12 volt werken. Leuk om van A naar B te komen op 12V maar houd ook deze dicht op 220 werkt die goed, leuk voor de stacaravan oid.
Hella heeft wel kleinere koelboxen en deze werken wel goed, het volvo model lijkt ook sterk op een hella model.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 22:38 #1200547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koeldoos helpen
Koop een diepvrieskip (of iets anders wat je graag wil eten) en werp dat in je matige koeldoos. Je helpt het ding enorm en je braadkip komt keurig op tijd ontdooit aan.
Peter, Lobbes 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC