Mijn 940, er komt schot in de zaak! Puristen, brand los!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2008 14:18 #1200059 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beide
Zowel in jouw handleiding als in de PDF is het andersom dan ik gedaan heb. Wellicht dat bij auto's met andere motortypen dan de B200FT van mij, of met andere opties, de gaten in de thule's dan al gebruikt zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2008 16:55 #1200066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Okee
Ik zou dan dus beter de tekst kunnen aanpassen naar "het maakt niet uit welke tule je een gat in prikt, als je maar zorgt dat het goed af blijft sluiten, ter voorkoming van binnengutsend water", toch?
Dan hebben we een eventueel evrschil tussen motortypes (wat er volgens mij niet is) afgetikt.
Ik zal er vanavond even naar kijken. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2008 17:06 #1200068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Ja klopt. Ik denk dat ieder voor zich wel kan bepalen welke thule voor hem of haar het makkelijkst is om de kabelboom of luchtleiding doorheen te leiden. Voor mij met mn onhandige handen was mijn manier in ieder geval een stuk makkelijker.
Oh trouwens, is het normaal dat de cruise control soms wat zenuwachtig over lijkt te komen? Qua gas bij geven en loslaten? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2008 19:45 #1200076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet nerveus

Michael Oud schreef : Oh trouwens, is het normaal dat de cruise control soms wat zenuwachtig over lijkt te komen? Qua gas bij geven en loslaten? 

Bij mijn huidige voertuig is de cruise lekker rustig, je merkt wel verschil tussen de ene of de andere auto; de ene is iets alerter dan de andere. Bedoel jij soms het wat schokkerige gevoel dat optreedt bij verschillen in de rij-omstandigheden? Heuveltje op, opeens wind tegen; dat soort zaken? De control-unit moet natuurlijk wel de kans krijgen iets te corrigeren, dus daar kan wel eens een wat nerveus-"achtig" gedrag bij optreden. Bij mijn eerste auto met cruise control (een '95-960) werkte die niet helemaal correct. Het bleek toen dat er gewoon iets moest worden afgesteld, en ik heb begrepen dat dat nogal nauw kan luisteren. Wellicht dat er bij de jouwe nog iets aan fine-tuning gedaan moet worden?
Succes.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2008 19:52 #1200077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Winderig

Michael Oud schreef : Oh trouwens, is het normaal dat de cruise control soms wat zenuwachtig over lijkt te komen? Qua gas bij geven en loslaten?

Ik heb er in mijn auto geen last van gehad. Zit er wellicht speling op de beugel van de vacuumbalg?Zit er een slangetje niet goed in een tule?Zit er een slangetje juist te ver in een tule?
Ik merk wel goed, dat als je wind mee hebt, dit heel erg het rijcomfort beinvloed, als je op CC rijdt.Dat is op zich wel logisch, voor een CC die op snelheidsignaal werkt.Ik denk dat je dat gemerkt hebt.
Dat moet bij een avond als deze beduidend rustiger gaan, het is hier windstil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2008 20:07 #1200079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm....
Er zit nergens speling op, dat had ik al gechecked, maar wat jullie beiden zeggen, er lijkt wel verschil te zijn met wind enzo. Overigens heb ik er bij bijvoorbeeld 55 in z'n 4 wel meer last van dan bij 80 in 5. Bij 120 in 5 heb ik er nauwelijks last meer van. Opzich logisch, bij lage versnellingen heeft een klein beetje meer gas natuurlijk meer effect dan bij hoge.  Nouja, voorlopig ben ik er nog erg content mee. het viel me alleen op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2008 13:28 #1200133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic balgje verstellen
bij Schaap in Emmeloord  zou ik met mijn CC bezig ivm terugvallen in snelheid bij inschakelen.

bij controle met iemand van Schaap merkte deze persoon op dat je met zowel de kabel gasrol-balgje EN de schroefdraad achterop het balgje kunt stellen. hiermee bedoel ik de schroefdraad die achterop het balgje zit waarmee deze aan de steun zit. er zit een veer binnenin het balgje om ervoor te zorgen dat hij snel weer uitzet als  je het vacuum weghaalt. volgens mij kun je dus het balgje tov het steuntje waardie op zit verstellen. 

als het balgje bij jou nu heel erg ver van de steun staat (zeg maar richting gasrol) zou het misschien kunnen dat de veer nog weinig tegendruk geeft het wat bruusker op de vacuumpomp reageert. balgje wat verder naar achteren stellen en vervolgens uiteraard ook de kabel wat lossen kan misschien verbetering brengen.  dit kan ook verklaren waarom je er bij lagere toerentallen meer last mee hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 10:24 #1200317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afstellen.
Als de motor af staat en de balg dus in rust, moet de kabel die aan de balg zit, nét aan aangespannen zijn.De balg trekt net zo lang aan de gaskabel (de pomp zuigt dus net zo lang lucht uit de balg) totdat de snelheid die was ingesteld wordt bereikt.Je kunt kiezen op welke rol je de gaskabel aanhaakt, maar ik meen dat het de midelste moet zijn, zoals in de handleiding staat.Hij kan dan alleen maar correct functioneren.
Als de pomp niet voldoende lucht uit de balg gezogen krijgt, zal de snelheid ook niet behaald worden, wat alleen kan als er een tule niet goed is aangesloten, er een te strakke knik na de aansluit-tule zit of er een lek zit in een van de leidingen of de balg zelf.Als we het hier hebben over het systeem wat Michael Oud in zijn auto heeft ligt het in ieder gevval niet aan de balg, dia was goed, in combinatie met de geleverde gasrol.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2008 17:17 #1200364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Bas, klopt. Hij komt ook gewoon op snelheid en houdt deze ook prima vast. Ik merk alleen wat verschil met moderne auto's die ik met CC heb gereden (Verschillende Volvo's, VAG auto's en Renaults). De moderne auto's lijken iets sneller en subtieler te reageren op verschillen in windkracht/richting en bij dalen en klimmen. Ik vergeet soms dat de techniek uit onze auto's al een tijdje meegaat. Ik kijk het even aan. De leidingen lopen in ieder geval allemaal soepel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD