Mijn 940, er komt schot in de zaak! Puristen, brand los!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan hebben we een eventueel evrschil tussen motortypes (wat er volgens mij niet is) afgetikt.
Ik zal er vanavond even naar kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oh trouwens, is het normaal dat de cruise control soms wat zenuwachtig over lijkt te komen? Qua gas bij geven en loslaten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mijn huidige voertuig is de cruise lekker rustig, je merkt wel verschil tussen de ene of de andere auto; de ene is iets alerter dan de andere. Bedoel jij soms het wat schokkerige gevoel dat optreedt bij verschillen in de rij-omstandigheden? Heuveltje op, opeens wind tegen; dat soort zaken? De control-unit moet natuurlijk wel de kans krijgen iets te corrigeren, dus daar kan wel eens een wat nerveus-"achtig" gedrag bij optreden. Bij mijn eerste auto met cruise control (een '95-960) werkte die niet helemaal correct. Het bleek toen dat er gewoon iets moest worden afgesteld, en ik heb begrepen dat dat nogal nauw kan luisteren. Wellicht dat er bij de jouwe nog iets aan fine-tuning gedaan moet worden?Michael Oud schreef : Oh trouwens, is het normaal dat de cruise control soms wat zenuwachtig over lijkt te komen? Qua gas bij geven en loslaten?
Succes.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb er in mijn auto geen last van gehad. Zit er wellicht speling op de beugel van de vacuumbalg?Zit er een slangetje niet goed in een tule?Zit er een slangetje juist te ver in een tule?Michael Oud schreef : Oh trouwens, is het normaal dat de cruise control soms wat zenuwachtig over lijkt te komen? Qua gas bij geven en loslaten?
Ik merk wel goed, dat als je wind mee hebt, dit heel erg het rijcomfort beinvloed, als je op CC rijdt.Dat is op zich wel logisch, voor een CC die op snelheidsignaal werkt.Ik denk dat je dat gemerkt hebt.
Dat moet bij een avond als deze beduidend rustiger gaan, het is hier windstil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
bij controle met iemand van Schaap merkte deze persoon op dat je met zowel de kabel gasrol-balgje EN de schroefdraad achterop het balgje kunt stellen. hiermee bedoel ik de schroefdraad die achterop het balgje zit waarmee deze aan de steun zit. er zit een veer binnenin het balgje om ervoor te zorgen dat hij snel weer uitzet als je het vacuum weghaalt. volgens mij kun je dus het balgje tov het steuntje waardie op zit verstellen.
als het balgje bij jou nu heel erg ver van de steun staat (zeg maar richting gasrol) zou het misschien kunnen dat de veer nog weinig tegendruk geeft het wat bruusker op de vacuumpomp reageert. balgje wat verder naar achteren stellen en vervolgens uiteraard ook de kabel wat lossen kan misschien verbetering brengen. dit kan ook verklaren waarom je er bij lagere toerentallen meer last mee hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als de pomp niet voldoende lucht uit de balg gezogen krijgt, zal de snelheid ook niet behaald worden, wat alleen kan als er een tule niet goed is aangesloten, er een te strakke knik na de aansluit-tule zit of er een lek zit in een van de leidingen of de balg zelf.Als we het hier hebben over het systeem wat Michael Oud in zijn auto heeft ligt het in ieder gevval niet aan de balg, dia was goed, in combinatie met de geleverde gasrol.
- V700 register
- Nieuw lid
-