Laat maar.... (hoe het ook kan)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2008 18:26 #1198588
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wel vervelend
... maar toch wel op te lossen.
Maar om de auto nu te verkopen zonder dat er iest aan gedaan is, is harakiri.
Het kost dus enkele liters olie, schoonmaak middelen, ontsteekspullen en een dosis gezond verstand en veel tijd. En zo wordt het iedergeval een auto die te verkopen is zonder dat er na 2 weken een paar kerels aan je deur staan.
Maar je kunt dan ook besluiten de auto zelf te rijden want het rijdt domweg gewoon prettig.
Succes
Maar om de auto nu te verkopen zonder dat er iest aan gedaan is, is harakiri.
Het kost dus enkele liters olie, schoonmaak middelen, ontsteekspullen en een dosis gezond verstand en veel tijd. En zo wordt het iedergeval een auto die te verkopen is zonder dat er na 2 weken een paar kerels aan je deur staan.
Maar je kunt dan ook besluiten de auto zelf te rijden want het rijdt domweg gewoon prettig.
Succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2008 09:52 #1198679
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tja
Inderdaad, een auto waar niet veel onderhoud aan is gedaan, maar feitelijk is bijna alles wat je noemt onderdeel van een grote beurt.
Als je de auto een aantal jaren wilt houden, dan loont het de moeite om dit uit te voeren: een exemplaar waarbij al dit soort dingen in orde is kost meer dan 1000 euro, zo niet is er beslist iets anders mee aan de hand!
En je moet er altijd rekening mee houden, dat je het hebt over auto's van rond de 20 jaar oud, dat betekent ook dat er weleens onderdelen de geest kunnen geven. Ik zie het niet eens als een geval van "pech gehad" maar meer als een gevolg van verkeerde verwachtingen. Tenzij je 'm voor een flinke prijs hebt gekocht dan (denk rond de 2500 euro of meer), in dat geval zou ik teruggaan naar de verkoper.
Om te beoordelen of de auto de investering waard is, moet je bekijken hoe de carosserie is, met name de bodem. Kijk in de aankooptips hier op de site, daar staat een uitgebreide beschrijving van de verdachte punten. Of neem 'm mee naar een sleuteldag, dan bekijken we 'm daar ter plekke.
Of je de investering uberhaupt wilt doen is natuurlijk geheel aan jou: als je op deze basis toch geen 740 als hobby wilt, dan kan je 'm beter proberen te verkopen. Onderhoud zal je blijven houden, maar veel van deze zaken zijn voor ene hobby-auto wel redelijk eenmalig, al moet je vloeistoffen uiteraard om de paar jaar ook eens verversen.
Als je de auto een aantal jaren wilt houden, dan loont het de moeite om dit uit te voeren: een exemplaar waarbij al dit soort dingen in orde is kost meer dan 1000 euro, zo niet is er beslist iets anders mee aan de hand!
En je moet er altijd rekening mee houden, dat je het hebt over auto's van rond de 20 jaar oud, dat betekent ook dat er weleens onderdelen de geest kunnen geven. Ik zie het niet eens als een geval van "pech gehad" maar meer als een gevolg van verkeerde verwachtingen. Tenzij je 'm voor een flinke prijs hebt gekocht dan (denk rond de 2500 euro of meer), in dat geval zou ik teruggaan naar de verkoper.
Om te beoordelen of de auto de investering waard is, moet je bekijken hoe de carosserie is, met name de bodem. Kijk in de aankooptips hier op de site, daar staat een uitgebreide beschrijving van de verdachte punten. Of neem 'm mee naar een sleuteldag, dan bekijken we 'm daar ter plekke.
Of je de investering uberhaupt wilt doen is natuurlijk geheel aan jou: als je op deze basis toch geen 740 als hobby wilt, dan kan je 'm beter proberen te verkopen. Onderhoud zal je blijven houden, maar veel van deze zaken zijn voor ene hobby-auto wel redelijk eenmalig, al moet je vloeistoffen uiteraard om de paar jaar ook eens verversen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2008 00:02 #1198807
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt we hebben er naar gekeken
Ha Bas,
Inderdaad we hebben in Gemert naar de auto gekeken, maar buiten het feit dat ik wel iets geleerd heb, is de auto er niet/nauwelijks beter op gaan lopen en liepen de klachten/reparaties alleen maar op, vandaar mijn teleurstelling. Want uiteraard heeft iedere auto dus ook een Volvo onderhoud nodig, toch had ik niet verwacht dat het zo rap zou gaan. En dat trillen begint nu echt heel vervelend te worden.....
Dus inderdaad, dat wordt komende tijd de focus, krijg ik dat niet opgelost, dan investeer ik er verder niet meer in en verkoop ik hem als project.
Bedankt voor de reactie Bas.
Inderdaad we hebben in Gemert naar de auto gekeken, maar buiten het feit dat ik wel iets geleerd heb, is de auto er niet/nauwelijks beter op gaan lopen en liepen de klachten/reparaties alleen maar op, vandaar mijn teleurstelling. Want uiteraard heeft iedere auto dus ook een Volvo onderhoud nodig, toch had ik niet verwacht dat het zo rap zou gaan. En dat trillen begint nu echt heel vervelend te worden.....
Dus inderdaad, dat wordt komende tijd de focus, krijg ik dat niet opgelost, dan investeer ik er verder niet meer in en verkoop ik hem als project.
Bedankt voor de reactie Bas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





