1997 LPT naar handelaar... zonde...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2008 19:08 #1197963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je de advertentie nog
Heb je de advertentie nog online staan? Ik ben nu wel erg benieuwd hoe deze er uitziet.
Het kunnen werkelijk hele kleine dingetjes zijn. Zo betrap ik mijzelf er heel vaak op dat ik via het kleine plaatje in de grote lijst een minder goede indruk heb maar dat ik aangenaam wordt verrast als ik de afbeelding groot zie en de info lees. Andersom gebeurt me overigens ook hoor.
Schade kan afschrikken. Mijn mening is dat het netjes is om het te noemen maar wel navenant de grootte van de schade. Als je een paar kleine deukjes hebt zou ik er absoluut niet al teveel nadruk op leggen. Als het dus niet zo in de gaten loopt zou je voor het woord gebruiksporen kunnen kiezen. Laat ze inderdaad maar zelf beslissen of ze deze acceptabel vinden.
Vermeld ook altijd netjes de km-stand. Ik heb altijd de neiging om weg te klikken als ik deze niet kan vinden. Het is bij onze auto's toch geen probleem.
Succes!
Groet,
Tamas 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2008 21:43 #1197989 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Die deukjes zijn geen
Die deukjes zijn geen gebruikssporen meer.
Dit is de advertentietext zoals ie was met de gebreken genoemd:
Merk: VolvoModel: 945 <a href="/taxonomy/term/835">Low Pressure Turbo</a>Bouwjaar: 1997Kilometerstand: +/- 233000Carrosserie: Combi 5-deursBrandstof: BenzineGewicht: 1412 kgKleur: BlauwVermogen: 99kW / 135Pk en 230NmCylinderinhoud: 2316ccAPK: Tot 04-10-2008
    <li class="MsoNormal">Mooie blauw- grijze velours bekleding <li class="MsoNormal"><a href="/taxonomy/term/830">
SIPS</a> <li class="MsoNormal">Stuurairbag en 2 zij-airbags <li class="MsoNormal">Climate Control <li class="MsoNormal"><a href="/taxonomy/term/1108">Elektrische ramen</a> voor <li class="MsoNormal">Verwarmde, elektrisch verstelbare spiegels <li class="MsoNormal">Verwarmde stoelen <li class="MsoNormal">Middenarmsteun vóór <li class="MsoNormal">Middenarmsteun achter <li class="MsoNormal">Achterbank met 3 hoofdsteunen (schuiven automatisch in als je de bank wegklapt) <li class="MsoNormal">Bagageafdekhoes <li class="MsoNormal">6 Speakers (Origineel Volvo) <li class="MsoNormal">Volwaardig reservewiel <li class="MsoNormal">4 goede all-season banden <li class="MsoNormal">2 <a href="/taxonomy/term/945">winterbanden</a> Minpuntjes:
    <li class="MsoNormal">Kras op <a href="/glossary/term/1249">
motorkap</a> <li class="MsoNormal"><a href="/taxonomy/term/1571">Deuk</a> in linker wielkast (+/-10x10cm) én een deuk in de rechterachterdeur/wielkast (+/-10x10cm) <li class="MsoNormal">Lelijk plekje op het dak. (Vogelpoep) <li class="MsoNormal">Scheur in de voorruit. (Geen APK afkeur, want niet vertakt of in zichtveld) <li class="MsoNormal">Klein "tikje" in het stuur. Geen speling. Voelbaar bij het meer als 1 keer ronddraaien van het stuur. <li class="MsoNormal">Binnendeurgreep bestuurderszijde beschadigd <li class="MsoNormal">Enkele kleine gebruiksspoortjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2008 22:04 #1197993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soms zit het mee en soms zit het tegen.....
Een tijdje geleden had ik hier op het forum een absolute full-option 945 LPT Sport Edition aangeboden,echt een pracht exemplaar dat alleen zijn kilometerstand tegen had(net geen 4 ton op benzine),de auto was aantoonbaar van de eerste eigenaar afkomstig en compleet bij de Volvo-dealer onderhouden.
Ook ik verbaasde mij over het feit dat er totaal géén belangstelling voor was ook niet via MP.
Uiteindelijk de auto toch verkocht aan een bekende voor een goede prijs ook maar het lijkt wel of de markt voor 940 modellen op z'n gat ligt. Ik kijk nog nog wel eens op MP en het verbaasd mij dat veel auto's er toch wel erg lang op staan terwijl 240 modellen zo verkocht worden.........
Begin dit jaar heb ik "ons"gezamelijke project,een 1990 945 Turbo automaat zo verkocht zonder moeite of adverteren zelfs(ongezien via de telefoon!) en waarom: de auto was ouder dan 15 jaar en kon voordelig op de zaak gereden worden!
Ook mijn eigen 1992 USA 745 Turbo was begin dit jaar zo verkocht zonder adverteren om dezelfde reden....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2008 22:42 #1198005 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hele lijst.
Je bent wel eerlijk, maar als je de minpunten zo bekijkt, is het toch een hele lijst. Iets wat het, wat mij betreft, overigens geen slechte auto maakt. En geloof mij, de gemiddelde nederlander zit echt niet op een knalblauwe 940 estate te wachten. Hoe mooi de auto binnen de vereniging ook gevonden wordt. Natuurlijk is er nog een groep die voor het karakter van de auto valt, maar die groep wil al snel een full-options uitvoering.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2008 23:09 #1198009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic laat ik beginnen met te
laat ik beginnen met te stellen dat ik die kleur echt superfraai vind! zeldzaam, zie je bijna nooit!
Ik heb met 940's van de bouwjaren 96-98 een beetje het idee dat ze in de doldrums zitten; ze zijn net wat te duur voor de goedkope occassionmarkt, belastingtechn nog niet interessant en net wat te oud voor de occasionkopers die een auto van 1ste eigenaar willen kopen. Bovendien zijn de modernere 850's en V70's gewoon ook al betaalbaar.
Blijft over de liefhebbers als potentiele kopersgroep.
Er zit bijna niemand te wachten op een (excusez le mot) werkhok met hoge km-stand, ook al is het een '98-er in een zeldzame kleur. Tenzij... de prijs heel scherp is! (auto + herstel kosten moeten dan duidelijk lager zijn dan de waarde van een strakke nette auto, anders is het de moeite gewoon niet waard.)
just my 2ct
PS heb zelf een '97-er sedan, 240kkm met battlescars. Auto is prima maar je krijgt er geen reet meer voor...hard maar waar. Geeft niet, rij ik er zelf lekker nog wat jaren mee door.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 11:41 #1198055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 asset
Tiens eigenlijk heb je maar een asset en dat is de kleur.
de rest is standaard
geen leer,
geen automaat
geen grote motor
geen LMV
geen roofrails
plus je schades. en de staat (echt matig aan de buitenkant)..die zijn echt de dooddoener
dus hij is gewoon niet meer waard dan 2500..
dus pakken die 3000!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 12:07 #1198058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Happy mee.

Jeroen schreef : Tiens eigenlijk heb je maar een asset en dat is de kleur.
de rest is standaard
geen leer,
geen automaat
geen grote motor
geen LMV
geen roofrails
plus je schades. en de staat (echt matig aan de buitenkant)..die zijn echt de dooddoener
dus hij is gewoon niet meer waard dan 2500..
dus pakken die 3000!

Ik wordt steeds gelukkiger met míjn aankoop....... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 18:37 #1198085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen minpunten
Ik zou die minpunten niet benoemen, zeker geen deuken en krassen (of Ome Joop).
En die handgreep hoort toch bij gebruikssporen? Gewoon een ander halen bij de dealer of AutoRima en erop zetten.
Tik in het stuur? Wat is dat?
Ruitschade kun je zelfs nog laten herstellen via de verzekering. Kost je wellicht je eigen risico maar dat verdien je dan terug door de mogelijke verkoop.
Succes Jeroen. 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 19:54 #1198092 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet aardig
Jeroen, wat zeg je het weer aardig. Je hebt gelijk antuurlijk, hij is niets waard
Al ben ik een beetje anders van mening:
- LPT is een niet onaardige motorisering
- Hoera! Geen dakrails!
- Hoera! Geen automaat! 
Leer en LMV kan naderhand toegevoegd worden, naar smaak. ECC zit erin en zou veel lastiger zijn.
Laten we het zo zeggen: ik ga morgen kijken hoe erg ik de deukjes vind.... 

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 22:55 #1198121 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Koffie?
Hoe laat moet ik de koffie klaar zetten?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC