GLE???
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Mijn 945 GLE uit 1991 (volgens mij zeer laat in het modeljaar) heeft:
- De B234F
- De Omega's
- Gewone A-stijl bekleding volgens mij (nooit verschil gemerkt met andereniet-aangepaste 940's). Maar dat gaat veranderen.
- Géén schuifdak (wil ik ook niet)
- Géén in kleur gespoten bumpers. Dat hoop ik ooit nog eens te verhelpen.
- Elektrisch verwarmde en bediende buitenspiegels en elektrisch bediende ramen voor. Dat laatste heb ik verholpen door een setje á 110 euro bij de dealer te halen. In mijn auto dus geen zwengels meer.
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Wat die sleuteldagen betreft, ik sta te poppelen om er eens eentje bij te wonen, klinkt allemaal erg gezellig, en volgens mij kan ik nog een héle hoop leren van alle volvoisten hier...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu heb ik de folder en prijslijst/specificatie van '90/'91/92 even geraadpleegd en wat is de conclusie:
De 940 GLE 16V had zeker NIET standaard: metallic lak/schuifdak/airco/elektrische ramen achter/leder.
Voor de 740 GLE is het verhaal onoverzichtelijker omdat ze door de jaren heen de uitrustingsniveau's veranderden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Al die electrische gadgets kunnen allemaal kapot.
de electrische gadgets die ik wel echt waardeer zijn: ABS en SRS-airbags (2x), jammer dat er geen ESP op zit. Mijn volgende auto moet dat hebben. Geweldig systeem.
Er zit ECC op mijn auto, die doet het ook maar ik gebruik het zeeeeer zelden. Alarm zit er ook op, gebruik ik nooit, CV, 't is dat 't erop zit, was het niet zo dan zou ik het niet missen.
electr ramen en spiegels: pffff, is leuk maar niet noodzakelijk.
Achterop mijn auto staat alleen: Volvo en een kleine ipd-badge. Voor de rest NIKS. Prima zo.
Dingen die ik er wel graag op had gehad: cruise control en traploos variabele ruitenwisser interval.
Iets te wensen overblijven mag , toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik daag je uit dat relais wat daarvoor zorgt naar me op te sturen en hem te komen halen wanneer je hem gaat missen.Ik denk dat je voor de post geweest is, al voor mijn deur staat om hem op te halen.JanV schreef : CV, 't is dat 't erop zit, was het niet zo dan zou ik het niet missen.
Echt, zonder dat je er erg in hebt, maak je er veel gebruik van.Ik had (aftermarket) AB op mijn Sedan, die nog in mijn Estate gezet moet worden, maar elke dag loop ik tweemaal van mijn auto weg en realiseer me later, dat ik geen knipperlichten zag knipperen.....
Al twee weken......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij wordt jij gillend gek als je al niet eens zonder AB op je cv kan
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij hebben we daar een groupbuy voor gehad, niet eens zo heel lang geleden.JanV schreef : .... traploos variabele ruitenwisser interval.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, maar ik rijd niet voor niets Volvo, dus wil ik dat erop hebben. Net als electrieke ramen achter.Gillend gek? Nee hoor, maar het is wel zo dat je went aan dat soort dingen. Iemand die jarenlang met een druk op de knop de deuren dichtdoet, kan echt niet zo makkelijk zonder, als ie denkt, Ja het kan wel, natuurlijk, alles kan, 't is gewoon een luxeprobleem.vilvi745turbo schreef : Baseman,ga eens een maandje in een klassieke Volvo rijden(mag van mij ook in een vroege 240,voor de nodige rijcomfort) zonder cv/el-ramen/cv/stuurbekrachtiging/cruise control/etc. gewoon lekker basic. Weet je nog hoe een choke werkt?
Volgens mij wordt jij gillend gek als je al niet eens zonder AB op je cv kan
Overigens, ik weet wel hoe het is om dat soort dingen te missen.Ik heb 4 maanden een 'geweldige' Volvo 164 gehad uit 1973 met een B30E blok en BW35 automaat, (foto's op <a href=" www.volvo164register.nl " target="_blank"> www.volvo164register.nl )Helaas kon ik zelf niet tegen de roestvorming aanvechten en heb hem doorverkocht aan iemand die er grootse restauratieplannen mee had.Die bewuste 164 had een automaat en reed. Meer zat er niet op. Alles handbediend, maar wat een 'mooie' auto is dat, die 164 an sich. Dus, dat heb ik al eens gedaan zeg maar, en het beviel prima, dat is de charme van zo'n auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
GLT had een 170 PK 5 cilinder en de GLE had een 140 PK 5 cilinder. Maar later is Volvo daar vanaf gestapt want er zijn nogal wat farianten gekomen van de 850.
Het verhaal kent u wel.