Spelletje: zoek de fouten...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2008 09:51 #1194263 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk.
Ik zie de uitnodiging graag tegemoet.
Joost 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2008 13:49 #1194267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diverse fouten
Vermogen van de TDic is 90 kW (122 pk)
Waarschijnlijk een Italiaan, en daar is het de sport om de kilometerteller terug te draaien dus die tellerstand zal wel niet kloppen.
De Dieselmotor is zeerzeker niet innovatief, gewoon een ouderwetse LT 6 cylinder diesel die zeer zeker z'n problemen kent (slechte oliedoorstroming op de laatste twee cylinders)
De 6 cylinder uit 1988 was niet echt onbetrouwbaar, dat was al de B280E, die deed het best wel goed, de B28 (of wat was het juiste type van de voorloper van de B280E) is inderdaad wel wat minder maar die dateert van voor 1988.
Volgens mij mist hij de chromen strips rond de voorruit (die zijn niet meer leverbaar) en is er een zwarte gemonteerd.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 10:04 #1194416 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klopt
Er klopt meer dan je denkt:
- Niet alleen de produktie, maar ook het ontwerp van de 780 is door Bertone gedaan. Het ontwerp dat het Volvo-team onder leiding van Jan Wilsgaard heeft gemaakt, is niet geproduceerd. Wel is het ontwerp van Bertone door Volvo op diverse punten nog aangepast. Lees onder andere het IntoVolvo Magazine van herfst 2007 of
- Coach is de term die de RDW al jarenlang aan een tweedeurs sedan geeft. Een 544 staat ook te boek als tweedeurs coach.
- Vermogen van de D24Tic in de 780 is hoger dan van de andere diesels: 129 pk oftewel 95kW.
Maar er blijft genoeg te zeuren over:
- De eerste produktie startte al in 1985, als modeljaar 1986. Dit eerste modeljaar bestond uitsluitend als diesel. De laatste 780 diesels zullen ergens in 1989 geproduceerd zijn denk ik, maar dat kan Hedwig ongetwijfeld vertellen. In totaal zullen er zo'n 2000 van gemaakt zijn.
- Het produktie-aantal klopt niet: alleen al van modeljaar 1986 zijn 683 exemplaren gebouwd, allemaal (of vrijwel allemaal, misschien zitten hier wat experimentele wagens tussen) turbodiesels voor de Italiaanse markt.
- De diesels zijn naast Belgie nog in een aantal andere landen geleverd, waaronder Frankrijk. In Nederland is nooit een nieuwe 780 diesel geleverd, hoewel ze wel officieel leverbaar waren als ik me niet vergis.
- De kilometerstand is onwaarschijnlijk laag, maar als het om een 1986 gaat wel mogelijk, omdat iemand die de 780 wilde wel moest kiezen voor de diesel: er was geen andere leverbaar. Daardoor is een klein aantal bij liefhebbers beland, die helemaal niet zoveel kilometers reden.
- De zescilinder die in 1988, 1989 en 1990 in de 780 werd gemonteerd, is steeds dezelfde B280, al dan niet met katalysator. Verschillen in betrouwbaarheid zijn er dus niet. In 1991 werden zover ik weet alleen nog B230FT's gemonteerd (Hedwig?)
- Introductieprijs van de 780 in Nederland was 136.000 gulden, voor 120 kreeg je er nooit een. Laatste prijs lag inderdaad even boven de genoemde 150.000.
- Indertijd was elke diesel wel ergens innovatief: dit was wel zo'n beetje de eerste zescilinder-in-lijn diesel voor een personenwagen. Maar inderdaad, het blok uit de Volkswagen LT, door Volvo danig aangepast. Veiligheidssystemen zitten er niet echt op die motor in mijn ogen, het is een simpele diesel zonder serieus te nemen electronica.
- Het totale aantal geproduceerde 780's verschilt van bron tot bron, de meeste deskundigen zijn het inmiddels eens over een getal van 8800. Het hoogst genoemde getal ligt rond de 11.000.
- Het laatste wat niet klopt: de biedingen... eentje is duidelijk zo'n spookbieding waar marktplaats om berucht is. En ze zijn zo hoog voor een 780 diesel, dat ik ook aan de andere twee twijfel, aangezien dit nog verre van een perfect exemplaar is.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 20:21 #1194506 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic B204FT

Willem van Strik lidnr 328 schreef : - In Nederland is nooit een nieuwe 780 diesel geleverd ...- De kilometerstand is onwaarschijnlijk laag, maar als het om een 1986 gaat wel mogelijk, omdat iemand die de 780 wilde wel moest kiezen voor de diesel: er was geen andere leverbaar. Daardoor is een klein aantal bij liefhebbers beland, die helemaal niet zoveel kilometers reden.

Vergeet niet, dat in andere landen andere belastingsregels gelden.  Wat hier dus als "niet economisch" geldt, hoeft dat elders niet te zijn.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : - De zescilinder die in 1988, 1989 en 1990 in de 780 werd gemonteerd, is steeds dezelfde B280, al dan niet met katalysator. Verschillen in betrouwbaarheid zijn er dus niet. In 1991 werden zover ik weet alleen nog B230FT's gemonteerd (Hedwig?)

Als fervent liefhebber van de handgeschakelde bak (en zestienkleppers), weet ik dat de 780 ook met B204FT geleverd is.  Naast de rode 780 die bij Carlo staat (of lang stond) heb ik minstens nog één 780 gezien met B204FT.  Maar volgens mij is die alleen de laatste productiejaren geleverd.
Groetjes
Mathy

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 20:30 #1194508 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic GT!

Mathy schreef : Als fervent liefhebber van de handgeschakelde bak (en zestienkleppers), weet ik dat de 780 ook met B204FT geleverd is.  Naast de rode 780 die bij Carlo staat (of lang stond) heb ik minstens nog één 780 gezien met B204FT.  Maar volgens mij is die alleen de laatste productiejaren geleverd.
Groetjes
Mathy

Het is GT(28) en om precies te zijn het laatste half jaar van modeljaar 1990.Maar nooit in de US, ook niet de B200ET,in tegenstelling tot de bewering in de advertentie.In de US zijn alleen de B280F en de B230FT geleverd.
Groeten.Hedwig

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2008 20:50 #1194511 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Vrij volledig van Willem.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Er klopt meer dan je denkt:
- Niet alleen de produktie, maar ook het ontwerp van de 780 is door Bertone gedaan. Het ontwerp dat het Volvo-team onder leiding van Jan Wilsgaard heeft gemaakt, is niet geproduceerd. Wel is het ontwerp van Bertone door Volvo op diverse punten nog aangepast. Lees onder andere het IntoVolvo Magazine van herfst 2007 of
- Coach is de term die de RDW al jarenlang aan een tweedeurs sedan geeft. Een 544 staat ook te boek als tweedeurs coach.
- Vermogen van de D24Tic in de 780 is hoger dan van de andere diesels: 129 pk oftewel 95kW.
Maar er blijft genoeg te zeuren over:
- De eerste produktie startte al in 1985, als modeljaar 1986. Dit eerste modeljaar bestond uitsluitend als diesel. De laatste 780 diesels zullen ergens in 1989 geproduceerd zijn denk ik, maar dat kan Hedwig ongetwijfeld vertellen. In totaal zullen er zo'n 2000 van gemaakt zijn.Dat is modeljaar 1990 geweest.
- Het produktie-aantal klopt niet: alleen al van modeljaar 1986 zijn 683 exemplaren gebouwd, allemaal (of vrijwel allemaal, misschien zitten hier wat experimentele wagens tussen) turbodiesels voor de Italiaanse markt.
- De diesels zijn naast Belgie nog in een aantal andere landen geleverd, waaronder Frankrijk. In Nederland is nooit een nieuwe 780 diesel geleverd, hoewel ze wel officieel leverbaar waren als ik me niet vergis.
- De kilometerstand is onwaarschijnlijk laag, maar als het om een 1986 gaat wel mogelijk, omdat iemand die de 780 wilde wel moest kiezen voor de diesel: er was geen andere leverbaar. Daardoor is een klein aantal bij liefhebbers beland, die helemaal niet zoveel kilometers reden.
- De zescilinder die in 1988, 1989 en 1990 in de 780 werd gemonteerd, is steeds dezelfde B280, al dan niet met katalysator. Verschillen in betrouwbaarheid zijn er dus niet. In 1991 werden zover ik weet alleen nog B230FT's gemonteerd (Hedwig?)Vanaf modeljaar 1987 is de B280E en F geleverd. In modeljaar 1991 zijn er nog enkele met de B280F geleverd maar dan alleen voor de Japanse markt. Voor de V6 gaat mijn persoonlijke voorkeur naar de B280E van modeljaar 1988.
- Introductieprijs van de 780 in Nederland was 136.000 gulden, voor 120 kreeg je er nooit een. Laatste prijs lag inderdaad even boven de genoemde 150.000.
- Indertijd was elke diesel wel ergens innovatief: dit was wel zo'n beetje de eerste zescilinder-in-lijn diesel voor een personenwagen. Maar inderdaad, het blok uit de Volkswagen LT, door Volvo danig aangepast. Veiligheidssystemen zitten er niet echt op die motor in mijn ogen, het is een simpele diesel zonder serieus te nemen electronica. Bij de introductie van de 780 met de TDI was dat de snelste diesel productiewagen die er op de markt was!
- Het totale aantal geproduceerde 780's verschilt van bron tot bron, de meeste deskundigen zijn het inmiddels eens over een getal van 8800. Het hoogst genoemde getal ligt rond de 11.000.Officieel zegt Volvo dat er 8518 stuks gebouwd, we zullen het daar maar bij houden want niemand weet eigenlijk voor zeker hoeveel er gebouwd zijn. Het kunnen er evengoed 9684 zijn.

- Het laatste wat niet klopt: de biedingen... eentje is duidelijk zo'n spookbieding waar marktplaats om berucht is. En ze zijn zo hoog voor een 780 diesel, dat ik ook aan de andere twee twijfel, aangezien dit nog verre van een perfect exemplaar is.

Groeten.Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 13:04 #1194552 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FT in Duitsland

hlambrechts schreef :

Mathy schreef : Als fervent liefhebber van de handgeschakelde bak (en zestienkleppers), weet ik dat de 780 ook met B204FT geleverd is.  Naast de rode 780 die bij Carlo staat (of lang stond) heb ik minstens nog één 780 gezien met B204FT.  Maar volgens mij is die alleen de laatste productiejaren geleverd.
Groetjes
Mathy

Het is GT(28) en om precies te zijn het laatste half jaar van modeljaar 1990.Maar nooit in de US, ook niet de B200ET,in tegenstelling tot de bewering in de advertentie.In de US zijn alleen de B280F en de B230FT geleverd.
Groeten.Hedwig

Dit is volgens de advertentie een FT:
Volvo 780 Bertone B204FT M46 EURO2 — EUR 9.780

Een link plaatsen lukt niet. Kijk op www.mobile.de en dan zoeken op 780.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 13:39 #1194558 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hulde aan eenieder!
Hulde aan eenieder voor het meedenken.
Veel zaken gezien, veel feiten gehoord: maar: wát is nu waar en wat niet...
Stof tot nadere verdieping, zo lijkt me.
Mijn idee: iedereen krijgt gewoon een biertje.
Iedereen, die vóór 17 maart 2008 13:15 uur had gereageerd op dit Forum-onderwerp EN aantoonbaar geïnteresseerd is in de 780, is bij deze uitgenodigd bij mij thuis om een biertje te komen drinken op zaterdagmiddag 12 juli vanaf ongeveer 1300 uur. (Let op de criteruia voor deelname; anders ben ik bang dat ik straks de hele club zou moeten gaan voorzien van een biertje... ; bij voorkeur arriveren met een Volvo 780...)
Groeten, Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 14:00 #1194561 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fijn.
Op 12 juli zit ik om 13.00 uur ongeveer ergens rond Parijs. 'Win' ik een keer wat...
Hopelijk zullen ze smaken. Mijn Kronenbourg die avond in ieder geval wel
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2008 14:21 #1194563 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BOB

LHOsinga schreef : Mijn idee: iedereen krijgt gewoon een biertje.
bij voorkeur arriveren met een Volvo 780...

En dan na enkele biertjes bij jou laten staan??

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC