Yes !!! hij staat voor de deur ! Nu dus weer even niet :(.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2008 19:15 #1191410
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zelfde iedee had ik dus
Dat zelfde iedee had ik dus ook, garage kan wel zeggen dat als het verkeerd zou gaan de kosten voor hun zijn, maar ik zit er ook mee, heb dan voor een lange tijd geen vervoer, en er zal dan ongetwijfeld een ruilmotor in gaan waar ik helemaal niet de historie van weet.
Kortom dit leek mij dus beter.
Voor het olie lekkende klepje, deze zit horisontaal gemonteerd met twee boutjes net boven de ronde warmtewisselaar vóór op het motorblok, heb helaas geen foto (vergeten camera mee te nemen ).
Ik heb je trouwens nog een PBtje gestuurd voor eventueel wat storings code's.
Gr Bart.
Kortom dit leek mij dus beter.
Voor het olie lekkende klepje, deze zit horisontaal gemonteerd met twee boutjes net boven de ronde warmtewisselaar vóór op het motorblok, heb helaas geen foto (vergeten camera mee te nemen ).
Ik heb je trouwens nog een PBtje gestuurd voor eventueel wat storings code's.
Gr Bart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2008 18:55 #1191538
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ze is weg ....
Vandaag auto terug gebracht naar de dealer, en een stevig gesprek gehad over wat er allemaal is mis gegaan met de aflevering van de auto en wat er uiteraard ook nu aan mankementen zijn.
Heb een monster van de oude olie onder de neus van de monteur geduwd, en het eerste wat hij zij, wat stinkt die olie naar benzine zeg,hij keek echter niet zo blij toen ik zij dat dit uit de auto komt die hij rijklaar heeft gemaakt.
Maar goed, na een proefrit en duidelijke uitleg op zowel papier en van mij zelf wat ik reeds gedaan heb aan de auto, en getest kon hij ook niet anders concluderen dat de klepstoters het probleem zijn en moesten worden vervangen.
Versnelings bak idem dito ook hij vond dat dit niet hoorde, en bak wordt dus opnieuw naar gekeken en tevens ook maar eens naar de staat van het vliegwiel, en uiteraard word dit dus ook verholpen.
Olie lekkage bij de oliekoeler word ook opgelost.
Ben de auto dus twee weken kwijt, maar heb dan wel 24 nieuwe klepstoters en een goed schakelende versnellingsbak en er werd niet gezeurd over de kosten van de reparatie's
(Ben trouwens benieuwd wat de klepstoters per stuk kosten....iemand een iedee ?)
Gr Bart.

Heb een monster van de oude olie onder de neus van de monteur geduwd, en het eerste wat hij zij, wat stinkt die olie naar benzine zeg,hij keek echter niet zo blij toen ik zij dat dit uit de auto komt die hij rijklaar heeft gemaakt.
Maar goed, na een proefrit en duidelijke uitleg op zowel papier en van mij zelf wat ik reeds gedaan heb aan de auto, en getest kon hij ook niet anders concluderen dat de klepstoters het probleem zijn en moesten worden vervangen.
Versnelings bak idem dito ook hij vond dat dit niet hoorde, en bak wordt dus opnieuw naar gekeken en tevens ook maar eens naar de staat van het vliegwiel, en uiteraard word dit dus ook verholpen.
Olie lekkage bij de oliekoeler word ook opgelost.
Ben de auto dus twee weken kwijt, maar heb dan wel 24 nieuwe klepstoters en een goed schakelende versnellingsbak en er werd niet gezeurd over de kosten van de reparatie's
(Ben trouwens benieuwd wat de klepstoters per stuk kosten....iemand een iedee ?)
Gr Bart.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2008 19:27 #1191540
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het wordt in ieder geval
Het wordt in ieder geval wel netjes geregeld! Vervelend dat je 2 weekjes zonder auto zit, maar je had het slechter kunnen treffen!
Succes er mee verder!
Succes er mee verder!
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2008 16:17 #1191611
door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic wat mankeert de klepstoters?
Hola,
Ik heb dezelfde auto en ben benieuwd wanneer een klepstoter kapot is. Wat merk je aan de auto en wat zijn de gevolgen?
Ik heb dezelfde auto en ben benieuwd wanneer een klepstoter kapot is. Wat merk je aan de auto en wat zijn de gevolgen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2008 20:25 #1191627
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic achter het dekseltje ...
Achter dat dekseltje zitten 2 gaten. De vorm van het dekseltje is dusdanig dat de motorolie via de oliepomp uit het ene gat komt en zo wordt terug gepompt door het andere gat.
En het zit inderdaad boven de oliekoeler en lekt de olie meestal boven de koelwaterslangen.
Dat pakkingtje kost een paar euro en heeft nummer 1366791. Maar maak het dopje wel goed schoon.
En niet lomp vastdraaien maar gewoon handvast. Eventueel iets nadraaien.
En het zit inderdaad boven de oliekoeler en lekt de olie meestal boven de koelwaterslangen.
Dat pakkingtje kost een paar euro en heeft nummer 1366791. Maar maak het dopje wel goed schoon.
En niet lomp vastdraaien maar gewoon handvast. Eventueel iets nadraaien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2008 21:27 #1191637
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mark
Mark bedankt, de koelwater slangen had ik al wat ingekort, want lekte inderdaad recht boven de slangen en de uiteinden van de slangen waren al flink aangetast door de olie.
Als het goed is wordt dit ook onder garantie gedaan, maar zouden ze het zijn vergeten, heb ik in ieder geval het bestelnummer en zet ik er zelf wel even een nieuwe in.
Weet jij trouwens ook wat de functie is van dit dekseltje, zou je hier met een ander dekseltje een extra olie koeler kunnen aansluiten of zo iets..?
Gr Bart.
Als het goed is wordt dit ook onder garantie gedaan, maar zouden ze het zijn vergeten, heb ik in ieder geval het bestelnummer en zet ik er zelf wel even een nieuwe in.
Weet jij trouwens ook wat de functie is van dit dekseltje, zou je hier met een ander dekseltje een extra olie koeler kunnen aansluiten of zo iets..?
Gr Bart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2008 23:03 #1191649
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen idee
Waarom dat dekseltje daar zit, is mij onbekend. En ook in Vadis heb ik geen plaatje ontdekt van het motorblok met op die plaats een extra motor-onderdeel.
Ook niet in de XC90 met T6-motor.
Iemand anders een idee?
Ook niet in de XC90 met T6-motor.
Iemand anders een idee?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2008 11:20 #1191809
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tikkerdetik
In dit geval tikte de bovenkant van de motor heel duidelijk, variabel met het toerental, en bij elke cilinder.
Geluid is vergelijkbaar met een tikkende injector. Echt versleten komt denk ik niet vaak voor, mogelijk komt de garage er vanaf met het schoonmaken van die dingen (ze kunnen wel verstoppen bij vervuilde olie of sludge).
Voordat de motor loopt zou ik me daar geen zorgen over maken, tenzij je een complete kopevisie blijkt te meoten doen: dan is advies vragen aan een revisiebedrijf voro de gedemonteerde stoters wel een zinnige actie.
Geluid is vergelijkbaar met een tikkende injector. Echt versleten komt denk ik niet vaak voor, mogelijk komt de garage er vanaf met het schoonmaken van die dingen (ze kunnen wel verstoppen bij vervuilde olie of sludge).
Voordat de motor loopt zou ik me daar geen zorgen over maken, tenzij je een complete kopevisie blijkt te meoten doen: dan is advies vragen aan een revisiebedrijf voro de gedemonteerde stoters wel een zinnige actie.
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2008 13:11 #1191822
door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic Nivomats er onder?
He Bart,
Ik heb de sedan versie staan om op te knappen. Weet je of er Nivomats onder zitten?
groet, Guy
Ik heb de sedan versie staan om op te knappen. Weet je of er Nivomats onder zitten?
groet, Guy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2008 12:37 #1191947
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Standaard
Standaard werd de 960 dacht ik met niveauregeling geleverd, maar het was ook mogelijk om 'm zonder te krijgen. Dat is iets, dat niet voor een bepaald type op afstand bepaald kan worden: je zal er helaas voor onder de auto moeten kijken wat er precies gemonteerd is.
Alleen bij multilink type I (760 sedan, 780 vanaf 1988, 960 sedan t/m 1994) is uitsluitend nivomats mogelijk, daar is niets anders voor verkrijgbaar.
Alleen bij multilink type I (760 sedan, 780 vanaf 1988, 960 sedan t/m 1994) is uitsluitend nivomats mogelijk, daar is niets anders voor verkrijgbaar.
Moderators: Jerry Stam