Yes !!! hij staat voor de deur ! Nu dus weer even niet :(.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 20:34 #1063829 door V700 register
Na lang wachten heb ik eindelijk de 960 voor de deur staan, ben er ontzettend blij mee, en kan morgen gelukig op de ALV verschijnen.
Ben direct na aflevering naar de bandenboer gereden en heb de vóór banden naar achteren verplaatst, en vóór een set Good Year Eagle bandjes laten monteren, meteen ook de boel laten uitlijnen.
Echter er zijn ook een aantal dingen die bij mij wat zorgen opwekken.
Ik merkte dus dat het vervangen van de koppeling en drukgroep niet het gewenste resultaat had, het probleem is dat bij het terugschakelen en je laat de koppeling lichtjes opkomen, dan begint het te trillen en klappert het onder de auto, er zit ook redelijk veel spelling in de aandrijflijn, en met name de versnellingsbak.
Laat je de koppeling wat sneller opkomen, is het trillen en gerammel minder aanwezig.
Als de auto stationair draait hoor ik ook gerommel uit de bak komen, trap ik dan de koppeling in is het geluid weg.
Verder vond ik de motor olie behoorlijk naar benzine stinken, en bij het uittrekken van de pijlstok, zat er een heel klein beetje witte drap aan, wat luid op vocht in de olie, echter het expansievat lijkt op pijl te blijfen, geen dampwolken uit de uitlaat, en ook geen overmatige druk in het koelsysteem of olie in expansievat.
Vuldop op kleppendeksel ook geen witte drap of iets dergelijks aanwezig, slechts een heel klein beetje op de randjes van de pijlstok.
Gr Bart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 20:43 #1190860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi !
Laat maar zien morgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 20:44 #1190862 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proficiat met je nieuwe aanwinst.

snoek38 schreef : ......het probleem is dat bij het terugschakelen en je laat de koppeling lichtjes opkomen, dan begint het te trillen en klappert het onder de auto

Heb je de uitlaat al eens langsgelopen, om te zien of ie ergens, met name de boog over de achterwielophanging (heb je die bij een 960 ook) iets te krap is gemonteerd?
Ik meen dat Hedwig daar met zijn 780 ook last van had, na montage van de nieuwe buis. Bij mijn 164 zat ie ook te dicht langs de onderkant en met starten en drempels hoorde je hem tegen de onderkant Klappen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 22:39 #1190878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Bas en Mark bedankt,
Hoi Bas en Mark bedankt, voor Mark en anderen, hij is groen en vóór zitten spatkappen, weet je welke het is morgen .
Nou zo juist even getankt voor morgen, en voor dat ik weg ging nog de pijlstok bij koude motor er uit getrokken, en gek genoeg niets op te zien.
Wel weet ik inmiddels van dat ritje, dat m'n thermostaat is overleden, temp meter staat pas na 15 kilometer in het midden, en op de snelweg zakt de temp meter, en in de stad stuigt ie weer rond het midden.
Na het tanken even het verbruik beken, en was 1 op 6, wel wat hoog lijkt mij zo, zijn stad en snelweg kilometers.
Zou dit verband kunnen hebben met de defecte thermostaat ,en het dus lang duurt voor dat de motor op temperatuur is ?
En het zit hem niet in de uitlaat, het is echt een probleem in de aandrijflijn, of het dif heeft veel speling, of in de bak is iets niet helemaal in orde.
Wie weet of er iemand morgen even zin heeft om ook eens te luisteren/proefrijden...
En begreep dat een hoop 960 wat tik geluiden produceren rond de kop, bij mij tikken de injectors er in ieder geval in alle hevigheid op los.
Gr Bart.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 22:48 #1190880 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van harte!!! Hopen dat de
Van harte!!! Hopen dat de probleempjes kleine probleempjes blijken te zijn!
Succes en veel plezier er mee! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 22:56 #1190882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Michael, bedankt,
Hoi Michael, bedankt, vermoed helaas niet dat het kleine problemen zijn, maar ja ik heb 3 maanden garantie, dus dan brengen we uhm gewoon terug.
Gr Bart.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 23:13 #1190884 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Te koud, dus extra brandstof
Hallo Bart
De thermostaat is kapot, dus is de motor vaak te koud.  Hierdoor wordt extra brandstof ingespoten, om hem sneller op temperatuur te krijgen.  Maar dat lukt niet omdat de thermostaat open blijft staan.
Vervangen is een klusje van misschien 15 minuten.  Pas wel op dat je dopje 10 niet laat vallen.  Dat gebeurde mij namelijk op de sleuteldag in Zaltbommel.
Groetjes
Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2008 00:24 #1190891 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kort
Motorolie-beschrijving klinkt als een auto die ofwel lang heeft stilgestaan, ofwel erg veel korte ritjes heeft gemaakt.
In combinatie met de kapotte thermostaat vind ik het nog niet zo angstwekkend: thermostaat vervangen, olie verversen, en even in de gaten houden. Waarschijnlijk komt de drap en benzinegeur niet terug.
Mocht je voor de verversing een flinke lange rit maken, waarbij de motor wel warm wordt, reken er dan maar op dat er nadien een aardige slok olie bij mag: je stookt in een keer alle vocht uit de olie!
Die thermostaat wel gewoon zo snel mogelijk doen, de temperatuurmeter hoort bij een 960 al na  een twee kilometer op bedrijfstemperatuur te staan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2008 01:19 #1190895 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Willem, auto heeft
Hoi Willem, auto heeft inderdaad veel korte stukjes gereden, was ook al van plan om de olie te verversen en kijken wat er dan gebeurd, waar ik me zorgen om maak is het probleem in de aandrijflijn.
Denk dat een gereviceerd differentieel of versnellingsbak een duure grap kan worden, heb wel 3 maanden garantie, maar het is altijd weer afwachten hoe een auto bedrijf met dit soort grote problemen om gaat.
Zal morgen kijken of ik nog voor de AVL een thermostaat kan bemachtigen en plaatsen.
Het vervangen van de thermostaat is dat het zelfde als van een B230 in de zin van een thermostaathuis gemonteerd op de kop die je er zo af schroeft ?
En vervang meteen maar even koelvloeistof, zijn er nog bepaalde ontluchtings nippels op het blok, of is het gewoon dop expansievat los draaien en kachelkraan vol open en warm draaien ?
Gr Bart. 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2008 08:09 #1190900 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gewoon
Thermostaathuis zit gewoon voorop het blok. Heb zelf nog geen thermostaat vervangen bij zo'n ding, maar ziet er erg standaard uit. Enige is: vlakbij de poort van het inlaatspruitstuk van de eerste cilinder, je kan er lastig bij denk ik.
Ontluchten gewoon via de dop, en knijpen in slangen. Heb ik met de V90 ook zo gedaan, werkte prima. 
Wat je aandrijflijn-probleem betreft zat ik nog te denken aan het rubber van het tussenas-lager: als dat heen is, dan krijg je ook flinke bijgeluiden. Rooskleurig scenario, zou wel het goedkoopste zijn.
Je kent de controle: onder de wagen liggend as dwars op de wagen heen en weer trekken. Mag eigenlijk niet zijdelings bewegen, centimeter is al veel. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC