Auto uit Zweden importeren

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2007 10:28 #1186427 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Bekende in Zweden?

Ik weet niet hoe "bekend" je met die bekende in Zweden bent, maar zou hij hem niet op naam kunnen zetten en er mee naar NL kunnen rijden? Dan drop je hem samen af bij de RDW alwaar je hem overschrijft en invoert.

Voor een goede vriend zou ik dat wel doen, maar voor een vage kennis ligt dat wellicht anders...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2007 12:11 #1186434 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt best mee.

Willem van Strik lidnr 328 schreef :
Dat "vroeger" van je is dan wel héél lang geleden... Al in 1988 kreeg mijn oom een fikse boete, omdat hij in Nederland reed met een 740 turbodiesel op belgisch kenteken. Terwijl de 740 in kwestie van het belgische bedrijf was, waar hij zelf eigenaar van was, naast een ander bedrijf in nederland, en hij wekelijks heen en weer reed tussen die twee bedrijven (en huis).

Na enige tijd vond de douane dat hij te vaak over dezelfde grensovergang kwam, zijn ze gaan controleren, met als resultaat een naheffing voor niet-betaalde BTW en BPM en alsnog import van de 740 naar Nederland. Duur grapje...

14 jaar geleden reden mijn ouders een Renault 4 de grens over, naar Frankrijk.
Die heeft daar tot aflopen van de APK op nederlands kenteken rondgereden.
Daarna pleegden we 1 belletje naar een franse verzekeringsmaatschappij, die vroeg of mijn pa wel een schade had gehad.
Hij antwoordde naar waarheid dat hij 1 keer schade had gehad, maar niet door zijn schuld en werd meteen in de allergoedkoosteverzekeringsgroep gezet die er was: 270 franc per jaar. (omgerekend 45 euri)
Dezelfde dag nog kwam iemand langs om te zien of het echt een R4-tje was, duwde ertegen en zag dat de vering goed was en kwam een handtekening halen.
Belasting zit in de benzine, dus hoeft ook niet.
Bij het verlopen van de APK de auto op frans kenteken gezet (de garage had dat legaal geregeld, deden ze wel vaker, met al die britten en nederlanders in de buurt) en na een half jaar stortte de auto letterlijk in.
Hij heeft met ingezakte voortrein nog 3 jaar op de dorps-sloop gestaan en is later uit het zicht verdwenen.

Appeltje eitje.

Maarja, we reden dan ook niet wekelijks heen en weer.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2007 12:43 #1186435 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Andersom

Klinkt alsof dat een andersom-verhaal is: als ik het zo lees, is er een nederlands renaultje naar frankrijk vertrokken. En niet een Frans renaultje naar nederland...

Aangezien onze overheid meent vrijwel het meeste te moeten verdienen aan de automobilist van alle landen ter wereld, zit men aardig achter mogelijke belastingontduiking aan, en zijn er allerlei regeltjes waardoor wij helemaal niets mogen hier. In frankrijk ligt dat allemaal kennelijk wat soepeler...

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-12-2007 19:55 #1186721 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic bril nodig...

jpost schreef : Stond hierboven ook al genoemd, overigens.

Sorry, goede tip!

Trouwens, de 245 die ik zou kopen is door de verkoper aan een ander verkocht! Vreemde jongens die Zweden. Maar we gaan op zoek naar een ander exemplaar.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2010 15:20 #1271673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goeie site of tip
om deze drie jaar oude discussie een enorme schop te geven:Heb je uiteindelijk nog een 200 serie geimporteerd?
Ook ik zit te denken over een import. Aangezien een afgetrapte 740 van 1985 hier al snel te duur zijn naar mn zin terwijl die van 87 geen drol meer kost:P..Ik zoek namelijk een 740 LPG van juni 1985 of ouder met zo veel mogelijk hebbedingetjes erop. Dan ben je dus 5000 euro kwijt en daarbij komt dat de keuze niet bepaald groot is..
Wat is een goede site waar ik een hoop zweedse wagentjes kan vinden die mij naar zweden lonken? Heb namelijk geen contacten in Zweden en weet daar totaal de weg niet. Of gaat er iemand binnenkort die nog iets moois weet te staan?
In afwachting,Johan GroeneveldStudent SPH/MWDVolvo 460 1.8 1996

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2010 15:26 #1271674 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blocket
Johan,
om te beginnen <a href=" www.blocket.se/ "> www.blocket.se
&#160;

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2010 18:42 #1271697 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic export Zweden
The easiest way seems to be "Export by Temporarily Registration"
It is done like this:
1. You have to apply fort this Temporarily Registration and send in a form to The Swedish Road Department (Vägverket).
 (you also can find this file on Vägverkets hompage)
2. At the same time you also need to send in a paper that shows that you have insurance for the car in Holland.
3. Along with those papers the swedish owner has to send in the registration card and the licence plates.
4. After approx 1-2 weeks new "red-plates" and a new registration card will be sent to buyers  cc-address in Sweden (home to owner).
Then is the car registered on the new owner and he has all he need to import the car to Holland.
&#160;
veel plezier ermee. av jb

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 12:31 #1271966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog meer?

pwevers schreef : Johan,
om te beginnen <a href=" www.blocket.se/ "> www.blocket.se

Daar heb ik ondertussen al veelvuldig gezocht maar nog niet echt gevonden wat ik zoek. Er zijn vast meerdere site's? Iets wat lijkt op gaspedaal.nl zou cool zij.Zwaar irritant zoeken op zon zweedse site, weet iemand een lijst ofzo te staan met zweedse vertalingen van auto-woorden (zoals airco remmen bekleding spoiler enz) Vertaalmachine's vinden vaak het woord net niet.
Heb ondertussen wel al mn zinnen gezet op een import, de kosten, de keus en ook gewoon, de importgrap:D
Hopelijk nog wat leuke tips dus. 

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-04-2010 22:43 #1272018 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
ik heb inmiddels al twee (identieke) 244s uit Zweden gehaald. Leuke avontuurtjes inderdaad.
Heel gemakkelijk bij mijn eigen verzekeraar een voorlopige groene kaart (kosteloos) kunnen krijgen (voorlopige verzekering). Auto terugrijden op Zweeds kenteken.
Ontheffing BPM aanvragen bij de belastingsdienst (kan online voor 2 weken) : kan je lekker rondrijden met je nieuw aanwinst , en natuurlijk een dagje vrij nemen voor het RDW bezoek.
Blocket is wel DE site eigenlijk, verder is er niet veel. Maar, alle NL volvogekken kijken daar en de mooie zijn echt snel weg!
Ik heb een kennis in Stockholm die je eventueel van dienst kan zijn bij aankoop, etc.
Doe me maar een mailtje.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2010 10:43 #1272054 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zweeds kenteken
dat er al opzat? of het zweedse exportkenteken? De laatste duurt een week en dat lijkt me onhandig dus als het ook met het 'gewone' zweedse kenteken kan....
Bedankt Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC