verslag Nordicar 22 sept
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2007 16:47 #1179401
door V700 register
Daar wil ik dan ook bij zijn. Dat is bij mij om de hoek. Lollig zeg.
Beantwoord door V700 register in topic Quote:Kom in ieder geval
Kom in ieder geval naar Gorinchem op de sleuteldag
Daar wil ik dan ook bij zijn. Dat is bij mij om de hoek. Lollig zeg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2007 17:57 #1179404
door V700 register
Al met al een fijne sleuteldag!
Helaas wel m'n luchtaanzuigslang (die naar het uitlaatspruitstuk voor de extreem koude start in de winter) vergeten mee te nemen.
De oude was een bouwpakket en bij Nordicar zeiden ze dat het kopen van een vervanger een dure en onnodige grap was. Dus ik wilde 'm thuis weer aan elkaar frommelen maar ben hem helaas vergeten.
Nu, dan maar een andere oplossing bedenken
Maar qua sleutelen en gezelligheid een top dagje!
Beantwoord door V700 register in topic Fijne dag
Al met al een fijne sleuteldag!
Helaas wel m'n luchtaanzuigslang (die naar het uitlaatspruitstuk voor de extreem koude start in de winter) vergeten mee te nemen.
De oude was een bouwpakket en bij Nordicar zeiden ze dat het kopen van een vervanger een dure en onnodige grap was. Dus ik wilde 'm thuis weer aan elkaar frommelen maar ben hem helaas vergeten.
Nu, dan maar een andere oplossing bedenken
Maar qua sleutelen en gezelligheid een top dagje!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2007 20:09 #1179416
door V700 register
Hallo Jan,
Ik heb ook niet echt iets negatiefs gelezen uit je opmerking. Uiteraard ben ik blij met alle bemoedigende woorden .En ik vond het sowieso te gek dat er zoveel tijd door de monteurs aan mijn auto is besteed. Dat het probleem niet opgelost is en nu erger is geworden is weliswaar jammer maar nu kan het enkel maar beter worden. In ieder geval heeft het kietelen onder de motorkap wat teweeg gebracht en zal de oplossing uiteindelijk toch weer dichterbij zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat indien de monteurs van NOrdicar meer tijd hadden gehad het probleem bloot was komen te liggen danwel was opgelost. Tenslotte waren er meerdere foutcodes uitgelezen: gasklepsensor en temperatuursensor voor de inspuiting.De eerste is dus zaterdag vervangen door een 2e hands exemplaar en de laaste is dus nu aan de beurt. Misschien bel ik Nordicar wel even!
Groetjes Rudiger
Beantwoord door V700 register in topic en om nog duidelijker te zijn...
Hallo Jan,
Ik heb ook niet echt iets negatiefs gelezen uit je opmerking. Uiteraard ben ik blij met alle bemoedigende woorden .En ik vond het sowieso te gek dat er zoveel tijd door de monteurs aan mijn auto is besteed. Dat het probleem niet opgelost is en nu erger is geworden is weliswaar jammer maar nu kan het enkel maar beter worden. In ieder geval heeft het kietelen onder de motorkap wat teweeg gebracht en zal de oplossing uiteindelijk toch weer dichterbij zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat indien de monteurs van NOrdicar meer tijd hadden gehad het probleem bloot was komen te liggen danwel was opgelost. Tenslotte waren er meerdere foutcodes uitgelezen: gasklepsensor en temperatuursensor voor de inspuiting.De eerste is dus zaterdag vervangen door een 2e hands exemplaar en de laaste is dus nu aan de beurt. Misschien bel ik Nordicar wel even!
Groetjes Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2007 20:41 #1179418
door V700 register
Goed te lezen dat, ondanks een tegenvaller, de dag leuk en geslaagd geweest is. Vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar het verheugd me dat er binnenkort één in de buurt is. Een echte thuiswedstrijd bij van Hemert. Ik zal er zeker zijn.
Beantwoord door V700 register in topic jammer
Goed te lezen dat, ondanks een tegenvaller, de dag leuk en geslaagd geweest is. Vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar het verheugd me dat er binnenkort één in de buurt is. Een echte thuiswedstrijd bij van Hemert. Ik zal er zeker zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2007 22:01 #1179424
door V700 register
Onderweg naar huis kwam ik Johan vd Hoven tegen tussen Hoorn en Enkhuizen.
Ik zag in een flits een DZ-NN nogwat voorbij schieten, iets voor 17.25 uur. Maar ja, je weet hoe dat gaat: voordat je je hand omhoog hebt gestoken, reageert de 4e auto achter die van Johan.
Beantwoord door V700 register in topic schiet me wat te binnen
Onderweg naar huis kwam ik Johan vd Hoven tegen tussen Hoorn en Enkhuizen.
Ik zag in een flits een DZ-NN nogwat voorbij schieten, iets voor 17.25 uur. Maar ja, je weet hoe dat gaat: voordat je je hand omhoog hebt gestoken, reageert de 4e auto achter die van Johan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2007 23:21 #1179427
door V700 register
Sleuteldag, bij Nordicar.
Ik had de onderkant van mijn 940 2.3 T sinds ik hem eind juni kocht, nog niet van onderen kunnen bekijken. Dat heb ik nu met Rob en Co gedaan. Een droog blok, droge bak, geen sporen van remvloeistof lekkage (auto verliest remvloeistof), alleen een wat ongelijkmatig afgesleten remschijf RA. De rammel bleek een loszittend hitteschild rondom de kat. Meteen maar verwijderd. Minder leuk waren de roestplekken aan de binnenkant van de langsbalken, precies bij de puntlassen. Rob vertelde dat de onderkant van latere 940's veel minder goed geconserveerd waren dan oudere types. Inderdaad, bij mijn 740 16V 1989 en 740 estate 1990, was ruim tectyl gebruikt en nauwelijks of geen spoor van roest. Bij mijn huidige 1997 940, is de laag dun en op sommige plekken nauwelijks aanwezig. Dat valt me dan toch tegen van Volvo!
Het remvloeistofverlies bleek veroorzaakt te worden door het lekke doorvoerrubber van het reservoirslangetje bovenop de gever/bedieningskoppelingscilinder. Gerard de monteur van Nordicar (of was het Gerrit) en Rob, bedankt voor de assistentie! Peter heeft een revisiesetje voor me besteld.
Gerard heeft de carterventilatie gecontroleerd met persluct, het filter bleek niet verstopt, daarna de motorafstelling nog gecontroleerd en prima waarden geconstateerd, voor CO bij 3000 rpm, Lambda en ppm. Zeer APK waardig!
Mensen van Nordicar, Gerard en Peter, bedankt voor jullie support en gastvrijheid! Co en Rob, voor hun hulp en alle anderen voor de gezelligheid!
Ik kijk al weer uit naar de volgende sleuteldag!
Groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54
Beantwoord door V700 register in topic Dit was weer een leuke en nuttige......
Sleuteldag, bij Nordicar.
Ik had de onderkant van mijn 940 2.3 T sinds ik hem eind juni kocht, nog niet van onderen kunnen bekijken. Dat heb ik nu met Rob en Co gedaan. Een droog blok, droge bak, geen sporen van remvloeistof lekkage (auto verliest remvloeistof), alleen een wat ongelijkmatig afgesleten remschijf RA. De rammel bleek een loszittend hitteschild rondom de kat. Meteen maar verwijderd. Minder leuk waren de roestplekken aan de binnenkant van de langsbalken, precies bij de puntlassen. Rob vertelde dat de onderkant van latere 940's veel minder goed geconserveerd waren dan oudere types. Inderdaad, bij mijn 740 16V 1989 en 740 estate 1990, was ruim tectyl gebruikt en nauwelijks of geen spoor van roest. Bij mijn huidige 1997 940, is de laag dun en op sommige plekken nauwelijks aanwezig. Dat valt me dan toch tegen van Volvo!
Het remvloeistofverlies bleek veroorzaakt te worden door het lekke doorvoerrubber van het reservoirslangetje bovenop de gever/bedieningskoppelingscilinder. Gerard de monteur van Nordicar (of was het Gerrit) en Rob, bedankt voor de assistentie! Peter heeft een revisiesetje voor me besteld.
Gerard heeft de carterventilatie gecontroleerd met persluct, het filter bleek niet verstopt, daarna de motorafstelling nog gecontroleerd en prima waarden geconstateerd, voor CO bij 3000 rpm, Lambda en ppm. Zeer APK waardig!
Mensen van Nordicar, Gerard en Peter, bedankt voor jullie support en gastvrijheid! Co en Rob, voor hun hulp en alle anderen voor de gezelligheid!
Ik kijk al weer uit naar de volgende sleuteldag!
Groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2007 00:49 #1179434
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Huh?
Die luchtslang, duur?
Ik heb er ooit een nieuw in de 760 gezet, die heb ik toen van een medelid overgenomen die er eentje extra bij zich had (nieuw). Prijs was meen ik rond de 10-15 euro, maar is wel vijf jaar geleden. Op zich klinkt dat niet als een groot bedrag lijkt me.
Ik heb er ooit een nieuw in de 760 gezet, die heb ik toen van een medelid overgenomen die er eentje extra bij zich had (nieuw). Prijs was meen ik rond de 10-15 euro, maar is wel vijf jaar geleden. Op zich klinkt dat niet als een groot bedrag lijkt me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2007 12:41 #1179445
door V700 register
Mark,
We hadden nogal haast toen we naar huis reden en helaas is het merendeel van de 700's en 900's dat ik zie langsflitsen (nog) geen lid.
In elk geval scherp gespot!
Beantwoord door V700 register in topic Gespot V700 lid?
Mark,
We hadden nogal haast toen we naar huis reden en helaas is het merendeel van de 700's en 900's dat ik zie langsflitsen (nog) geen lid.
In elk geval scherp gespot!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
24-09-2007 17:25 #1179448
door Adrian Maarleveld
Ik ben zeer tevreden:
- mijn auto opgeruimd
- koelvloeistof ververst, was hoog nodig aangezien het vorig jaar toegevoegde schoonmaakmiddel zijn invloed op de aluminium delen begon te vertonen
- termostaat vervangen, nu weer sneller op temperatuur
Opmerking voor Ruedigers auto,bij het nalezen van een tip van vorige week:
www.autohelpdesk.nl/storingopgelost/01/01.htm
Mogelijk verband met de aanhanger mits de stekker van de aanhanger aangesloten wordt: beinvloeding van de boordspanning kan een soortgelijke storing van de LMM veroorzaken. Test rij eens met aanhanger zonder de stekker aan te sluiten.
In ieder geval lijkt het me een goed idee om de LMM goed te laten doormeten.
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic goed resultaat
Ik ben zeer tevreden:
- mijn auto opgeruimd
- koelvloeistof ververst, was hoog nodig aangezien het vorig jaar toegevoegde schoonmaakmiddel zijn invloed op de aluminium delen begon te vertonen
- termostaat vervangen, nu weer sneller op temperatuur
Opmerking voor Ruedigers auto,bij het nalezen van een tip van vorige week:
www.autohelpdesk.nl/storingopgelost/01/01.htm
Mogelijk verband met de aanhanger mits de stekker van de aanhanger aangesloten wordt: beinvloeding van de boordspanning kan een soortgelijke storing van de LMM veroorzaken. Test rij eens met aanhanger zonder de stekker aan te sluiten.
In ieder geval lijkt het me een goed idee om de LMM goed te laten doormeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2007 20:17 #1179458
door V700 register
Bedankt adrian!
Jammer genoeg is e.e.a. momenteel niet op mijn storing van toepassing
Het euvel is zowel op benzine als LPG en bij deze laatste brandstof doet de LMM helmaal niet meer mee. Na een backfire was de luchtslang tussen de LMM en het gasklephuis er eens kompleet eraf geknald.De auto kon toen nog gewoon op LPG rijden doch niet meer op benzine uiteraard.
Ik heb me laten vertellen dat op LPG het mengsel pas na het gasklephuis of ergens in het gasklephuis wordt gemeten.
En het euvel is aanwezig zowel met als zonder aanhanger alhoewel zonder in mindere mate.
En idd... ik ben (nog) niet zo technisch maar ik had ook al eens zeer hoopvol de stekker van de aanhanger eruit getroken maar
jammer, dat bracht dus geen verandering.
Ooit (en hopelijk zeer snel) zal de oorzaak aan het licht komen...
Groetjes Ruidiger
 
Beantwoord door V700 register in topic LMM
Bedankt adrian!
Jammer genoeg is e.e.a. momenteel niet op mijn storing van toepassing
Het euvel is zowel op benzine als LPG en bij deze laatste brandstof doet de LMM helmaal niet meer mee. Na een backfire was de luchtslang tussen de LMM en het gasklephuis er eens kompleet eraf geknald.De auto kon toen nog gewoon op LPG rijden doch niet meer op benzine uiteraard.
Ik heb me laten vertellen dat op LPG het mengsel pas na het gasklephuis of ergens in het gasklephuis wordt gemeten.
En het euvel is aanwezig zowel met als zonder aanhanger alhoewel zonder in mindere mate.
En idd... ik ben (nog) niet zo technisch maar ik had ook al eens zeer hoopvol de stekker van de aanhanger eruit getroken maar
jammer, dat bracht dus geen verandering.
Ooit (en hopelijk zeer snel) zal de oorzaak aan het licht komen...
Groetjes Ruidiger
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





