Pechdag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 19:17 #1178644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch nog een vraag
Ik hoop wel dat er niemand gewond is geraakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 21:09 #1178656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Morgen ga hem aan mijn
Morgen ga hem aan mijn garage laten zien. Ik hoop dat mijn rechterachter portier met de reparatie meegenomen kan worden. Dat zou dan een pleister op de wonde zijn. Maandag hoop ik dat de taxateur langs kan komen. Vandaag was mij vriendin de hele dag met de groene op pad, dus ik heb nog geen foto;'s kunnen maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 21:47 #1178665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Balen!!!

Beste Gerard,

da's flink balen! Ik moet er niet aan denken, mijn grootste angst, dat mij zoiets overkomt!

veel succes en sterkte!

Peter, Lobbes, 740 250.000 waarvan 30.000 op gassss eigen inbouw....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2007 19:46 #1178990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervolg

Gisteren, na drie dagen kermis, de auto gewassen, gepolijst en gepoetst. De binnenkant schoongemaakt op stofzuigen na. Daar had ik echt geen puf meer voor. Maar het heeft z'n vruchten afgeworpen. De schade is door de taxateur van mijn verzekering begroot op € 4200,-. Daar moest ik even van slikken. Maar goed het T-woord is niet gevallen en komt volgens mijn garageman überhaupt niet in beeld. Morgen met mijn garageman naar de spuiter en onderhandelen over het totaal overspuiten, want er bleek toch wel veel meer steenslag en lakschade dan ik vermoedde. Zo'n dagje poetsen is dus goed om dat soort beschadigingen eens goed in kaart te brengen.

• Michiel Van S (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2007 20:14 #1178992 door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Gefeliciteerd
Ik had zeker het T woord gebruikt. Wow wat een mooi bedrag maar wat zegt de expert van de tegenpartij? Of ben je all-risk verzekerd?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2007 20:35 #1178994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee
Mijn laatste schade in vergelijkbare situatie is heel lang geleden geweest. Ik denk meer dan 20 jaar geleden. Toen was het zo dat wanneer de schade meer dan 2/3 van de dagwaarde was, de auto verzekeringstechnisch total loss werd verklaard. Als dat nu nog zo is, dan zou de dagwaarde van mijn auto minimaal € 6300,- moeten zijn om niet total loss te worden verklaard. Eerlijk gezegd ben ik daar gezien de staat van de auto niet zo bang meer voor dat de dagwaarde minder is dan laatstgenoemd bedrag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2007 21:12 #1179000 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mijn weten

Bij mijn weten, en ik spreek inmiddels uit ervaring, is het tegenwoordig zo dat er uitgegaan wordt van een taxatiewaarde van de auto. Vervolgens wordt het schadebedrag opgepend. Dan wordt er door handelaren geboden op "het wrak". Om NIET total loss te gaan, moet de taxatiewaarde van de onbeschadigde auto minus het schadebedrag hoger zijn dan het hoogste bod op het wrak.

Dus simpeler;

Taxatiewaarde van jouw auto is 10.000euro

Schade is 4.200 euro

Dan mag er op het wrak niet meer geboden worden dan 10.000-4.200=5.800 euro.

Althans, zo is het mij uitgelegd.

Groeten,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2007 21:30 #1179001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou

ik ook doen Gerard helemaal over laten spuiten.

Als ze bij mij er een deuk in zouden rijden.

Dan is die gelijk weer als nieuw 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2007 15:53 #1179054 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvullend: de dagwaarde

Volgens mijn garageman (die overigens onder de indruk was van de prijzen) wordt in mijn geval de dagwaarde onder meer bepaald door de vraagprijzen van het aanbod bij vergelijkbare uitvoeringen. Dit komt omdat er van deze auto's geen andere gegevens voorhanden zijn. Bij het bepalen van de dagwaarde van mijn groene (met schade) is de prijs van mijn rode ook meegewogen. De taxateur bepaalt samen met mijn garageman de dagwaarde van de auto. Hij verzekerde mij dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Intussen ben ik ook al bij de spuiter geweest. Ik wacht nu op de offerte om de auto helemaal te spuiten. De- en montage doe ik dan zelf.    

EndlessQuest schreef :

Bij mijn weten, en ik spreek inmiddels uit ervaring, is het tegenwoordig zo dat er uitgegaan wordt van een taxatiewaarde van de auto. Vervolgens wordt het schadebedrag opgepend. Dan wordt er door handelaren geboden op "het wrak". Om NIET total loss te gaan, moet de taxatiewaarde van de onbeschadigde auto minus het schadebedrag hoger zijn dan het hoogste bod op het wrak.

Dus simpeler;

Taxatiewaarde van jouw auto is 10.000euro

Schade is 4.200 euro

Dan mag er op het wrak niet meer geboden worden dan 10.000-4.200=5.800 euro.

Althans, zo is het mij uitgelegd.

Groeten,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2007 16:08 #1179055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Gerard, dat klinkt

Hoi Gerard,

dat klinkt mij niet vreemd in de oren. Dat is in feite bij mijn auto ook zo gegaan. Alleen ben ik de expert een slagje voor geweest en heb hem printjes vanaf het internet gegeven van enigszins vergelijkbare auto`s. Maar in principe is dat dus hetzelfde als bij jou.

Je hoeft overigens (in het meest bizarre geval dat je auto wel loss zou gaan) helemaal niet akkoord te gaan met het rapport van de expert. Je kunt dan een contra-expertise laten doen.

Maar zoals gezegd, ik denk niet dat je je ergens zorgen om hoeft te maken.

Groeten,

Richard

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC