sleuteldag Nordicar 22 september

• Michiel Van S (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 09:42 #1178318 door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Misschien

kom ik ook even kijken en neem ik de V90 mee als die klaar is (je weet het maar nooit) Bedenk me dat de kleppen van de 940 gestelt moeten worden. Is er iemand die me daar bij kan helpen?

Groet,

Michiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 10:08 #1178286 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic s goed

mhjvs schreef :
kom ik ook even kijken en neem ik de V90 mee als die klaar is (je weet het maar nooit) Bedenk me dat de kleppen van de 940 gestelt moeten worden. Is er iemand die me daar bij kan helpen?

Groet,

Michiel

Ik kan je daar wel bij helpen. Het enige wat ik heb is een beugel om de kleppen te laten zakken. Tangetje om de plaatjes eruit te halen ben ik kwijt. Een goede voelermaat heb ik ook niet meer en ik beschik niet over een harp-micrometer. Pen en papier heb ik dan weer wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 10:32 #1178290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleine onderdelen gezocht

Mensen,

Om onze estate helemaal compleet te maken heb ik nog een paar kleine onderdeeltjes nodig.

Het betreft een of twee rubber/plastic "stopjes" die de beweging van de koplampwisser aan de onderkant begrenzen. Het metalen stripje zit er wel maar de "dopjes" zijn vermist...

Verder mis ik in het interieur (zwart plastic) aan de binnenkant van de stijl achter het achterportier twee zwarte dopjes waardoor je nu de bevestigingsschroeven kan zien. Wellicht heeft iemand die bij een sloop actie ooit een keer meegenomen?

Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als eea mee kan komen naar Heerhugowaard!

• Michiel Van S (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 10:51 #1178293 door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Super

Gerard, 

Dat is grandioos, wat voor een tangetje heb je nodig? Een voelermaat kan ik natuurlijk gaan halen maar wat is een harp micrometer (zullen ze die misschien bij Nordicar hebben?) Hebben we ook de vulplaatjes nodig? 

[/quote]

Ik kan je daar wel bij helpen. Het enige wat ik heb is een beugel om de kleppen te laten zakken. Tangetje om de plaatjes eruit te halen ben ik kwijt. Een goede voelermaat heb ik ook niet meer en ik beschik niet over een harp-micrometer. Pen en papier heb ik dan weer wel.

[/quote]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 10:58 #1178294 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beide.
Mochten ze het bij Nordicar niet hebben, heb ik de harp-micrometer en voelermaatjes.

• Michiel Van S (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 11:06 #1178296 door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Te strak.?
Reden om de kleppen te stelln is dat ze volgens Flenst van Gilst (Volvoman op ind Oostervaart in Lelystad) te strak zouden staan. Hij geeft aan dat ik ze een speling van 1.4 moet geven. Kan iemand zich daar in vinden. Ps. de kop is in 2004 gereviseerd en heeft sindsdien een 60.000 km gereden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 11:08 #1178297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een stelplaatjesuitklepstoterverwijdertangetje

Een tangetje waarmee je over de nokkenas heen de stelplaatjes uit de klepstoter kan halen.

mhjvs schreef :

Gerard, 

Dat is grandioos, wat voor een tangetje heb je nodig? Een voelermaat kan ik natuurlijk gaan halen maar wat is een harp micrometer (zullen ze die misschien bij Nordicar hebben?) Hebben we ook de vulplaatjes nodig? 

covik schreef :

• Michiel Van S (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 11:17 #1178299 door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Speciaal
Gereedschap dus... hmmm. zou Nordicar deze uitlenen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 11:23 #1178300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idee

mhjvs schreef : Gereedschap dus... hmmm. zou Nordicar deze uitlenen?

Schiet me ineens te binnen. Ik heb nog een flexibele magneet. Misschien lukt het daar ook mee.

• Michiel Van S (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 11:34 #1178301 door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Geweldig.
Ooit heb ik mijzelf verwend met een complete Force gereedschapkar.. Daar zit een lade vol met tangetjes in.. Ik kan natuurlijk deze lade meenemen wellicht dat er een tussen zit die we kunnen gebruiken?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC