4400 km Zweden vakantie met V70
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2007 23:35 #1175272
door V700 register
V70 T6 ? dat wel maar dan toch effe anders.
285 PK (en das toch bijna de oude R)
niks mis mee zo denk ik.
Beantwoord door V700 register in topic andere T andere 6
V70 T6 ? dat wel maar dan toch effe anders.
285 PK (en das toch bijna de oude R)
niks mis mee zo denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2007 20:36 #1175313
door V700 register
Dan is er ook nog een v8 en dat is dan een echte japanner.
Maar ik sluit me bij je aan. mijn voorkeur gaat uit naar een t6.
Ze hebben m alleen niet voor 300 euro's
Dat heb ik voor m'n huidige auto betaald
Rob
Beantwoord door V700 register in topic buitenboord motor
Dan is er ook nog een v8 en dat is dan een echte japanner.
Maar ik sluit me bij je aan. mijn voorkeur gaat uit naar een t6.
Ze hebben m alleen niet voor 300 euro's
Dat heb ik voor m'n huidige auto betaald
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2007 11:10 #1175367
door V700 register
Beste Co-Volvisti,
Ik heb er nu 16d km met een V70 2.5 TDI Classic Exclusive Line van bj 1998 op zitten. Ik heb daarvoor 50d km met 764 GLE gereden.
Wat het interieur betreft, vind ik beide wagens aan mekaar gewaagd: de 764 heeft als pluspunt dat het hele interieur in dezelfde stijl is afgewerkt, meer bepaald de zetels zijn in mooi blauw-groen, maar ook de verlichting van de instrumenten EN de stijlen (langs voorruit en tussen voor- en achterdeur enz.) zijn in de zachte stof gewikkeld. MAAR, nadeel vind ik de, zoals reeds eerder beschreven, gammele middenconsole en de plastic deurhendels en andere onderdelen. Die doen heel goedkoop aan. Bij de V70 (met zwart lederen stoelen en met houten inleg versie) irriteert mij mateloos dat die stijlen in grijs plastic zijn en de bekleding van het plafond dat van grijs goedkope stof is. Dan prefereer ik een ingezakte hemel die van dezelfde stof is als mijn zetels (cf. 764)! De middenconsole mag dan wel steviger zijn, hij is minder diep en te laag waardoor mijn arm minder relaxed kan rusten. Ook de zetels zijn mij te sportief met nauwe aansluiting aan ribbenkast (komt door SIPS). De instrumenten daarentegen stralen en voelen hogere kwaliteit (uit) en de bekleding van de deuren is netter (metalen deurhendel, bijna geen plastic). Kortom: in de V70 is alles heel netjes in 1 stijl ingericht zolang ge nie te hoog in de auto kijkt, terwijl in de 764 de hele binnenruimte in dezelfde stijl is gekleed.
Wat het rijgedrag betreft, heb ik zaterdag nog maar ns het verschil mogen ervaren. Ik had mijn 764 na 4 maanden schuur weer ns boven gehaald (ze startte onmiddellijk en alles werkte nog perfect!) en het blijft een echt limo-gevoel. De V70 daarentegen rijdt harder, sportiever (ondanks dat het een diesel is) en ligt, jawel(!), beter in de bochten. De voortractie geeft inderdaad een minder luxueus gevoel: meer trillingen. Voor de rest merk ik niet zoveel verschil met achterwieltractie, omdat ik geen 'slider'-type ben. De motor is veeel luidruchtiger dan de B280F van de 764, maar dan ook veeel zuiniger: ca. 7.5l/100km, wijl de B280F makkelijk aan ca. 13.5l/100km komt. De B280F trekt van in het begin veel sneller op, terwijl je voor de V70 ca. 1s moet wachten eer je aan 2500 toeren komt om die turbo in gang te laten schieten en dan trekt die sterker als de B280F! Gevolg: ernstig wennen wanneer ik een baan moest oversteken met auto's die van links of rechts kwamen... De automaat van de V70 schakelt veel rustiger en soepeler, maar met de 764 heb je wat meer controle door met de gaspedaal te spelen.
Dat zijn zo'n beetje mijn eerste ervaringen in de verschillen tussen beide prachtige mobielen, want hoe je het ook draait of keert, ik prefereer nog steeds in een Volvo te rijden dan in een japanner, want die laatste rijden compleet karakterloos. Als je vervolgens de schaal van 'karaktervol' afgaat richting S90, dan kom je eerst nog de V70 tegen en hoger de 764.
Mijn conclusie: moest ik het geld hebben, dan bleef ik in mijn 764 rijden, maar na 6 maanden rijden heb ik 1250 Euro bespaard (verschil in belasting meegerekend) door met diesel te rijden ipv met de B280F...
Groeten,
Volvokoen
Beantwoord door V700 register in topic V70 Classic vs 764 bj 1990
Beste Co-Volvisti,
Ik heb er nu 16d km met een V70 2.5 TDI Classic Exclusive Line van bj 1998 op zitten. Ik heb daarvoor 50d km met 764 GLE gereden.
Wat het interieur betreft, vind ik beide wagens aan mekaar gewaagd: de 764 heeft als pluspunt dat het hele interieur in dezelfde stijl is afgewerkt, meer bepaald de zetels zijn in mooi blauw-groen, maar ook de verlichting van de instrumenten EN de stijlen (langs voorruit en tussen voor- en achterdeur enz.) zijn in de zachte stof gewikkeld. MAAR, nadeel vind ik de, zoals reeds eerder beschreven, gammele middenconsole en de plastic deurhendels en andere onderdelen. Die doen heel goedkoop aan. Bij de V70 (met zwart lederen stoelen en met houten inleg versie) irriteert mij mateloos dat die stijlen in grijs plastic zijn en de bekleding van het plafond dat van grijs goedkope stof is. Dan prefereer ik een ingezakte hemel die van dezelfde stof is als mijn zetels (cf. 764)! De middenconsole mag dan wel steviger zijn, hij is minder diep en te laag waardoor mijn arm minder relaxed kan rusten. Ook de zetels zijn mij te sportief met nauwe aansluiting aan ribbenkast (komt door SIPS). De instrumenten daarentegen stralen en voelen hogere kwaliteit (uit) en de bekleding van de deuren is netter (metalen deurhendel, bijna geen plastic). Kortom: in de V70 is alles heel netjes in 1 stijl ingericht zolang ge nie te hoog in de auto kijkt, terwijl in de 764 de hele binnenruimte in dezelfde stijl is gekleed.
Wat het rijgedrag betreft, heb ik zaterdag nog maar ns het verschil mogen ervaren. Ik had mijn 764 na 4 maanden schuur weer ns boven gehaald (ze startte onmiddellijk en alles werkte nog perfect!) en het blijft een echt limo-gevoel. De V70 daarentegen rijdt harder, sportiever (ondanks dat het een diesel is) en ligt, jawel(!), beter in de bochten. De voortractie geeft inderdaad een minder luxueus gevoel: meer trillingen. Voor de rest merk ik niet zoveel verschil met achterwieltractie, omdat ik geen 'slider'-type ben. De motor is veeel luidruchtiger dan de B280F van de 764, maar dan ook veeel zuiniger: ca. 7.5l/100km, wijl de B280F makkelijk aan ca. 13.5l/100km komt. De B280F trekt van in het begin veel sneller op, terwijl je voor de V70 ca. 1s moet wachten eer je aan 2500 toeren komt om die turbo in gang te laten schieten en dan trekt die sterker als de B280F! Gevolg: ernstig wennen wanneer ik een baan moest oversteken met auto's die van links of rechts kwamen... De automaat van de V70 schakelt veel rustiger en soepeler, maar met de 764 heb je wat meer controle door met de gaspedaal te spelen.
Dat zijn zo'n beetje mijn eerste ervaringen in de verschillen tussen beide prachtige mobielen, want hoe je het ook draait of keert, ik prefereer nog steeds in een Volvo te rijden dan in een japanner, want die laatste rijden compleet karakterloos. Als je vervolgens de schaal van 'karaktervol' afgaat richting S90, dan kom je eerst nog de V70 tegen en hoger de 764.
Mijn conclusie: moest ik het geld hebben, dan bleef ik in mijn 764 rijden, maar na 6 maanden rijden heb ik 1250 Euro bespaard (verschil in belasting meegerekend) door met diesel te rijden ipv met de B280F...
Groeten,
Volvokoen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2007 20:31 #1175876
door V700 register
Voor de liefhebbers,
 
zie ook de foto's op de sloop en in het bos.
<a href=" album.zoom.nl/user/vandenBorn/Zweden+vakantie/ "> album.zoom.nl/user/vandenBorn/Zweden+vakantie/
 
Eric
 
Beantwoord door V700 register in topic Voor de
Voor de liefhebbers,
 
zie ook de foto's op de sloop en in het bos.
<a href=" album.zoom.nl/user/vandenBorn/Zweden+vakantie/ "> album.zoom.nl/user/vandenBorn/Zweden+vakantie/
 
Eric
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2007 23:28 #1175903
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuke reportage
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





