4400 km Zweden vakantie met V70
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toyota's zijn inderdaad de betere auto's op deze aard.
Alleen klopt er iets niet: waarom rijden er zoveel slOpels en VW's rond en geen Toyota's?
En Lexus', dat zijn toch Toyota's met een V6?
Overigens denk ik dat de beste auto's ooit uit Crewe kwamen, vroeger Derby.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Mark
MSuidgeest schreef : Alleen klopt er iets niet: waarom rijden er zoveel slOpels en VW's rond en geen Toyota's?
Waarom heeft VHS het van Betamax en VCC/V2000 gewonnen?
Waarom heeft MS-DOS gewonnen van CP/M?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy, Nu ben ik het niet met je eens. Logisch is altijd logisch. Het is maar net op welke manier je de zaak bekijkt. Als je de logica begrijpt en kunt volgen is het logisch. Als je dat niet kunt, betekent het niet dat het daarmee niet logisch is. Ik denk dat het best wel te beredeneren is waarom slOpels en VW beter verkochten en verkopen dan Toyota. Het gaat er dus om dat je de logica weet te achterhalen.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Gerard,
dat van de afwerking van de s80 versus 7-9 serie ben ik niet met je eens. Ondanks het feit dat ik echt wel fan ben van deze auto's heb ik mij altijd geergerd aan het aantal rammeltjes die in het interieur aanwezig zijn. Zeker als de auto meer dan 100000km gelopen heeft. Met alle respect,dat vind ik een Volvo onwaardig. Net als de middenconsole en armsteun van de 960/ s en v 90. Een gammele en krakerige constructie. Het interieur van de s80 is dan toch echt vele malen beter afgewerkt. Ook bij mijn s80 met nu 162000km is nog geen enkel rammeltje of kraakje te bespeuren. Maar liefde maakt blind , dat begrijp ik wel. En rijden met een baksteen is nog steeds een feest, begrijp me niet verkeerd en dat zeg ik na "slechts" ruim 700000km in dit soort Volvo. Maar het maakt ze niet foutloos of zonder minpunten, dat was mijn stelling.
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
die had het er ook al over.
is logisch..
gelukkig rijden er in sommige landen veel Volvo's.
Zweden!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Gerard
Covik schreef : Mathy, Nu ben ik het niet met je eens. Logisch is altijd logisch. Het is maar net op welke manier je de zaak bekijkt. Als je de logica begrijpt en kunt volgen is het logisch. Als je dat niet kunt, betekent het niet dat het daarmee niet logisch is. Ik denk dat het best wel te beredeneren is waarom slOpels en VW beter verkochten en verkopen dan Toyota. Het gaat er dus om dat je de logica weet te achterhalen.
In de kop boven een bericht probeer ik nog wel eens meer te zeggen dan er op het eerste oog staat. Zo ook deze (of eigenlijk dus de vorige) keer.
Er zijn uiteraard allerhande redenen te bedenken, waarom dingen gebeuren zoals ze gebeuren. Maar "verstand", "consequent zijn" en "logisch nadenken" of zelfs "lange termijn denken" horen in dat rijtje vaak niet thuis. Helaas. Dat bedoelde ik met "logisch is niet altijd logisch".
Groetjes
Mathy
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Gerard,
een heleboel zaken in ons leven hangen samen met emotie en beleving. Je eerste vriendin, je eerste auto etc.,etc.
Zelf kocht ik in 1978 mijn eerste Volvo, nou ja Volvo...........het had eigenlijk de Daf 77 moeten zijn. Erbarmelijk van kwaliteit, het eerste halfjaar elf!!! radiateurs gehad en lakproblemen.
Mijn eerste echte Volvo kocht ik in 1981, een okergele 240 estate met de 2.1 liter motor en verder zo basic als een auto maar basic kan zijn. Elf jaar en 400000 km op gas mee gereden. Toen was de carrosserie zo verrot dat ik de auto niet meer door de APK kreeg en afscheid moest nemen. Voor mij was deze auto het begin van mijn voorliefde voor Volvo´s. Met de Volvo waar jij mee begonnen bent en de nog oudere typen heb ik minder/ weinig mee. Niet omdat de auto´s minder interessant zijn, maar simpelweg omdat ik daar geen band mee heb.
De oudere auto´s waar ik een emotionele band mee heb zijn van het merk met de ster. Mijn vader kocht in 1965 zijn eerste Mercedes, een 190D heckflosse, het begin van een hele serie van dit merk. Mijn automobiele herinneringen beginnen dus eigenlijk bij dit merk. De 280SE uit 1974 die ik heb, kocht ik omdat ik als 15 jarige jongen eens met een zakenrelatie van mijn vader was meegereden in 1973 in zijn net nieuw aangeschafte 280se. Een revolutie voor die tijd en ik dacht, als ik toch ooit nog eens de kans krijg om zo´n auto te hebben........... 27 jaar later werd die droom dus werkelijkheid. En ik geniet al ruim 6,5 jaar van elke rit met deze auto.Met de Mercedessen van de huidige generatie, vanaf de ronde koplampjes zeg maar, daar heb ik dus niks meer mee. De w124 was in mijn subjectieve beleving de laatste echte MB. Geldt overigens ook voor mijn vader. Hij rijdt stug door in een w124 260E uit 1989 en moet niets hebben van de MB´s met de ronde koplampen. En als je 83 jaar bent, zit je ook helemaal niet meer op allerlei "nieuwlichterij" te wachten, denk ik maar zo.
Ach, en zo heeft ieder mens zijn eigen redenen, herinneringen, emoties, noem maar op, om een voorliefde voor te hebben. En logisch dat je daarbij de minpunten graag uit het oog verliest. Niets menselijks is ons vreemd en daar hoef je je dus ook echt niet voor te schamen of te verontschuldigen.
En gelukkig worden om deze redenen auto´s van alle merken, ja zelfs slOPELS, Fordjes en Volkswagens, liefdevol gekoesterd en bewaard voor het nageslacht. En op een niet merkgebonden oldtimer rit of festiviteit is het dan toch wel genieten, al die oude vogels van verschillend pluimage. Zo blijft de wereld toch een mooi divers kleurenpalet.
Groeten en een hele fijne zondag.
Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die t6 japanner is er nu dan eindelijk ook in estate variant.
En die heet dan geen 'v90' maar de 'nieuwe en grotere v70'.
Dat vind ik dan weer niet logisch
Rob