OFF-topic rook discussie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2007 00:43 #1173670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als we het nou hebben over

Als we het nou hebben over schandalig en onverantwoord gedrag inzake kinderen, dan is er 1 belangrijk puntje waar bijna nooit aandacht voor is en dat is vele malen ernstiger dan waar hier over geschreven wordt.

Zwangere vrouwen worden verketterd als ze een sigaretje roken tijdens de zwangerschap. Al 40 jaar wordt onderzoek gedaan naar de gevolgen van roken op het kind. Bij meer dan 10 sigaretten per dag is er een lichte (maar wel statistisch significante) verslechtering ten opzichte van leeftijdsgenootjes (4jaar) op intellectueel functioneren waarneembaar. Er is echter nog niet eens aangetoond dat roken een direct causaal verband heeft met gereduceerd lichaamsgewicht ten op zichte van de norm. Andere factoren zoals sociaal economische status, voedingspatronen etc. (van zware rokers tijdens de zwangerschap) kunnen niet uitgesloten worden als factoren die van invloed zijn op dit gereduceerde lichaamsgewicht. De kinderen van zware rokers (meer dan 10 sigaretten per dag) hebben een procentueel hogere kans op asthma of andere ademhalingsstoornissen in vergelijking met andere kinderen. Let wel, hierbij gaat het dus om de zwangere moeder die zelf zwaar rookt! De gevolgen van meeroken zijn vele malen kleiner en zeker niet structureel aangetoond. De reden dat de schade minder ernstig is dan men denkt, is het feit dat de ingeademde dampen gefilterd worden in de longen van de moeder alvorens deze worden opgenomen in de bloedbaan waarna alleen de stoffen die de placenta kunnen passeren doorgegeven worden aan de foetus (dus alleen de nicotine en de oxidanten).

Waar NIET over gesproken wordt, is die vrouwen die zo nodig een lekker wijntje of een andere alcoholische drank moeten drinken tijdens de zwangerschap. DAT is pas schandalig! Alcohol wordt namelijk direct opgenomen in de bloedbaan en linea-recta naar het kind doorgepompt met als gevolg dat het kind dronken is, zelfs al van een enkele slok. En deze enkele slok, kan er zelfs al voor zorgen dat het kind permanente hersenschade oploopt! De lever van een foetus functioneert nog niet en is dus niet in staat de alcohol zelf af te breken.Deze gevolgen zijn ernstiger dan roken tijdens de zwangerschap en zeker duidelijker wetenschappelijk aangetoond, maar daar hoor je niemand over, want het is roken waar aandacht voor is en niet voor alcohol tijdens de zwangerschap. Dat moet maar kunnen. Zie hier de link over drinken tijdens de zwangerschap; <a href=" www.fasstichting.nl/zwanger/zw1.html "> www.fasstichting.nl/zwanger/zw1.html Kijk vooral even naar de fotootjes van die lieve kleine kindjes die dus de rest van hun leven met een (licht) misvormd gezichtje door het leven moeten omdat mammie zonodig dat éne wijntje moest drinken tijdens de zwangerschap, want dat kon toch geen kwaad? Om nog maar te zwijgen over de sociale problemen met betrekking tot leren etc. waar zo`n kind mee opgezadeld wordt door dat ene wijntje!

Dáár stoor ik mij nou mateloos aan. Er wordt, als het gaat om kinderen/zwangerschap en roken heel erg op vrouwen neergekeken die de verslaving niet kunnen weerstaan en een enkel sigaretje roken, maar de vrouwen die gewoon lekker dat wijntje pakken met een baby in de baarmoeder, die willen er niets over horen, dat is allemaal prima!

Begrijp mij niet verkeerd hoor, mijn mening is dat wanneer je kiest voor kinderen, dan moet je ook de consequenties daarvan aanvaarden en dus niet roken en drinken tijdens een zwangerschap!! (daarna is een ander verhaal, daar heb ik het nu niet over)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2007 00:59 #1173673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic over en sluiten maar !

Ik zit hier na dagen nu eens goed te lezen en er komen allleen maar emotionele reacties voorbij.

Erg emotioneel zelfs.

Dat had ik niet verwacht en ondanks dat de modder schoon is, wordt er rijkelijk mee gegooid naar elkaar.

Zo diep heb ik nog niet eerder in iemands ziel kunnen kijken.

De menigen zijn duidelijk en dienen gerespecteerd te worden, ondanks dat ze niet het zelfde zijn.

Ik stel dan ook voor de topic te sluiten en zelfs te verwijderen voor we een hekel aan elkaar gaan krijgen.

"Het leven is kort, maar haast u niet.

Zodat u de mooiste dingen ziet"

Citaat van de Rode jeweetwel Kater, Jan Kruis.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2007 01:47 #1173676 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dicht

Hallo Mark

Goed idee.  Het draadje gaat na dit bericht op slot.

Groetjes

Mathy   (moderator) 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC