OFF-topic rook discussie

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2007 17:48 #1173071 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic stof en rook

Mathy schreef : BTW wie thuis rookt (en kinderen heeft) stelt die daar ook bloot aan fijnstof en andere rotzooi.

Inderdaad, dát is pas schandalig! Als we op visite gaan bij mensen waar binnen flink gerookt wordt zorgen we altijd dat we een oppas hebben voor de kleintjes. Dan gaan ze echt neit mee.

Ik ben al blij dat er binnenkort in de horeca niet meer gerookt mag worden, dan kan ik ook weer eens een keertje uit zonder met grijze longetjes en rode ogen thuis te komen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 00:02 #1172837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic die sul rookt en zuipt

Straks een mooi verkeersbord 'verboden te roken' op voetgangers domeinen.

Die tijd komt nog. Stoppen met roken hoef ik niet. Ik ben er nooit mee begonnen.

Succes met het inhal(er)en van de schade bij het uitgaan! BOB ( ben ook bezopen ) of ROB ( roken overbodig ).

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 16:51 #1172906 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Wat een lariekoek!

Dat jullie anti-roken zijn is jullie goed recht, maar om te zeggen
dat ouders die binnen roken schandalig gedrag aan de dag leggen dat
gaat mij echt te ver. Ik heb altijd binnen gerookt dus als ik jullie
goed begrijp dan zou ik dus wrakken van kinderen moeten hebben.
Misschien een idee om de kinderbescherming in te lichten????

Nou, ik kan jullie geruststellen, ze zijn alledrie zo gezond
als een vis, hebben geen enkele vorm van welke allergie dan ook, ze
zijn fysiek in topstaat en ook hun geestelijke vermogens zijn volledig
in tact en bovengemiddeld, getuige het feit dat de oudste twee een
academische opleiding volgen en ons nakomertje zijn eerste jaar op het
gymnasium met goed gevolg heeft afgesloten.

Als ik jullie zo hoor
praten dan is het eigenlijk een wonder dat mensen van mijn generatie
ueberhaupt gezond groot zijn geworden. Mijn beide ouders hebben altijd
gerookt en zijn met hun respectievelijke 74 en 83 jaar nog zo gezond
als een vis en goed bij de tijd en wonen met slechts twee ochtendjes
een werkster nog steeds in hun grote 2 onder 1 kap woning, geheel
zelfstandig.

Ik wordt een beetje giftig over dit moralistische gezwam. Het is
jullie goed recht om zo te leven als jullie willen, maar trap daarbij
niet anders denkenden in het bekende hokje waar  we in Nederland
zo goed in zijn. 

En dat wilde ik dus even kwijt!

Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 17:03 #1172907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top

Jan,

bedankt dat je de moraalridders terecht wijst.

Helaas worden nu wij op allerlei wijze gediscrimineerd.

Ik rook gelukkig nog steeds met genoegen een pakje zware shag per dag.

Hej då

En ik rijd ook nog in een Volvo-diesel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 17:24 #1172910 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft niks met Volvo's te maken

Maar het antirokers gedrag gaat mij als sigaar en pijproker soms echt te ver. Het is zeker NIET ondenkbaar dat we straks geen alcoholisch drankje meer mogen nuttigen BUITEN op een terrasje. Zoals dat al het geval is in sommige staten van de VS!!! Dat zet namelijk aan tot alcoholisme. Nog een stapje verder en je mag geen koekje meer nuttigen bij de koffie BUITEN op een terrasje omdat dit aanleiding geeft tot obesitas.... Het klinkt raar, maar ik zie het tot de mogelijkheden!!

Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 17:24 #1173073 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bovendien

Bovendien, zo is mij verteld, ontstaan veel allergiën en astmatische problemen doordat kinderen van jongs af aan te beschermd en schoon worden opgevoed, waardoor kinderen minder weerstand hebben. Ook CV werkt dit al in de hand. En natuurlijk als er drie druppels regen vallen worden heel veel kinderen maar even met de auto naar school gebracht.

Milieuverontreiniging is naar mijn mening inherent aan mensen. Wij, hier in onze luxe westerse maatschappij, hebben er geen idee hoeveel milieuverontreiniging het tot gevolg heeft om 1 persoon jaarlijks in zijn consumptiebehoefte te voorzien. Daar is roken en dieselrijden maar een piep klein onderdeeltje van. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 19:06 #1172917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Milieuvervuiling.

Gemiddeld huishouden, 2 personen, 4 kamer huishouden, gemiddeld geisoleerd: 7,2 ton CO2 p/j
Gebruik auto, LPG 300kms/week 2 liter en meer inhoud: 2,7 ton CO2 p/j (diesel: 3 ton per jaar)

Roken kon ik even niet vinden.

Wordt vervolgd. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 20:12 #1172920 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kun je afschatten

1kg verbranding koolstof levert ongeveer 3,7kg CO2. Even een schatting maken hoeveel siageren/sigaretten iemand per jaar verbuikt, het water gehalte er van aftrekken en je hebt ongeveer de CO2 bijdrage van een roker. Dat zal verwaarloosbaar zijn, echter de uitstoot van giftige stoffen zul je zelf even moeten checken.. Stofdeeltjes weet ik ook niet. Denk dat verbrandingsmotoren een grotere bijdragen hebben. Wat doen we er aan in deze maatschappij? Ik heb in iedergeval voor groene stroom gekozen en als ik op zelfgestookte ethanol mocht rijden deed ik dat ook... Niet dat dat het probleem oplost want al zou al het Duitse diesel verkeer op biodiesel rijden dient geheel Duitsland voor 2/3-e bezaaid moeten zijn met koolzaadvelden heb ik eens gelezen. Het verbruik van fosiele brandstoffen is fenomenaal....

PS: ik ben een roker en heb ook een hekel na een avondje cafe aan de stank van sigarettenlucht in mijn kleren en haren. Maar ja, gewoon in de was en even douchen :-) Zij niet anders voorlopig nog maar ik vrees dat daar een einde aankomt :-(

~Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 20:14 #1172921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andere koek

jsnijder schreef :
Dat jullie anti-roken zijn is jullie goed recht, maar om te zeggen
dat ouders die binnen roken schandalig gedrag aan de dag leggen dat
gaat mij echt te ver.

Nou, ik kan jullie geruststellen, ze zijn alledrie zo gezond
als een vis, hebben geen enkele vorm van welke allergie dan ook, ze
zijn fysiek in topstaat en ook hun geestelijke vermogens zijn volledig
in tact en bovengemiddeld,

Als ik jullie zo hoor
praten dan is het eigenlijk een wonder dat mensen van mijn generatie
ueberhaupt gezond groot zijn geworden.

Jan.

Ja dat is schandalig.

Dat jouw kinderen gezond zijn en geen schadelijke gevolgen er aan hebben overgehouden dat moet nog maar blijken over een jaar of 20.

dat ze slim zijn heeft met erfelijke eigenschappen te maken en met de opvoeding die ze hebben genoten.

Het meeroken heeft daar op GEEN ENKELE WIJZE aan bijgedragen.

Jullie (onze) generatie gaat kapot aan de longkanker, dat is een statistisch feit, Vrouwen worden bijvoorbeeld steeds minder oud omdat ze zijn gaan roken in de 30 40 en 50 tiger jaren.

dat jij gezond bent en dat je ouders oud zijn geworden, is een kwestie van geluk.

Iedereen heeft ze wel in de familie mensen die zo oud zijn geworden en toch bla bla blah.

Dit is typisch een reactie van een verslaafde.

Mijn vader is op zijn 65 ste aan longkanker gestorven, 20 jaar nadat hij gestopt was, een oom is niet ouder geworden dan 58, dood aan.. longkanker. Mijn opa 73. Ook longkanker. Een tante van 70 .. opgegeven longkanker. Allemaal roken gerelateerd. dus dat zegt genoeg lijkt me.

Dus hou alsjeblieft op met dat onwijs domme g*l*l!

Roken is gewoon bewezen slecht. het stinkt, En rokers gedragen zich vaak asociaal (moet mogen blah blah blah) het zou verboden moeten worden Punt.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 20:20 #1172922 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic De "moderne mensch".

Het gedrag van de "moderne mensch" is inderdaad zodanig dat ze op den duur nergens meer tegen kunnen. Interieurs worden met Dettol en andere shit zo klinisch schoongepoetst dat de koters nergens meer tegen kunnen en geen enkele weerstand meer opbouwen. Vraag er elke kinderarts maar eens naar.

De onverdraagzaamheid van de huidige tijd, die maakt dat mensen werkelijk ziek worden, nl. ziek van elkaar. Je hoort mij niet zeggen dat roken gezond is, maar met een beetje goeie wil kunnen we het ook op een prettige basis met elkaar oplossen. Maar daar is helaas geen sprake van. Rokers zijn melaats verklaard. Volgende stap zijn de mensen die te dik zijn en in de ogen van het algemeen niet genoeg sporten. Vervolgens zijn de alcoholgenieters aan de beurt. Makkelijke prooien allemaal. We gooien er gewoon weer een "wetenschappelijk" onderzoekje van een of andere overbodige doctorandus tegenaan en voila, de politiek heeft weer een nieuwe stok om de hond te slaan. Maar wat te denken van het megabedrag, dat sportblessures de maatschappij jaarlijks kosten? Ik heb weleens gelezen dat dit de maatschappij honderden miljoenen euro's per jaar kost. Als dit autorijden betrof, had Den Haag dit allang verboden. En wat te denken van lieden dit zonder enige protectie hun edele deel maar overal in laten hangen? Met alle gevolgen van dien? Zijn die mensen dus minder schadelijk voor het algemeen belang dan diegenen die roken, drinken en te zwaar zijn volgens het boekje? Ik denk het niet dus. En diverse verzekeringsmaatschappijen zijn hier inmiddels ook wel achter. Ik ben anderhalf jaar geleden streng gekeurd voor een gecombineerde arbeidsongeschiktheids/ overlijdensverzekering. 112kg, tien sigaren per dag en (te) weinig beweging. En wat was de uitkomst?: ondergetekende beschikte kennelijk nog over een dusdanig gezond lijf dat de maatschappij mij tegen het normale standaardtarief heeft geaccepteerd met de conclusie dat ik evenveel/-weinig kans heb als ieder standaard mens om ziek te worden of de pijp uit te gaan.

Dit mag de moraalridders wellicht eens tot nadenken stemmen. Van de manier waarop velen menen hun medemensen te moeten kapittelen en betuttelen, daar word je ziek van. En de mensen die zo in het leven menen te moeten staan, laat ze zich geen illusies maken: dit gedrag wekt zoveel weerstand op dat ze daar niet gelukkig van worden met als gevolg dat ze hun leven ook bekorten.

Mijn reactie is fel, dat weet ik, maar er moet eindelijk eens een beweging komen tegen allerlei zinloze betutteling en betweterig gedrag. 

Ik zal de laatste zijn om geen rekening te houden met mensen, die lichamelijk last hebben van bv. roken. Dan rook ik niet. Simpel. Dat is een kwestie van elkaar respecteren. Maar bv. in de horeca had er best een oplossing kunnen komen die zowel de rokers als de niet- rokers tegemoet komt. Er zijn op dit moment diverse restaurants en café's die de beide kampen dusdanig gescheiden hebben dat ze geen last van elkaar hebben. Maar in het moderne Europa mag dit dus niet. Rokers zijn melaats, vies en asociaal dus die moeten verbannen worden. En de drinkers en de dikke mensen zijn de volgende groepen, die melaats verklaard worden, let maar op!  Dus wat mij betreft is het simpel, als ik niet mag roken in een kroeg, dan blijf ik weg. Bouw ik thuis wel mijn eigen bar en nodig daar de gezellige mensen uit. Gaan de moraalridders maar fijn aan een glaasje grenadine rood met beukenootjes naar elkaars gewauwel zitten luisteren. Oh ja, wel beukenootjes light ( pas op de cholesterol) en grenadine suikervrij.

Groetjes, Jan. ( die wellicht vroegtijdig tenonder gaat aan zijn bourgondische gedrag maar wel met plezier zijn leven heeft geleefd) 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC