OFF-topic rook discussie

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 20:32 #1172923 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Re: andere koek.

Jeroen,

Jij bent nu precies het type mens dat ik in het bovenstaande heb beschreven met je absolute waarheden en je geweldige gelijk .

Dat jij een andere mening hebt is jouw goed recht, maar ik laat mij niet door wie dan ook in een verdachte hoek zetten. Persoonlijk zet ik altijd vraagtekens bij mensen die altijd overtuigd zijn van hun absolute gelijk.

Het interesseert me geen reet of jij het dom gelul vindt, ik vind jou reactie van een geweldige onverdraagzaamheid getuigen en juist die mentaliteit heb ik aan de kaak willen stellen. En wat dat betreft bedien je mij op mijn wenken, waarvoor dank.

En voor de rest, je zoekt het maar uit, ik ben goed voor mijn kinderen, zorg en heb gezorgd dat ze een goede basis meekrijgen voor hun verdere leven. En als jij daar dan voor zorgt bij de jouwe dan is de maatschappij voor de toekomst een aantal waardevolle mensen rijker.

Groeten, Jan. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 20:39 #1172924 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk die sommetjes

Baseman schreef :
Gemiddeld huishouden, 2 personen, 4 kamer huishouden, gemiddeld geisoleerd: 7,2 ton CO2 p/j
Gebruik auto, LPG 300kms/week 2 liter en meer inhoud: 2,7 ton CO2 p/j (diesel: 3 ton per jaar)

Roken kon ik even niet vinden.

Wordt vervolgd. 

Wat steeds vergeten wordt in dergelijke berekeningen is als voorbeeld de CO2 die jaarlijks wordt uitgestoten voor de produktie van alle nodige en overbodige gebruiksgoederen, eten, drinken, verpakkingsmiddelen waar dat allemaal in zit, en ga zo maar door. Om maar even bij auto's te blijven: Als je iedere 3 jaar een nog zuiniger nieuwe auto koopt, denk ik dat de milieubelasting groter is dan wanneer je je "verouderde onzuinige" auto op rijdt. Als iedereen dat zou doen worden er dus minder nieuwe auto's geproduceerd en wordt dus in mijn visie het milieu minder belast. Eigenlijk is het met het milieu net zo als het is met de economie. Als een bedrijf extra wordt belast, worden deze kosten doorberekend aan de consument. De consument of eindverbruiker betaalt daarom altijd de rekening en analoog daaraan is de eindverbruiker verantwoordelijk voor alle milieuvervuiling. Daarom rijd ik een auto meestal op en koop ik bijvoorbeeld pas een nieuw mobieltje als die het niet meer doet.

Als dat wordt afgezet tegen de uitstoot van CO2 of andere schadelijke stoffen door roken, is dat dus maar een schijntje in verhouding tot het geheel.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 22:50 #1172939 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet(s) gevraagd

Hallo Jan

jsnijder schreef : ... maar met een beetje goeie wil kunnen we het ook op een prettige basis met elkaar oplossen. Maar daar is helaas geen sprake van.

Inderdaad. Als ik op de fiets zit, vraagt de fietser die tien meter voor me rijdt niet of ik last heb van zijn gerook. En als ik op het perron loop, vraagt de persoon die vijf meter voor me loopt net zo min of ik last van zijn gerook heb. Sterker nog, mij wordt bijna nooit gevraagd of ik last heb van andermans gerook. Toch eigenlijk te gek voor woorden, dat anderen er bijna nooit rekening mee houden, dat ik (of iemand anders) last zou kunnen hebben van hun gerook. Tja, waar dat naartoe moet met deze maatschappij. Geen respect voor meer voor andere mensen.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 23:18 #1172943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeg.............

Niet om het een of ander, maar kunnen we wellicht een smijt-met-moersleutel-dag organiseren en daar de moraalridders de verstokte rokers verbaal aan elkaar laten sleutelen?

Ik heb 16 jaar gerookt, ben gestopt en merk het verschil, aan alles. Goeie beslissing.
Rokers zijn voor mij niet minder (of meer), ze maken alleen een andere volwassen beslissing en dat is ieders goed recht. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, hoe die daarmee omgaat moet
ie zelf maar weten. Als het je niet bevalt, dan luister/lees je maar
niet, toch?

Wellicht krijgt meneer Idema dan toch uiteindelijk nog antwoord op zijn diesel, wel-of-niet vraag, want daar is het allemaal om begonnen.  

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2007 00:20 #1172947 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic off topic

Daar heb je i.d.d een punt. Maar ik was niet degene die het nodig vond om dit totaal niet in dit topic terzake punt aan te snijden. En als zoals je zelf aangeeft heeft een ieder recht op zijn/haar mening.Niet alleen de niet- rokers, maar ook de rokers. En als je dan opmerkingen gaat lanceren die mensen in een kwaad daglicht stellen dan moet je er tegen kunnen dat zoiets reactie oproept.

Eens worden doen we het nooit. Als iemand zich er al aan stoort dat iemand op straat rookt, laat maar........................................

Wat mij betreft doe ik er het nu het zwijgen toe, maar het moge duidelijk zijn hoe ik er over denk. Dat is mijn goed recht en dat wilde ik even kwijt. Ook al is mijn mening geen politiek correcte.

En wat de Heer Idema betreft: mijn excuses over de kronkel van dit topic. En mijn advies aan hem is het volgende:

ga in ieder geval voor een goed onderhouden exemplaar met nawijsbare onderhoudshistorie. De keuze diesel of LPG is denk ik een heel persoonlijke. Waar houd je meer van. Persoonlijk vind ik een benzinemotor prettiger voor wat betreft geluidproductie en snelheid. Bovendien maak je als lpg rijder gebruik van een bijproduct dat vrijkomt bij de fabricage van benzine en gasolie. Helaas doen de moderne Volvo's van nu het niet goed op gas, zodat ik voor dagelijks gebruik mijn toevlucht tot de diesel heb moeten nemen. Maar persoonlijk is lpg mijn eerste keus. Wat het totale kostenplaatje betreft, ik denk dat de dieselauto en gasauto elkaar wat dat betreft niet veel ontlopen.

Groeten, Jan. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2007 01:36 #1172953 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...

Hallo Jan

jsnijder schreef : Als iemand zich er al aan stoort dat iemand op straat rookt, laat maar........................................

Ik stoor me er niet aan, ik heb er last van. En niet alleen van de stank, maar het snijdt me de adem af.

Groetjes

Mathy

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2007 13:10 #1172981 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Denk aan je hart :D

jsnijder schreef :
Groetjes, Jan. ( die wellicht vroegtijdig tenonder gaat aan zijn bourgondische gedrag maar wel met plezier zijn leven heeft geleefd)

Doe rustig aan joh... voor je het weet krijg je het aan je hart. Relax, neem een biertje, steek er nog een op en bekijk dit alles lachend vanaf de zijlijn...

Al moet ik eerlijk zijn, het is wel lekker om te kunnen eten in een rookvrij restaurant. Bij een cafe vind ik het minder erg, sterker nog, zal mij een worst wezen. Het is daar zo druk dat je me er toch niet vind, ongeacht of er gerookt wordt of niet.

Maar je hebt gelijk, alles wordt zo eng schoon gehouden dat de huidige jonge generatie nergens meer tegen kan, kijk alleen maar naar alle mensen die een voedsel of huisdier alergie hebben. Te veel gemiep over het voer en geen huisdieren in huis zorgen er voor dat je er last van krijt zodra je het wel tegen komt. Ja, bij ons thuis was er altijd een huisdier in huis (en sinds ik op mezelf woon lopenr er 2 katten rond) en er werd gegeten wat de pot schaft (waarbij we elk 1 ding mochten hebben wat we niet lusten, dus je proefde wel om er zeker van te zijn dat dat wel het smerigste was ;) )

Wat denk je overigens van de nieuwe apk... benzine wagens hoeven pas na 4 jaar een apk en tot hun 8e om het jaar... Die wagens rijden zo weinig, dat gaat wel goed. (en rotten in de tussentijd weg omdat ze niet genoeg kilometers maken en dus droog gestookt worden) Maar ala, de staat weet het beter... Ach, Orwell zat er maar 25 jaar naast.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2007 14:51 #1172986 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic moderne tijd.

Hallo Jan,

Ach, van de overheid zijn we gewend dat ze niet gehinderd door welke kennis dan ook, allerlei "politiek correcte" maatregelen nemen. Dat je daar als burger niets mee kunt en dat het vaak een averechts effect heeft, ach daar zitten de dames en heren in Den Haag niet mee. Een ministerspost krijg je meestal niet omdat je daar de goede kwalificaties voor hebt, maar omdat de partij je nog wat schuldig is.

Wat het effect is van het overdreven gepoets en geklooi met je etenswaar, dat kunnen we allemaal zien aan de grote toename van allerlei allergiën. Ik heb een tante, zij is medica en is jarenlang directeur geweest van het AMC in Amsterdam voordat ze minister van Volksgezondheid is geweest ( inderdaad Els Borst) , en daar hebben we het weleens over gehad. Zij zegt ook dat kinderen lekker op de (vuile) vloer en op straat moeten spelen om zo een goede weerstand tegen allerlei ziektekiemen op te bouwen. En dat ze daar dan ook weleens ziek van worden is volgens haar niet erg, dat hoort bij het proces om een goede weerstand op te bouwen. In Duitsland is pas een onderzoek gehouden en daaruit bleek dat kinderen op het platteland, die regelmatig op de boerderij bij de mesthopen speelden en af en toe een lik van de koeien over hun neus kregen, maar een kwart ziek werden t.o.v. de kinderen die in gepoetste Dettol keukens en huizen opgroeiden.

Je hebt helemaal gelijk dat je over al die moraalridders beter je schouders op kunt halen, maar ik vind dat deze lieden de laatste tijd een wel erg groot stempel op de maatschappij beginnen te drukken. Dit begint meer en meer op een Amerikaanse maatschappij te lijken en daar zit ik persoonlijk niet op te wachten. En als er dan mensen beginnen te roepen dat ik mij schandalig gedraag t.o.v. mijn kinderen, dan voel ik me toch geroepen om even mijn mening te laten horen. Verder zoeken deze lieden het maar uit met hun onverdraagzame instelling. Ze denken ook nog dat ze daarmee de wijsheid in pacht hebben. Ze doen maar, maar waar ik kan zal ik ze toch halverwege komen.  Zo zit ik nou eenmaal in elkaar, ik heb tien jaar als schipper door heel Europa gevaren, mijn familie zit al sinds de 17de eeuw op het water en die vrijheidsduivel is mij met de paplepel ingegoten, dat zit in mijn genen. En een ieder die daar probeert aan te komen, die zal mijn weerstand daartegen ondervinden. Doordat ik mijn leven probeer te leven zoals ik het goeddunk, daarom heb ik ook mijn eigen bedrijf, denk en hoop ik dat dat ook een sleutel is om gezond te zijn en blijven. Als je het naar je zin hebt en kunt werken met de mensen die bij je passen, dan draagt dat in belangrijke mate bij tot je persoonlijke geluk. En ik denk dat gelukkig zijn en lekker in je vel zitten de beste garantie vormt om op een goede manier gezond oud te mogen worden. En verder dien je in je leven natuurlijk ook een flinke portie geluk te krijgen, het spreekwoord zegt niet voor niets: zonder geluk vaart niemand wel.

Tja en die nieuwe APK regels, die zijn te gek voor woorden. Veel mensen met oude auto's koesteren deze, hebben vaak verstand van zaken en houden deze auto's in goede conditie. Anders dan de lieden die in een massaproduct rijden en er liefdeloos mee omgaan. Zulke auto's zijn vaak na twee jaar al dusdanig afgeragd dat ze zonder goede zorg technisch een gevaar op de weg vormen. Maar daar denkt onze leuke overheid niet over na. Net als een generaal pardon ( is ook wel wat voor te zeggen) van 800 miljoen euro, maar wel honderden miljoenen euro's gaan snoeien op de ouderenzorg, mensen die zich helemaal niet meer kunnen verweren en er destijds wel mede voor gezorgd hebben dat ons land nu zo welvarend is en dat we het als huidige generatie zo goed hebben. Dat vind ik nou asociaal.

Maar goed, bij de volgende verkiezingen moeten we onze stem dan maar weer laten horen.

Fijn weekend gewenst, geniet van alle goede dingen des levens en tot ziens.

Groeten, Jan. 

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2007 19:49 #1173055 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Kort door de bocht
Ik vind de argumenten (van beide zijden) in de rokers/niet-rokers discussie wel erg kort door de bocht. Maar daar houden we van toch, anders reden we niet in van die prachtige achterwielaangedreven bolides. Helaas zullen we moeten erkennen dat er geen gelijk is in het wel of niet roken. Soms is het vervelend en stoor ik me eraan, gezond is het duidelijk niet. En het draagt zeker niet bij aan een goede weerstand, maar dat geldt inderdaad voor heel veel dingen in het leven, ofwel van leven ga je dood. Ik heb er geen last van dat iemand besluit in het bijzijn van zijn eigen kinderen te roken, maar in de buurt van mijn zoon zou ik er zeker wat aan doen. De emoties lopen nogal hoog op bij dit soort discussies en dat geeft een hele hoop (onbewezen) en zinloze argumentatie. Het enige wat wat mij betreft telt is dat iedereen er voor zichzelf voor moet mogen zorgen dat hij vrij is om de lucht te ademen die hij wenst. En dat geldt dus ook voor kinderen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2007 21:07 #1173067 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uiteindelijk...

gaan we allemaal in rook op.

Tjonge, wat kan er toch fel worden gereageerd. Persoonlijk vind ik dit niet passend bij dit type Volvorijder.

Het getuigd van weinig respect en tolerantie naar elkaar toe. Dit soort maatschappelijke aspecten kunnen van vele kanten worden belicht en genuanceerd. Dat leidt vaak tot overloze discussies waarbij weinig of geen winst te behalen valt.

Persoonlijk vind ik dat de vereniging er voor moet waken dat dit soort discussies, die overgens hier niet thuis horen tot een minimum worden beperkt of eventueel op slot gooit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC