tjezus....wat zijn ze toch mooi!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja Wouter, dat gevoel ken ik. Omdat ik hem van op mijn werk nooit kan zien staan heb ik hem daarom ook maar in mijn telefoon gezet. Kinderachtig misschien maar ach.
Wat ik ook heel leuk vindt is als ik mijn twee auto's hier voor de deur heb die een totaal ander uiterlijk hebben: Een witte 745 blackline en een donkerblauwe Amazon met veel chroom. De één strak, eigenlijk de kunst van scandinavisch design, of de kunst van het weglaten en de ander sierlijk rond, in vergelijking met de 745 eigenlijk"vrouwelijk". Prachtig!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gerard,
Rondingen, Gerard, Rondingen, meer kan ik er niet van zeggen, of dacht je nou echt dat mannen op vierkante vrouwen vallen(bestaan die uberhaupt), en dat hebben de genoemde auto's ook, rondingen. Overigens kwam ik net op het idee dat de enige Ford die ik mooi vind, de GT40, daar ook last van heeft en de mooiste Corvette, ook.
Dat een Volvo achterwielaandrijving heeft dat spreekt me aan, omdat een Auto nou eenmaal dat hoort te hebben, of zijn er soms raceauto's met voorwielaandrijving, 4x4 dat wel maar geen voorwielaandrijving, dat ie een starre achteras heeft spreekt me aan ivm mijn stockcarverleden, drift ook makkelijker, maar is in de handen van een leek levensgevaarlijk, karakter heeft ie ook, als ie geen zin heeft doet ie het niet, daarom heb je ook meerdere Volvo's nodig, er is er tenslotte altijd wel 1 die zin heeft. Dat ik zelf een klein beetje kan sleutelen en dat het ook mijn hobbie is is ook wel handig ivm die eigenschap.
Dat ze redelijk goed op LPG te zetten zijn ivm de wat gedateerde techniek is ook een pre.
Verder, ach, op het moment dat ze bij Opel weer teruggaan naar achterwielaandrijving, ga ik ook weer terug naar Opel, omdat dat toch meer mijn stijl is, ik ben een eenvoudig mens en Opel heeft een eenvoudig imago. Maar voor nu blijf ik maar een poosje Volvo rijden.
Groeten,

- V700 register
- Nieuw lid
-
nvliet schreef :
Gerard,
Rondingen, Gerard, Rondingen, meer kan ik er niet van zeggen, of dacht je nou echt dat mannen op vierkante vrouwen vallen(bestaan die uberhaupt), en dat hebben de genoemde auto's ook, rondingen. Overigens kwam ik net op het idee dat de enige Ford die ik mooi vind, de GT40, daar ook last van heeft en de mooiste Corvette, ook.
Co, zo heb ik het nooit bekeken. Van auto's wordt ik nooit zo opgewonden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Co
nvliet schreef : ... of zijn er soms raceauto's met voorwielaandrijving ...
Saab deed het destijds zeer goed in de rallywereld, omdat zij wel al voorwielaandrijving hadden (en dus eerder weer op het gas konden na/in een bocht) en de rest niet. En ook de Mini Cooper heeft het dacht ik niet gek gedaan bij de rally.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy,
Als je boven de 200pk in een auto wilt stoppen, en dan zonder elektronische hulpmiddelen probeert weg te komen is het al een probleem laat staan de hoek om te komen, en die Saabs en Mini's komen toch echt niet boven die 200 pk uit, volgens mij, Als voorwielaandrijving zoveel voordelen heeft, waarom heeft een in de Formule 1(700pk) of de stockcar formule1(tussen de 500 en 1200pk) dan nog nooit iemand ook maar een poging gewaagd om die met voorwielaandrijving uit te rusten, waarschijnlijk omdat het niet werkt, hoe meer power en gewicht je boven de vooras brengt hoe beroerder ie gaat rijden.
groeten,
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Co
Toen de Saab's en Mini's in de rallywereld meededen, was 200 pk nog zeldzaam. Ik heb overigens niet gezegd dat het zoveel voordelen heeft. Maar wat ik van Stockcars weet is dat ze zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden. En dan is sturen en aandrijven op de voorwielen net wat te ingewikkeld. En bij Formule 1 heb je strikte regels. Veel is al geprobeerd (dubbele vooras door Tyrell, dubbele achteras door Williams), maar ook daar zitten ze niet op meer complexiteit te wachten dan strikt nodig is. Alle techniek die er meer op zit dan strikt nodig is, zorgt voor extra risico op pech. Daar komt bij dat de auto's nu een soort kreukelzone en kooiconstructie hebben, die het plaatsen van de motor aan de voorkant erg lastig maakt. Daarnaast zou je de bestuurder hogere moeten laten zitten om over de motor heen te kijken. "motor achter, aandrijving voor" is ook weer lastiger dan een motor waar aan de ene kant de kuip en aan de ander kant de bak aan gehangen wordt. Anders zouden ze vierwielaandrijving (zoals in de XC70, niet zoals in de XC90) waarschijnlijk allang een keer geprobeerd hebben.
Daarmee wil ik niet zeggen, dat voorwielaandrijving een voordeel in de F1 zou zijn. Al is het risico dat de auto over de kop gaat als de neus loskomt waarschijnlijk wel geringer. De wind kan er dan nog wel onder, maar de aandrijving is weg op het moment dat de wielen de grond verlaten. De motor duwt de achteras dus niet meer onder de "steigerende" auto door.
Groetjes
Mathy