zijn er nog echte liefhebbers-dealers?
- V700 register
- Nieuw lid
-
In 1996 heb ik een ongelofelijke blunder gemaakt (mede op aandringen van mijn vrouw) door een nieuwe Mazda 626 te kopen. Eén van de argumenten van de dealer was: "Dan kunt u weer jaren vooruit". Na twee en een half jaar kwam ik de auto ophalen die z'n 50.000 km beurt had gehad. De dealer kwam naar mij toe of ik even tijd had om naar het nieuwe model te kijken". Mij best. Ik kijken en hij maar praten. Het nieuwe model was beter en kon ik weer jaren vooruit. Ik heb toen met hem de verschillen laten zien tussen het oude en het nieuwe model. Mijn auto had meer vermogen en was behoorlijk sneller, had schijven achter, het nieuwe model trommels. De afwerking van het oude model mooier, netter en luxer. Het nieuwe model was ook nog kleiner, met name binnenin.
Toen de inruilprijs aan de orde kwam (2/5 van de nieuwprijs) vroeg ik wat er mis was met mijn auto, wijzend op een vergelijkbare auto die in de showroom stond voor F 12.750,- meer. "Niets" antwoordde hij zonder blozen. Ik zei hem dat ik de inruilprijs zo absurd laag vond. Hij zei mij er niets bij te kunnen doen. Ik voelde mij behoorlijk getild en zei hem dat ook. "Jammer, maar zo zijn de prijzen" was zijn antwoord. Ik vertelde hem toen dat dit mijn laatste bezoek bij hem was geweest. Dat vond hij jammer. Ik heb de Mazda toen jaren als tweede auto aangehouden naast een 240 Estate op LPG.
Ik hoop niet dat deze verkoopmentaliteit bij Volvodealers ook ontstaat door de invloed van bijv. Ford, maar ben er wel een beetje bang voor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ook ik heb de ervaring met dealers dat alles wat ouder is dan 5 jaar is en niet interessant meer is
eigenlijk zouden we deze discussie eens door moeten sturen naar volvo nederland.
Want welk merk gaat en ging er altijd prat op dat de gemiddelde leeftijd van een volvo zo rond de 18 jaar zou kunnne worden. maar helaas vooronderhoud moet je niet aankomen, te lastig, te duur, nietmeer aan beginnen meneer.
Bij de meeste volvo dealers is daar inderdaad niks meer van te merken, onverschilligheid (houding van: zielepiet rijdt nog in zo'n oude bak zal wel geen nieuwe kunnen betalen en onderhoud zal ook wel te duur zijn, niet wetend dat er ook nog liefhebbers zijn) en dus in zo'n solide 740 of 940 rijdt.
Uiteraard de enkele goede daargelaten, dat zijn de mensen die ook plezier in hun werk uitstralen, hetgeen je bij binnenkomst direkt al opmerkt en ook postief zijn over je volvo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze zijn er wel hoor, alleen laten het niet zo snel merken.
Vorige week nog bij Bluekens/Breda voor 4 stuks knoopbatterijtjes voor de afstandbediening van mijn juist aageschafte 940 GLE t.d. A.
Of ze misschien heel toevallig deze batterijtjes hadden liggen, want zelfs bij de Media-markt hadden ze die niet en exemplaren die bijna van dezelfde afmetingen waren die kosten € 6.-- per stuk.
Nou toevallig hadden ze die wel en of ze die er ook gelijk in mochten zetten ?
Nou graag zei ik,want ik had al gezien dat er geen + of - aanduiding op de binnenkant stond, chefmonteur erbij of die een schema had, waarop stond hoe die dingen erin moesten.
Jahoor chefmonteur op zoek en na enige minuten gevonden, dan op zoek naar een instrumentenschroevendraaiertje. Chefmagazijn en chefmonteur gezamelijk batterijtjes gemonteerd en daarna was alles weer werkend.
Totale kosten € 10,50
En dat is geen momentopname hoor, in het verleden waren ze al net zo voorkomend bij het bestellen van 2 snowcaps voor mijn 1991 - 240 Polar, kosten € 17.--
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De service bij Bluekens Breda is perfect!
Ik heb daar een nieuwe olievuldop voor mijn 740 gehaald omdat deze tijdens het rijden losgeraakt was. (niet goed vastgedraaid?)
Heel de motorruimte onder de olie...
Olievuldop kostte een paar euro, nog geen tientje. "Rij de auto maar even naar achteren, dan reinigen we de motorruimte wel even voor je" Een half uur later reed ik met een nieuwe oliefuldop en een blinkende motorruimte weer naar huis.
In Breda hebben ze heel veel spul voor oudere Volvo's gewoon in het magazijn liggen.
Ook bij Bluekens Oosterhout kan ik terecht met al mijn vragen, terwijl ze me kennen en weten dat ze bijna geen enkele cent aan mij verdienen. Veel kennis van onze 700/900's. Zo uit het blote hoofd kunnen ze me daar alles uitleggen.
De service en kennis is perfect, maar of het echte liefhebbers zijn? Er staat daar meestal geen enkele 700 of 900 te koop, af en toe een eenzame 900 of S/V90. Logisch, met de nieuwere modellen is meer geld te verdienen... De inruilers gaan naar de handel. Ze kijken er zeker niet neer op een 740.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toevallig vandaag ook even voor knoopbatterijen naar de dealer gegaan, omdat ik ze niet ergens in de stad (Mediamarkt, fotozaken, Handyman) gevonden heb. Ik moest er toch zijn voor een nieuwe accu. (Alles moet origineel)
Bij Volvodealer Goudriaan in Cappelle a/d IJssel dezelfde behulpzaamheid bij het terugplaatsen van de batterijen. Helaas geen ledenkorting..
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
We kunnen het er dus wel over eens zijn dat er verschillen zijn, en dat niet elke dealer zo'n ramp is als sommige...
Maar wat ik laatst meemaakte sloeg werkelijk alles:
Ik vraag een [prijsopgaaf voor onderdelen (complete set remschijven en blokken rondom, origineel Volvo) voor de 940, en krijg een stevige prijs mee.
Vertel ik dat aan clublid Rob Barten, en die reageert met "dan hebben ze zeker speciaal voor jou een oudere prijslijst, met nog niet de verlaagde prijzen, gehanteerd". Vraagt exact dezelfde prijzen bij zijn dealer, scheelt het ruim 100 euro! Zonder enige vorm van korting meegerekend.
Nee, de plaatselijke dealer hier heeft specifieke instructies om oudere auto's weg te jagen, dat is het enige wat ik kan concluderen na diverse van deze akkefietjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
In Oosterhout krijg ik voor die paar kleine onderdeeltjes die ik daar koop ook geen leden/clubkorting. Tijdens het intypen van de bon; "Doe me dan maar gewoon korting" "Was ik al mee bezig!" was het antwoord en er ging zo 15% van af...sdijkstra schreef : Bij Volvodealer Goudriaan in Cappelle a/d IJssel dezelfde behulpzaamheid bij het terugplaatsen van de batterijen. Helaas geen ledenkorting..
Ik ding overal af...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Hallo Volvisti
Misschien kennen sommigen van jullie dit verhaal al, maar toch:
Voor beurten en bepaalde reparaties ga ik of naar een vakman hier in de buurt, of naar Efma (Volvo specialist) in Aken. Maar voor onderdelen (accessoires eigenlijk en plasticdelen) ga ik naar de dealer. Eerst was dat die in Heerlen. Ze waren wel vriendelijk, maar op de een of andere manier ..... Daarbij heeft de huidige baas bij mij in de klas gezeten. Domme jongen die toen al wist dat ie de zaak van Pa overnam. Tenminste, die indruk verspreidde hij. Dus ga je zoeken naar een andere dealer.
Nu ligt Heerlen niet zo ver van de Duitse grens. En heb ik ooit in Aken een poging tot studie gedaan. Die helaas op niks uitliep. Maar dat terzijde. Aken kende ik dus wel. En daarbij, het ligt dichter bij Heerlen dan Maastricht, Geleen, etc.
Dus dan maar eens de dealer in Aken gezocht op internet en korte tijd daarop ook bezocht. Daar werd ik geholpen door dhr. Carmine Iannicelli. Hij zal qua leeftijd op dit moment tussen de dertig en vijfendertig zijn. Rijdt een S40 weet ik inmiddels. En deze man nam zich alle tijd om mijn wensen en ideeen aan te horen. Was (en is) niet echt bekend met de ins en outs van onze bakstenen, maar neemt ook iets aan als ik dat zeg. Komt zelf met "ik kan dat en dat bestellen, als het naderhand het verkeerde blijkt te zijn, laat U het gewoon hier". En geeft zonder dat ik daarom vraag meestal 10% korting. Toen ik ooit een paar lampjes voor m'n dashboard nodig had, mocht ik gewoon in het magazijn komen kijken. "Dat zullen ze wel niet zijn", zegt ie nog bij het eerste lampje dat ie vastpakt. Dat waren ze dus wel. Maar hij heeft ook al eens het centrale magazijn in Keulen voor me gebeld.
Een tijdje terug kom ik weer bij de dealer, zitten daar twee vreemde heren. Waarvan één rijkelijk voorzien van lichaamsdecoratie. Door hun voorganger bestelde onderdelen zoeken, was zoeken naar een speld in een hooiberg. En dat deden ze dus ook maar niet. Wat ze wel deden, was vertellen dat meneer Iannicelli bij de concurrentie zat. Later bleek dat het dealerschap overgegaan was naar de concurrent. Die ook in ..... kuch ..... Ford deed.
Dus toen de concurrent maar eens opgezocht. Een goeie magazijnman is tenslotte goud waard (en dat wisten ze bij Moll, z'n nieuwe werkgever, natuurlijk ook).
Ook hier dezelfde service. En altijd alle tijd voor een praatje. Nu weet ik ook, dat de gemiddelde Fordrijder minder geduld heeft dan de gemiddelde Volvorijder. Toen ik m'n inbouwnavigatiesysteem in wilde bouwen, bleek daarvoor geen standaard kabeltje te zijn. Dus wat doet ie? Hij besteld gewoon een aantal kabeltjes bij Blaupunkt onder het motto van: "Wat U niet kunt gebruiken, laat U gewoon hier". Ik heb toen dus ook een aantal van die kabeltjes gekocht en een paar dingetjes daargelaten. Afrekenen is bij Moll wel niet meer bij het magazijn, maar aan de balie. En zo kwam het dus een keer voor, dat het bloedheet was buiten en m'n pasjes het niet deden. Cash kwam ik ongeveer twee euro te kort. "Wacht even", zegt ie. Even later komt ie terug met een 2 euro muntstuk en betaalt daarmee. "Betaal de volgende keer maar terug", zei hij.
Hoe de dealer verder is weet ik niet. Over deze magazijnman ben ik meer dan tevreden. Maar dat was misschien al duidelijk.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
roel940 schreef :
ook ik heb de ervaring met dealers dat alles wat ouder is dan 5 jaar is en niet interessant meer is
eigenlijk zouden we deze discussie eens door moeten sturen naar volvo nederland.
Want welk merk gaat en ging er altijd prat op dat de gemiddelde leeftijd van een volvo zo rond de 18 jaar zou kunnne worden..........
Tis zelfs gemiddeld 22 jaar.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Vraagt exact dezelfde prijzen bij zijn dealer, scheelt het ruim 100 euro!
Eigenlijk zou den we voor de gein eens bij de volvodealers en garages navraag moeten doen wat bijvoorbeeld een complete uitlaat vanaf de vlampijp kost, voor hetzelfde type blok, bijvoornbeeld een B230FB. Ik heb ooit 680 excl te horen gekregen, inclusief een paar uur sleutelen a raison van 86 euri per uur!!
Leuke test, lijkt me, ik zal ze in Oss eens bellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





