Eigen of oudere auto leasen?

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2007 20:33 #1170867 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Extra info
Oh, ff een kleinigheidje, 'mijn wagenpark' heeft dus bestaan/bestaat uit 19 auto's en 2 motorfietsen. Mijn dagelijkse wagen kost mij nu 3 ct/km. (incl vergoedingen) De vergoedingen komen nu overeen met 13 ct/km (dus de wagen kost 16 ct/km.
Hierin zitten ook de kosten voor:
  • 1 accu (elke wagen krijgt een verse bij aanschaf)
  • 1 startmotor welke achteraf niet defect bleek
  • 1 dynamo rebuild
  • 2 sets hydra velgen
  • leren interieur
  • complete 9 neus incl verse koplampglazen
  • set achterlichten met blanke knippers incl 2 sets zijknippers
  • andere overbodige luxe als 2 sets airco (voor latere inbouw e.d.)
Zie bekijk.mijn.volvos.nu/transport.cgi voor een hele lijst.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2007 20:41 #1170868 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic netjes!
Dat is een mooi compleet overzicht zeg... klasse.Mooie gemiddelde kmprijs na al die auto's!

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2007 15:07 #1170932 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Volgens mij compleet...
Maar dat weet ik niet geheel zeker, ik kan een stalling run vergeten zijn. (dan komt er nog 250,= bij het totaal aan kosten van alles)
Dit tooltje is verre van ideaal, brandstof heeft per soort 1 prijs (dus benzine van '99 is even duur als nu), net als wegenbelasting en verzekering. Middelt vast wel uit als je bedenkt dat alles duurder wordt, maar de verzekering niet. (al een paar jaar max no-claim)
Ik ben wel tevreden, ik weet nu wat deze gekte me kost en als iemand 'miept' dat z'n enkele, nieuwere, wagen goedkoper is per km mag ie dat laten zien. (al ga ik uit van een +- 25 ct/km kosten voor een eigen wagen, nieuw aangeschaft en in onderhoud bij dealer) 

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2007 11:09 #1171020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hobby
Dat is het voordeel van een batterij hobby-auto's voor de deur natuurlijk. Maar een tweede auto in oldtimerverzekering kost vrij weinig per jaar. Toch kan ik me best voorstellen dat je die niet alleen als reserve-auto zou aanschaffen. De 740T heeft bij mij de positie van hobby/reserve auto, in oldtimerverzekering, en dat kwam heel goed van pas toen de koppakking van het dagelijkse dieseltje eruit vloog. De 740 staat voor 5-6 tientjes per maand voor de deur, inclusief de jaarlijkse APK. Net even te veel als 'pechverzekering', maar met het nodige hobbyplezier erbij is het opeens spotgoedkoop.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2007 13:54 #1171050 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic reserveauto
Als reserveauto is dat inderdaad zonde van het geld. Dan maar stallen of verkopen.

Moderators: Jerry Stam