Wie weet iets van XB-64-SL (740 glt estate '89)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2007 11:14 #1164157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdampers

berri matser schreef : Ik heb gezocht naar een type plaatje of iets dergelijks van de verdamper

Welk type? Vialle neem ik aan? <a href="/?q=node/2956" target="_blank">Is dit iets?</a>

berri matser schreef : Wat is trouwens een redelijke prijs voor het vervangen van de distributieriem/ spanrolhouders/ bout van de olie pomp e.d??

Kijk eens op <a href=" www.mijngarage.nl/ " target="_blank">mijngarage.nl , dan zie je wat een redelijke prijs is.Zelf doen is ook een optie: de hele rommel in 2 uur erop, kosten rond de 50 euri. (behalve als het een V6 is natuurlijk, daar zit een ketting in....;-)

berri matser schreef : Mocht er iemand interesse hebben in foto&#39;s van de verdamper

Mail ze maar naar het mailadres in je site-postvak, zal ik ze eens plaatsen indien van nut, uiteraard. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2007 11:26 #1164160 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Iets duurder

Baseman schreef : Zelf doen is ook een optie: de hele rommel in 2 uur erop, kosten rond de 50 euri.

Voor een 16V is het wel wat duurder als je het goed wilt doen en dus de hele meuk wilt vervangen.
Als je origineel Volvo spul wilt gebruiken, wat ik wel adviseer voor deze motor ben je nóg iets meer kwijt, maar dan heb je wel kwaliteit.
  • Distributieriem
  • Looprol + bout
  • Spanrol + bout
  • Spanner + bouten
  • Balansasriem
  • Balansasrollers + bout
  • Oliepompbout

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2007 12:23 #1164168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic origineel GLT 1989
Ik rijd al weer een tijdje een GLT 16v. Ze zijn standaard uitgerust met een 4 bak met overdrive, Draco velgen,open dak, wis-was op de koplampen, turbo grill, electrische spiegels. Ik heb een brochure van de GLT versies, misschien kan die als pdf op de site worden geplaatst...?  
&#160;
Emo

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2007 12:56 #1164172 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic GLT pdf

Emo van Halsema schreef : Ik heb een brochure van de GLT versies, misschien kan die als pdf op de site worden geplaatst...?

Graag! Je kan de pdf mailen naar mijn emailadres (geef ik je per PB), dan plaats ik hem in ons DDC. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2007 19:15 #1164280 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die LPglt. zoekende, dat was ik dus.....
En ik ben er intussen, samen met een inbouwer, uit:
Er komt een flinke OMGL verdamper in, die vemogens tot een dikke 200 pk aan kan. Dit allemaal om een schraal mengsel vooral te voorkomen en dat heeft weer alles te maken met het verkleinen van de kans op backfire. Daarnaast natuurlijk er voor zorgen dat alle rubbers aan de inlaatkant goed in orde zijn (waren ze) én de ontstekingsdelen in orden zijn (komt goed met dank aan Wytze). Begin mei mag &#39;ie er drie dagen naar toe....           Ik ga proberen om &#39;m net zo netjes onder het inlaatspruitstuk te krijgen als bij de grijze glt.
Btw, als ik de opmerking van Emo lees heeft een glt standaard een 4 bak met OD.(M46 P). Volgens de verkoper zit in de grijze een "gewone" 5 bak. Klopt dat? En klopt dat dan ook met de vincode van de grijze? (9e cijfer van de Vincode, een 2=M46)
Hans.
&#160;
&#160;

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2007 19:22 #1164282 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Mooi

berri matser schreef : Wij zijn sinds gisteren de eigenaar van de volvo glt estate.

Wat ik me aldoor nog afvraag: is hij in het echt net zo mooi als op die foto in de eerste post? Dat lijkt wel nieuwstaat, een foto van 18 jaar geleden!

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2007 19:47 #1164284 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic erg mooi!
Ja Eric, weer een concurrent erbij. Je moet nog maar zien dat je auto volgend jaar opnieuw de mooiste is...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2007 23:40 #1164293 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat mij betreft..
is&#39;ie met een setje strakke draco&#39;s nóg mooier..
Maar ja,  gelukkig bestaan er smaakverschillen..
Hans.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC