Citroën SM
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2007 19:58 #1161363
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grappig
Grappig zo eentje heb ik ook gehad.
een pallas en natuurlijk een automaat . Alleen waren de veerbollen bij mij wat lek.
Ik moest altijd 5 min wachten met draaiende motor tot de auto omhoog ging. Effe snel weg was er niet bij. Rijdt overigens heerlijk.
een pallas en natuurlijk een automaat . Alleen waren de veerbollen bij mij wat lek.
Ik moest altijd 5 min wachten met draaiende motor tot de auto omhoog ging. Effe snel weg was er niet bij. Rijdt overigens heerlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2007 20:02 #1161365
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic automaatloos
helaas heeft Citroën twee missers in deze serie:
1) geen automaat voor de turbo-diesels
2) geen 6-pitters in de CX-collectie....
1) geen automaat voor de turbo-diesels
2) geen 6-pitters in de CX-collectie....
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2007 19:25 #1161467
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Ik had eens een BX 16 TRI
Daarvan was een stukje koelslang lek, en ik naar de dealer in Utrecht voor dat onderdeel. Komen ze aanzetten met een slangetje wat de helft te klein is. Ik zei ik ga het er dan meteen op proberen te zetten toen ze zeiden dat dat, zeker weten, het juiste onderdeel was (ze werken daar met van die transparanten in een viewer waarop alle afbeeldingen staan, dus ik dacht dat dat nog wel eens voor problemen kon zorgen). En inderdaad het was ongeveer de helft te kort. En zij wisten het niet meer. Tja, wat dan, een stukje voorgevormde slang waarvan de dealer in Utrecht niet wist hoe ze eraan moeten komen. Een paar dagen later was ik in Amsterdam, ik dacht nog eens vragen bij de oudste citroën dealer van Nederland. Natuurlijk eerst hetzelfde verhaal maar toen bleek er nog een wat oudere magazijnmedewerker te werken die 'alles' wist. Hij wist mij te vertellen dat er in een bepaald jaar een kleine wijziging had plaatsgevonden die middels een klein sterretje en en onduidelijke verwijzing in de afbeelding wel vermeld stond. Daaruit bleek dat het betreffende slangetje in een versie A en B leverbaar was, omdat er een bepaald onderdeel iets verder gekanteld gemonteerd was. Hij wist me ook te vermelden dat dat meer regel dan uitzondering was bij de BX. Per jaar zijn zo'n beetje 30 verschillende variaties bedacht, met allemaal hun eigen kleine veranderingetjes. Dat is dus het allergrootste probleem met deze franse creaties; weinig duidelijke informatie over de mogelijke versies. Alleen de 1.9 diesel (door peugeot gemaakt motorblok) is zo lang motorisch hetzelfde geweest dat daar makkelijk aan te sleutelen is. En het is een oersterk blok.
Moderators: Jerry Stam